Tiikerinuoliaiset vaihtavat väriä?
Valvoja: Moderaattorit
Tiikerinuoliaiset vaihtavat väriä?
Meillä on neljä uutta tiikerinuoliaista, olleet 300l altaassa n. viikon ja ne tekevät muutaman kerran päivässä sellaisen tempun, ainakin kolme niistä tekee, että ne haalistavat värinsä ihan harmahtaviksi. Tätä kestää n. puoli tuntia, sitten nuo ovat taas kauniin musta-kelta-punaisia.
Nitraatit ja ph ovat ok. Lämpötila pysynyt samana. Mikä neuvoksi? Onko vaarallista. Eloisia ovat, syövät kovasti, ovat oikeita ahmatteja, jos antaa vain ruokaa... Ei muuta epätavallista käytöstä. Altaassa aika ponteva partamonnimies, voisiko säikytellä noita kavereita harmaiksi?
Nitraatit ja ph ovat ok. Lämpötila pysynyt samana. Mikä neuvoksi? Onko vaarallista. Eloisia ovat, syövät kovasti, ovat oikeita ahmatteja, jos antaa vain ruokaa... Ei muuta epätavallista käytöstä. Altaassa aika ponteva partamonnimies, voisiko säikytellä noita kavereita harmaiksi?
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Mies
Meillä tekee suurin yksilö parvesta samanlaista harmaantumista. Tätä tapahtuu lähinnä silloin kun annetaan ruokaa ja yritetään hätistellä muita pois hänen nappulaltaan.
Luulen, että liittyy mielialaan - mutta miten? Piikkisilmät valahtavat aika kalpeiksi usein esim. kuljetuksen aikana, joka viittaisi pelkoon tms.
Luulen, että liittyy mielialaan - mutta miten? Piikkisilmät valahtavat aika kalpeiksi usein esim. kuljetuksen aikana, joka viittaisi pelkoon tms.
"Mikä suomenkielen verbi kuvaa parhaiten tapaa, jolla ripsimonni syö?"
tiikerin väri...
Kaverin altaassa tiikerit kutiessaan lähes metallisinisiä, raidoitus miltei kateissa...
mitatut arvot
Niin, kesti vähän, otettiin ph uudestaan,
mittattu on ph, 7,
no3, 1
lämpötila, 25
Itse asiassa, tuo värinvaihto esiintyy eniten ruoka-aikaan,
tikrut ovat aika ahmatteja ja tuo partis-äijä koittaa pitää puoliaan pohjanappulasta...
Koitettiin, että laitettaisiin vasta pimeään akvaan monniruoka, mutta silti ne tikrut ja pikkumonniset ryösti sen ruoan.
Onko ehdotuksia, miten saisi partiksillekin jäämään jotain, ongelma on mammamonni, joka on aika arka.
mittattu on ph, 7,
no3, 1
lämpötila, 25
Itse asiassa, tuo värinvaihto esiintyy eniten ruoka-aikaan,
tikrut ovat aika ahmatteja ja tuo partis-äijä koittaa pitää puoliaan pohjanappulasta...
Koitettiin, että laitettaisiin vasta pimeään akvaan monniruoka, mutta silti ne tikrut ja pikkumonniset ryösti sen ruoan.
Onko ehdotuksia, miten saisi partiksillekin jäämään jotain, ongelma on mammamonni, joka on aika arka.
Re: mitatut arvot
Meillä tapahtuu myös tätä värien vaihtelua ruoka-aikaan ja pidän sitä aivan normaalina, tikrujen ruokailuhan on melkoisen vauhdikasta puuhaa.sanni kirjoitti:Itse asiassa, tuo värinvaihto esiintyy eniten ruoka-aikaan,
Meillä ruoka on jaettu niin että akvaarion eri kohtiin tiputellaan nappuloita, plekoille kannon lähelle ja tikruille etulasin tuntumaan. Kaikki saavat osansa ja samoin toimitaan kesäkurpitsan kanssa, plekoille oma viipale ja hieman kauemmaksi toinen viipale tikruille/muille(myös plekot käyvät tällä). Survareita taas on siellä täällä(sulavat veteen jääpalasta) ja joskus tyrkkään pohjaan vielä jäisen palan mistä tikrut/muut pohjaeläimet käyvät niitä syömässä.sanni kirjoitti:Onko ehdotuksia, miten saisi partiksillekin jäämään jotain, ongelma on mammamonni, joka on aika arka.

Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
-
- Member
Jep, jep, ruokailun aikaan ja muutenkin. Olen kahta "isointa" yksilöäni seuraillut ja mustan värin haaletessa niillä on selvästi pientä kärhämää meneillään. Ne jäykistyvät pienelle kaarelle kohti kumppania ja uhittelevat toisilleen. Rintaeviään huljutellen liukuvat hitaasti toistensa ympäri ja välillä jahdataan kaveria ympäri allasta. Ei ainakaan täällä merkitse mitään ikävää...