Viikonloppuna ajattelin oikein kunnostautua ja vaihtaa vähän suuremman osan altaani vedestä. Tähän asti olen vaihtanut 1-1.5 kk välein 35 litraa ja kaikki on sujunut ok (allas 460L). Nyt vaihdoin 70 litraa, sillä seurauksella, että kahden seriatoporan hienon punaiset värit muuttuivat puolessa päivässä ruskean-harmaan välille. Nyt, noin 1 vrk vedenvaidhosta, kummankin Seriatoporan ennen vitivalkoiset kärjet, joista ne kasvoivat kovaa vauhtia, ovat muuttuneet ruskeiksi ja kummatkin elukat näyttävät melkeen kuoleman kielissä olevilta. Taisi olla viiminen kerta kun teen edes näinkään ison vedenvaihdon.
Onko muilla kokemuksia, että kaikki oli ok ennen vedenvaihtoa ja hommat meni huonompaan suuntaan sen jälkeen.
Ongelmia suurehkosta vedenvaihdosta
Valvoja: Moderaattorit
Oisko sillä mitään merkitystä kun aikasemmin käytit työpaikalta tuotua vettä ja nyt hanasta, ehkä liian suuri muutos koralleille, oletko huomannut mitään eroa levien suhten kun nyt olet käyttänyt hanavettä?
Itse tein viikonloppuna 40 l vaihdon (allas 170) enkä huomannut mitään eroa entiseen.
Mittasitko vesiarvoja, oisko siinä tapahtunut jotain suurta muutosta?
Itse tein viikonloppuna 40 l vaihdon (allas 170) enkä huomannut mitään eroa entiseen.
Mittasitko vesiarvoja, oisko siinä tapahtunut jotain suurta muutosta?
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: FOMA (nro4)
- Viesti:
Mittasin tietty suolapitoisuuden kohdalleen. Mitkään harvat testaamani vesiarvot (KH, SG, Ca, pH) eivät muuttuneet yhtään vedenvaihdon seurauksena. Selvästikin hanavesi oli jotenkin huonolaatuista esim. niinkuin Kimmo sanoi liikaa klooria tms.
Rambin kysymykseen levistä: olen huomannut, että veden pinnalle kertyy jonkin verran vihreää levää. En osaa sanoa onko se seurausta hanavedestä, mutta sitä ei ollut ennen.
Rambin kysymykseen levistä: olen huomannut, että veden pinnalle kertyy jonkin verran vihreää levää. En osaa sanoa onko se seurausta hanavedestä, mutta sitä ei ollut ennen.