Mikä levää syövä rapu taistelukala-akvaarioon?

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
RP
Junior Member
Junior Member

Mikä levää syövä rapu taistelukala-akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja RP »

ja sille oma allas, mahd n.120l. Mutta keitäs sen kaveriksi? Mulla on isossa altaassa 25 kultaselkätetraa. Vaisuja tyyppejä, lymyilevät vaan parvessa, eivätkä käytä koko allasta uintiin vaan lilluttelevat melkolailla keskellä. Siirtäisin ne tohon uuteen, kun eivät tunnut isossa altaassa tilasta nauttivan kuitenkaan. Eivät varmaan näykkisi taiston eviä. Vai? Lämmöt mulla on vedessa norm 27, tosin nyt helteellä ollut jo lähellä 30... Leviä syömään olin miettinyt jotain rapuja? Ei söisi kauheesti kasveja - onko sellaisia? Eikä lisääntyisi tolkuttomasti? Niin ja tykkääkö taistelukala?

Niin oliko otsikko vähän hämäävä.. ravuista täällä kyselen pääasiassa...

Edit: Otsikko korjattu (oli: Suunnitteilla taistelukalan hankinta...)
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Suunnitteilla taistelukalan hankinta...

Viesti Kirjoittaja millia »

RP kirjoitti:Leviä syömään olin miettinyt jotain rapuja? Ei söisi kauheesti kasveja - onko sellaisia? Eikä lisääntyisi tolkuttomasti? Niin ja tykkääkö taistelukala?
Leväsukarapuja (Caridina japonica) siis.
Ei syö kasveja, syö levää, kalanruokaa ja näkymättömiä pikkuötököitä. Ei lisäänny makeassa vedessä, vaan poikaset pitää kasvattaa murtovedessä. Taistelukala ei välitä, koska leväsukaravut eivät ole ihan pieniä ja maukkaan näköisiä ja kaiken lisäksi uivat pakoon jos tuntosarvea tms. yrittää maistaa.
llFiSull
Member
Member

Viesti Kirjoittaja llFiSull »

Näyttävätkö kirsikkasukaravut sitten maukkailta ja joutuvat suihin..?
Never mind the dog, beware of the owner.
440L + 25 kilogrammaa koiraa.
Höpötys
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Höpötys »

Kirsikkasukarapu varmasti näyttää herkulliselta, kun 4 leväsukarapusta popsineen taiston omistan :roll:

Ehkä toisaalta paljon juurakoita, sammalta ja yleensäkkin kasveja sisältävässä altaassa voisi pärjätä iso porukka sukarapuja, jos taisto keskittyisi vain niihin pieniin...
llFiSull
Member
Member

Viesti Kirjoittaja llFiSull »

No höh, nyt meni suunnitelmat piloille.. Itse nimittäin vihaan jaavansammalta.. :| Ehkä pitää sitten paljon muita piilopaikkoja suunnitella.. :roll:
Never mind the dog, beware of the owner.
440L + 25 kilogrammaa koiraa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”