Linkki kiekkopoikueesta
Valvoja: Moderaattorit
-
kiekkoilija
- Member

Hieno videonpätkä kiekkokalojen poikasten kehityksestä. Huomasitte varmaankin poikueen sisäisen kasvueron eri yksilöiden välillä, kiekkokalapoikueessa (myytävät poikaset) saa myyntiin kole eri satsia. Parhaat ~ noin 3 kk kohdalla, joista viljelijä jättää parhaat yleensä itselleen jatkojalostukseen, keskimmäiset, jotka menevät myyntiin ja pahnanpohjimmaiset joista ei tule kunnollisia kiekkokaloja koskaan.
Tämän vuoksi olisikin ensiarvoisen tärkeää jos mahdollista, ostaa kalat suoraan viljelijältä. Varsinkin jos koko poikue on vielä samassa altaassa, valitsee surutta suurimmat ja parhaan muotoiset poikaset. Se ei ole totta jota jotkin kauppiaat sanovat Että jos poikasparvesta valitsee kaikkein suurimmat, saa vain pelkkiä koiraita. Tähän ei kannata uskoa. Puhun kokemuksesta.
Tämän vuoksi olisikin ensiarvoisen tärkeää jos mahdollista, ostaa kalat suoraan viljelijältä. Varsinkin jos koko poikue on vielä samassa altaassa, valitsee surutta suurimmat ja parhaan muotoiset poikaset. Se ei ole totta jota jotkin kauppiaat sanovat Että jos poikasparvesta valitsee kaikkein suurimmat, saa vain pelkkiä koiraita. Tähän ei kannata uskoa. Puhun kokemuksesta.
Voi mahdotonta
siellä ne vanhemmat vaan samalla tavalla käyttäytyy maapallon toisellakin puolella. Harmi vaan kun ei meillä tuo eka poikue saanut olla kyljillä tuon kauempaa, juuri ja juuri hikiseen sen viikon. Mietin josko nuo siinä tapauksessa olisivat kasvaneet hivenen nopeammin, mutta hyvällä mallilla nuokin ovat siitä huolimatta
Toinenkin poikue tuli juuri isättömäksi "perheriitojen" takia.
...ovat kuin pikku possulauma tosiaan.
Ai niin, näistä pahnanpohjimmaisista... Kahdesta sellaisesta rumasta ankanpoikasesta kasvoikin meillä joutsen
...ovat kuin pikku possulauma tosiaan.
Ai niin, näistä pahnanpohjimmaisista... Kahdesta sellaisesta rumasta ankanpoikasesta kasvoikin meillä joutsen
Ex-kiekkoilija...
Tuo on kyllä erittäin harvinaista, itse olen joskus tälläisia "rääpäleitä" jättänyt tahallaan kasvatettavaksi, mielenkiinnon vuoksi. Eivät minulla ole ainakaan kasvaneet oikeisiin kiekkokalojen mittoihin.rullarapu kirjoitti: Ai niin, näistä pahnanpohjimmaisista... Kahdesta sellaisesta rumasta ankanpoikasesta kasvoikin meillä joutsen
Naiset muuten ovat "pipejä päästään" (ymmärrä huumorilla) Aktiiviaikoina kun naiset tulivat kiekkokalan poikasia hakemaan, juuri nämä pahnanpohjimmaiset poikueista olivat heille mieleen, sanasaatteilla "voi kun tuo ja tuo pieni on söpö, haluan nuo, yms" Siinä sitten yrittää selittää että ei niitä kannata ottaa ja perustelut perään. Toiset uskoivat, kaikki ei. Mutta se oli heidän oma valintansa.
Ymmärrän kyllä, koska olen itsekin yksi niistä pipipäistä, kun menin aikanaan nuokin kaksi ostamaan :'D No ei nuo vieläkään nyt ihan "kiekkokalan mitoissa" ole, mutta toinen on ottanut mahdottoman kasvuspurtin nyt viime aikoina ja ihan humpsahtanut suuremmaksi, ja nokittanut nyt jo suurempiaankin laumassa tossun alle (oli aina vääjäämättä se päähänpotkittu aikaisemmin)!TiHe kirjoitti:Tuo on kyllä erittäin harvinaista, itse olen joskus tälläisia "rääpäleitä" jättänyt tahallaan kasvatettavaksi, mielenkiinnon vuoksi. Eivät minulla ole ainakaan kasvaneet oikeisiin kiekkokalojen mittoihin.rullarapu kirjoitti: Ai niin, näistä pahnanpohjimmaisista... Kahdesta sellaisesta rumasta ankanpoikasesta kasvoikin meillä joutsen
Naiset muuten ovat "pipejä päästään" (ymmärrä huumorilla) Aktiiviaikoina kun naiset tulivat kiekkokalan poikasia hakemaan, juuri nämä pahnanpohjimmaiset poikueista olivat heille mieleen, sanasaatteilla "voi kun tuo ja tuo pieni on söpö, haluan nuo, yms" Siinä sitten yrittää selittää että ei niitä kannata ottaa ja perustelut perään. Toiset uskoivat, kaikki ei. Mutta se oli heidän oma valintansa.
Ex-kiekkoilija...
-
jorge13
- Junior Member

- Sukupuoli: Mies
Re: Linkki kiekkopoikueesta
Lisää linkkejä maailmalta.
Alhaalta oikealta Translatorin alta kun painaa suomenlipusta, käännösohjelma vääntää sivut "suomenkielelle".
Vähän isompi allas, jossa muutama kiekkokin uiskentelee.
Alhaalta oikealta Translatorin alta kun painaa suomenlipusta, käännösohjelma vääntää sivut "suomenkielelle".
Vähän isompi allas, jossa muutama kiekkokin uiskentelee.