Jyväskylän Akvaariokauppa Rio

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

draconella
Starting Member
Starting Member

Jyväskylän Akvaariokauppa Rio

Viesti Kirjoittaja draconella »

Onko kyseinen liike muka lopetettu,en ole nähnyt mitään mainoksia tms missään siitä tms. '

Ja jos joku sattuu tietämään uutta osoitetta tms,MIKÄLI ON VOIMISSAAN.
:?
viljami1v
Starting Member
Starting Member

Rio

Viesti Kirjoittaja viljami1v »

Mistä olet tuollaista kuullu???

Mä en ole kuullu moista :roll: mut en kyllä ole lähiaikoina asioinu siellä että voihan tuo olla mahdollista... Kertokaa joku joka tietää asiasta.
draconella
Starting Member
Starting Member

no sellasta vaan ku ei googlellakaan enää löydy. Missä se sijaitsi nyt viimeks?
seia
Member
Member

Viesti Kirjoittaja seia »

Siis kävitkö ovella kopistelemassa ja näytti lopettaneelta vai mitenkä?

(ps. muokkaa vaikka otsikkoa että modet huomaa ja siirtää tän ketjun)
Kaikkihan olisi hyvin helppoa, ellei jotkut asiat olisi niin vaikeita.
draconella
Starting Member
Starting Member

ei vaan kun niillä näyttäs enää mtn nettisivujakaan olevan,eikä siitä oo kukaan mtn sanonu pitkiin aikoihin,ennen kauhees suosios.
seia
Member
Member

Siellähän se Keskustiellä on (oli?). Eli Yliopistonkadulta kun kävelee Kilpisenkatua alas ja hetikohta kääntyy oikealle.
viljami1v
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja viljami1v »

Ei hän Rio:lla koskaan netti sivuja ole ollutkaan? Vain yritystele ym sivuilta löytyy osoite ja yhteystiedot.

Samalla paikalla se on ainakin 20 vuotta ollu.

Laita googleen haku sanaksi akvaariotarvike rio.
draconella
Starting Member
Starting Member

mm,sitten vielä, onko siellä millainen tää kalastopuoli?
Kuullut olen hyvää?
toivotaan että kyhnyttää paikallaan
JuuLia
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JuuLia »

Ihan ensimmäisenä en kyseisestä liikkeestä lähtisi kaloja hankkimaan, tekniikkaa ja ailtaita kyllä.
seia
Member
Member

Tjoo. Käy toki katselemassa kauppoja ja muodosta oma mielipiteesi, mutta lue nyt tuokin: http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=30299
draconella
Starting Member
Starting Member

Kuinka nini ei kalastoa sieltä?
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Lueppa tuo seian antama linkki ;).
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
draconella
Starting Member
Starting Member

No,jokaisen oma mielipide ;)
kaverini saanut sieltä ainakin hyvää palvelua ja terveitä kaloja. Halvalla. Se haju lähtee ehkä papiksista jos ei niit oo tottunu haistelee :P
JuuLia
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JuuLia »

Ei minua se haju häiritse vaan asiantuntemuksen puute... Mutta käy toki katsomassa, ainahan liikkeitä on kiva kierrellä vaikkei mitään aina ostaisikaan. [;)]
Chuna
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Chuna »

Oli se vielä pari viikkoa sitten ihan paikallaan kun ohi kävelin. :)
Tosi ystävyys ei jäädy pakkasessa.
samara
Senior Member
Senior Member
Paikkakunta: Jyväskylä(Vaajakosken vieressä) Las/Lohikosken akvarioseuran Perustaja/Presidentti ;)

Viesti Kirjoittaja samara »

Hyvä liike se on! Itse ostanut n.20 vuotta kaloja sieltä ei tauteja ei ongelmia.Kunhan vaan tiedät mitä kaloja tarvitset [;)]
"Eiku rytkyjä."
(Seppo Rädyn vastaus lentokentällä Ylen haastattelijan kysymykseen "Onko laukku nyt täynnä kisamieltä?" ennen Atlantan kesäolympialaisia 1996)
http://s1.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=20066
hawkea
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja hawkea »

Itse olin noin 10 vuotta sitten Riossa tyoharjoittelussa viikon verran, silloin ainakin hoito oli ihan kohtuullista mutta eivat myyjat (suurimmaksi osaksi) kylla mitaan akvaariotietopankkeja olleet... Jos itse tiedat mita kaloja tarvitset niinkuin Samara jo sanoikin, en usko etta Rio on yhtaan sen parempi/huonompi kun muutkaan akvaariokaupat. Ja se hajuhan taitaa johtua ihan siita etta siella on aika pienessa tilassa monenlaisia elaimia (jyrsijat, linnut, kalat) enka usko etta ilmastointi on samaa luokkaa kuin uusimmissa ja suurimmissa kaupoissa. Reporangasta mulla ei ole kokemusta muuten kun jyrsijapuolella, ja ei siellakaan kylla vuosia sitten ollut asiantuntemus mitenkaan huippuluokkaa. Itse en luottaisi ensimmaista (enka viela toistakaan) kertaa tapaavaani myyjaan MISSAAN elainkaupassa, ja kalat ehdottomasti karanteeniin ainakin viikoksi kun ei pienehkot muoviset altaat ja sisasuodattimet nyt niin kalliita ole...
maria83-
Member
Member

Viesti Kirjoittaja maria83- »

mäkään en tykkää siel rios käydä..aikoinaan kotia porukoille ostettiin sieltä kaloja mutta kaikki kuoli järjestäin...
Papukaija hyökkäs 3 vuotiaan pikkuveljen kimppuun ja myyjät ei ees uskonu sitä..eihän meidän papukaija mitää tee..

