Kiinanmonni hautautui hiekkaan?

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Hanna-
Starting Member
Starting Member

Kiinanmonni hautautui hiekkaan?

Viesti Kirjoittaja Hanna- »

Öh,. :| Vaihdoin juuri akvaarion sepelin hiekkapuhallus hiekkaan,. Minulla on kiinanmonni ja ihmettelin kun se kaivoi itsensä sinne hiekkaan. Ensin siitä näkyi pää, sitten se sukelti sinne hiekan sekaan ihan kokonaan. Se tuli ensimmäisen kerran sieltä hiekan sisästä ulos, mutta nyt sitä ei ole näkynyt päivään :( En löytänyt siitä mitään juttuja googlesta, että se niin tekee. Eli onkohan se ihan normaalia, tai sopeutuuko se semmoiseen hiekkaan..? :| Vai olinkohan minä ihan idiootti, kun vaihdoin sen hiekan ja se hautautui sinne ja kuoli..? :(
Aika tyhmä kysymys, mutta kun ööh :( en oikein tiedä mistä muualta voisin kysyä... :|
Ystävät eivät odota, että olisit täydellinen. Suoraan sanottuna he ällistyisivät, jos olisit..
Helinä79
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Helinä79 »

Nou hätä, kyllä se on ihan normaalia, niin meilläkin kävi, kun akvaarioon vaihdettiin soran tilalle hienoa hiekkaa. Kiinanmonni eli aasian mutakala rakastaa kaivelua ja saattaa kadota sinne hiekkaan pitkäksikin aikaa. Kyllä ne ruoka-aikana ainakin meillä tulevat esille :)
Sitä luulisi kysymysten jossain vaiheessa loppuvan kesken, mutta totta on, että mitä enemmän saa tietää, sitä enemmän osaa kysyä.
Hanna-
Starting Member
Starting Member

Kiitos :mrgreen: taisin sitten hätääntyä turhasta :D
Ystävät eivät odota, että olisit täydellinen. Suoraan sanottuna he ällistyisivät, jos olisit..
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Muuten, aasianmutakala ei ole monni ollenkaan. [;)] Kiinanmonni on vain vanhentunut kauppanimi, joka tietysti tuli siitä, että sen kotialuetta on muun muassa Kiina (lisäksi Japani, osa Siperiaa ja ties mitä). Kannattaa käyttää tuota aasianmutakala-nimeä.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Hanna-
Starting Member
Starting Member

juuh :mrgreen: pittääpä muistaa [;)] muttamutta,. :| sitä minun aasianmutakalaa ei oo näkyny vieläkään :(
Helinä79
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Helinä79 »

Voithan tietysti vedenvaihdon yhteydessä varovasti pöllyytellä pohjaa, josko saisit hätisteltyä mutakalan piilostaan vähän liikkeelle. Oletko kokeillut, tuleeko tabletille pimeän aikaan?
Sitä luulisi kysymysten jossain vaiheessa loppuvan kesken, mutta totta on, että mitä enemmän saa tietää, sitä enemmän osaa kysyä.
Hanna-
Starting Member
Starting Member

öh,. vettä vaihtaessa olen yrittäny vähän pöllytellä, mutta eipä sitä oo näkyny :( pelottaa vaan että se on hypänny siitä pienestä syöttöaukosta pois ja kissat on popsinu sen suihinsa :cry: mutta minä kokkeilen sitä pimeässä syöttämistä vielä.. :|
NesteHukka
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Minulla taisi kärsänuoliainen olla hiekan sisällä piilossa kaksi kuukautta. Nostelin jo jossakin vaiheessa kannot ja kasvit pois, ja tongin pohjahiekan, mutta en löytänyt!
Melkein tipahti voileipä lattialle, kun eräänä päivänä se sitten tuossa hiekkaa tonki muina kaloina.
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
Hanna-
Starting Member
Starting Member

oolrait :D no jospa se tuolta joskus tulis pois,. :| kun en oikein usko että se olis sieltä hypänny pois, tai että nuo hienohelma kissat olis syöny sen :? kait siitä nyt pää edes olis jääny tai jottain :? mutta, noh,. minä jatkan akvaarion tuijjottelemista :D
Achate
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Achate »

Minulla oli joskus aasianmutakala, ja se hyppi pois akvaariosta pienistäkin aukoista. Kannattaa siis ottaa tämäkin mahdollisuus huomioon. Voi se kalasi kuitenkin olla siellä hiekassakin.
Hanna-
Starting Member
Starting Member

no voi itku,. :cry: toivottavasti se vielä olis hengissä :( jos ei niin, käyn ostamassa toisen :D ja tukin kaikki reijjät.. :)
Kill
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kill »

Moi

itselläni on 3 aasianmutakalaa ja on erittäin normaalia (ainakin minulla) että joskus niitä ei saata näkyä piiiiitkään aikaan [;)]

Sanoisinko että yleisin tilanne on se että 2 on piilossa ties missä ja sitten 1 uiskentelee ihan normaalisti ja tonkii paikkoja.

aasianmutakala pitää reilua altaan pituutta mukavana bonuksena, kovasti nimittäin tykkää uiskennella eestaas päästä päähän lasissa kiinni, ja varsinkin veden vaihdon jälkeen. Mielestäni ehkä miellyttävin kala joka altaassani polskuttaa :mrgreen:
Kuka mahtaa ottaa vastuun sanomisistani?!
Hanna-
Starting Member
Starting Member

okei :mrgreen: no minä oottelen jos se sieltä vaikka joku päivä putkahtais esille [;)] toivottavasti ainakin :(
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”