Kypsyykö tällä tavoin?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Affen
Junior Member
Junior Member

Kypsyykö tällä tavoin?

Viesti Kirjoittaja Affen »

Kaverin allasta ruvettais kypsyttelemään ja tällaista tapaa ajattelin, jos se olisi käypä.
Eli: akvaarioon vedet ja pohjamateriaali, sen jälkeen hänen toisesta toimivasta altaasta muutamia kasveja ja pohjamatskua + suodatin sekaan mukaan, sitten vielä sukkahousunpunttiin multaa ja ammoniakkia annosteluohjeen mukaisesti.

Luulisi tällä tavoin lähtevän käyntiin? Onko mahdollista, että se kypsyy nopeammin, kuin sen kuukauden, koska bakteeriymppejä on jo valmiiksi toisesta altaasta? [;)]
Taunus76
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Taunus76 »

Kyllä kypsyy. Itse olen aina kypsyttänyt näin, laittanut vanhat hiekat, suodattimet, kasvit yms. ja kalat parin päivän päästä.
Ja minulla ainakin kypsyi.
Ford Taunus Coupe -74 2.0
Ford Taunus -76 2D "Pinkki" 2.8 V6
Kesää odotellessa
http://www.taunusfinland.com/galleria/i ... ?cat=10070
wantukka
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja wantukka »

Kyllähän se kypsyy ehkä nopeammin... Riippuu siitä millaisen bakteeri kannan akvaario on saanut. Sinun kohdallasi aika hyvän.
If you focus on what you've left behind, you'll never be able to see what lies ahead
111na
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja 111na »

Kahdesta kolmeen viikkoa hyvällä multaympillä. Tässä ymppi akvaariosta korvaa mullan eli multa on turhaa. Vanha liete on melkeinpä tehokkainta.
Affen
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Affen »

Selvä. Kiitoksia [;)]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”