Itse asioin lähinnä faunatteressa. Kallis on mutta hyvää palvelua ja terveitä kaloja. Seppälän sittaria vastapäätä olevassa eläintenruokakaupassa on myös akvaariokaloja jonkun verran. En edes tienny et siel on kaloja kun mainostaa kissojen ja koirien ruokaa.. :)
Reporangasta ostin akvaarion ja siellä käyn myös välillä.
240l Akvaario
Tallulah
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura

Viesti Kirjoittaja Tallulah »

Kyllä se Rio siellä Keskustiellä on. En muuten käsitä, kun olen tältä palstalta lukenut muutamista ketjuista, että Rion papukaijat hyökkisivät asiakkaiden kimppuun?! 8O Olen asioinut Riossa "miljoona" kertaa ja aina ne kaijat istuvat siellä orsillaan tai pesälaatikossaan enkä koskaan ole nähnyt niiden muualle liikkuvan - en, vaikka olen jyrsijä/lintupuolellakin käynyt.

Ei se Rio hassumpi paikka ole, tosin tietojen päivitys henkilökunnalle ei olisi yhtään pahitteeksi.
400 litraa vettä, 2x saksanpaimennin, 2x jättiläistuhatjalkainen, 1x viljakäärme, mies ja poika
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Olisivat myyneet Riossa meille sinikirjoahvenpariskunnan ja isoja barbeja 240 L altaaseen, onneksi en ostanut. Sitten tuli se kalatubi altaan "kaupanpäälliskalojen" mukana (oletettavasti). Mutta nää voi olla vain henkilökohtaisia sattumiakin... Tekniikkaa ja allasta saa Riosta melko kivalla hinnalla kyllä.

Mutta Rion asiakaskunta varmaan tuplaantuis jos ne kerrankin siivois se kaupan & muutenkin hieman panostais tuohon sisustukseen... Ja hankkis uuden mainoskyltin jne.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

jokelamaniac kirjoitti:Ja hankkis uuden mainoskyltin jne.
Tuosta vähän offtopiccia: Ihmettelen usein että mikä maksaa kun firmat eivät tajua kunnostaa likaisia/haalistuneita/hajonneita mainoskylttejään. Mulle ainakin tulee tosi kuran maku suuhun jos vaikka jossakin ravintolassa on rikkinäinen ja ikipaskainen mainoskyltti. Heti ajattelee että brr, miltäköhän niiden keittiö näyttää 8O .
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Laos
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Laos »

Kävin viimeksi viime viikolla Riossa eli pystyssä on. Itselläni ei ole huonoja kokemuksia Riosta vaikka harvoin sieltä kaloja ostan. Kasveja ja tekniikkaa sieltä saa edullisesti! Esim.useita kasveja 2e puska. Myyjät tosin myyvät kaloja vähän kelle tahansa, eivätkä kysele kalaston tai akvaarion koon perään. Rio on kuitenkin ainut akvaariokauppa jossa en ole vielä nähnyt kuolleita kaloja altaassa lillumassa. Näin on tapahtunut Reporangassa ja Faunattaressa, lisäksi reporangassa myivät minulle parven sairaita kaloja aikoinaan. Rahulan rehu on myös ihan tutustumisen arvoinen paikka, siellä myydään peruskaloja ja joitakin kasveja ja sijaitsee siis seppälän cittaria vastapäätä. Karva Korvissa ei taida olla muuta kuin platyja ja molleja..omat ostokseni jakautuvat tasaisesti kaikkiin näihin liikkeisiin.
"300l Etelä-Amerikkaa"
naatti
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: JAS

Viesti Kirjoittaja naatti »

on paikallaan, samat aukioloajat, samat myyjät, samat akvaariot. www.akvaariotarvikerio.fi/ tuossa on nettisivutkin. Kävin tänään ostamassa hiirille vähän ruokaa, kun en vielä hesaan ehdi lähteä hakemaan.
joosa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja joosa »

Tiedustelisin vain, että onkos kukaan tilannut isoa (yli 500l)akvaa Riosta? Minkälainen on työn laatu, siisteys? Ja tietysti hinta?
Tallulah
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura

Viesti Kirjoittaja Tallulah »

Jaa-a... Työnlaatua jne. voi käydä katsomassa vaikkapa Keskisuomalaisen aulasta. Rion tekemä allas oli myös Laukaan Peurungan aulassa (ei ole enää). Enpä usko, että hinta päätä huimaa.
400 litraa vettä, 2x saksanpaimennin, 2x jättiläistuhatjalkainen, 1x viljakäärme, mies ja poika
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”