Minulla on tällä hetkellä akvaario sijoituksessa. Onneksi on olemassa ystäviä! Minulla sama tilanne kuin aloittajalla, eli kotiin muutin ja allasta en saanut mukana tuoda. (Se kuulemma haisee.

) Silloin päädyin myymään altaani. En alkanut kinaamaan vastaan. Mutta eipäs mennyt aikaakaan, kun löytyi uusi uros. Heti allaskaupoille, koska ukon kammarissa oli ihan selvästi altaan mentävä paikka.

No, eihän siitä ihmissuhteesta mitään tullut. Purankin tuntojani
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... highlight= tuossa topicissa.
Eli allas on nyt onnellisesti ollut kohta kuukauden päivät ystävilläni, joilla ei tätä ennen juuri minkäänlaista kosketusta vesielämään.

He ovat opetelleet ruokkimaan kalat, minä olen huolehtinut muusta hoidosta, tosin tulen senkin heille vielä opettamaan siltä varalta, että en itse pääse joskus allasta huoltamaan. Rahallista korvausta eivät hyvät ystävät tästä varmasti vaadi, altaan seuraaminen on kuulemma paljon jännempää kuin telkkarin.

Potentiaalisia akvaarioharrastajia siis. Kyllä minä tämän tietysti heille jotenkin korvaan, mutta on asioita, joita ei voi rahalla ostaa. Sellaista on ystävyys. Ei ihan jokaiselle ihmiselle voi soittaa, että "nyt kuule ajatte autolla tänne. Makuuhuoneeseenne muuttaa 220 litraa vettä."

Mahdollisena rahallisena korvauksena olen ajatellut maksavani vaikka jonkun sähkö- tai vesilaskun, jos ystävät ovat vielä loppuvuodesta molemmat työttöminä. En sitten tiedä, että onko tyhmä idea.
Siis hädässä ystävät tunnetaan. Sinullakin on varmaan laaja ystävä- ja tuttavapiiri. Ehkä heistä löytyisi joku, joka voisi ottaa altaasi määräajaksi hoitoon. Hyvänä puolena se, että voit itsekin seurata allasta. Se näyttää paljon upeammalta, kun sitä ei näe joka päivä! Kaupan päälle saat sosiaaliset kontaktit. Minulla allas nyt 20 kilometrin päässä, joten ihan joka päivä en käy "kylässä", mutta olen kuitenkin aina tavoitettavissa. Ja vähintään kerran viikossa käyn muutenkin, joten samallapa yhden altaankin huollan.
Ainakin ensimmäinen vajaa kuukausi on sujunut paljon paremmin kuin uskalsin noista lähtöasetelmista ikinä toivoa. Minulla tämä sopimus siis voimassa toistaiseksi, melko varmasti vielä vuoden päivät. Nähtäväksi jää, mitä elämä sitten tuo...
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.