ja sille oma allas, mahd n.120l. Mutta keitäs sen kaveriksi? Mulla on isossa altaassa 25 kultaselkätetraa. Vaisuja tyyppejä, lymyilevät vaan parvessa, eivätkä käytä koko allasta uintiin vaan lilluttelevat melkolailla keskellä. Siirtäisin ne tohon uuteen, kun eivät tunnut isossa altaassa tilasta nauttivan kuitenkaan. Eivät varmaan näykkisi taiston eviä. Vai? Lämmöt mulla on vedessa norm 27, tosin nyt helteellä ollut jo lähellä 30... Leviä syömään olin miettinyt jotain rapuja? Ei söisi kauheesti kasveja - onko sellaisia? Eikä lisääntyisi tolkuttomasti? Niin ja tykkääkö taistelukala?
Niin oliko otsikko vähän hämäävä.. ravuista täällä kyselen pääasiassa...
Edit: Otsikko korjattu (oli: Suunnitteilla taistelukalan hankinta...)
Mikä levää syövä rapu taistelukala-akvaarioon?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: Suunnitteilla taistelukalan hankinta...
Leväsukarapuja (Caridina japonica) siis.RP kirjoitti:Leviä syömään olin miettinyt jotain rapuja? Ei söisi kauheesti kasveja - onko sellaisia? Eikä lisääntyisi tolkuttomasti? Niin ja tykkääkö taistelukala?
Ei syö kasveja, syö levää, kalanruokaa ja näkymättömiä pikkuötököitä. Ei lisäänny makeassa vedessä, vaan poikaset pitää kasvattaa murtovedessä. Taistelukala ei välitä, koska leväsukaravut eivät ole ihan pieniä ja maukkaan näköisiä ja kaiken lisäksi uivat pakoon jos tuntosarvea tms. yrittää maistaa.