Uarut

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
tietäjä
Starting Member
Starting Member

Uarut

Viesti Kirjoittaja tietäjä »

Eli haluaisin kuulla kokemuksianne uaruista. Itse harkitsen uarujen lajialtaan perustamista, mutta mietityttää tuo altaankoko. Menisikö 400litraiseen uaruja jos menee kuinka monta?
Sitä joko on tai off.
Akvaariot 180l ja 140l.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Uarut...

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

tietäjä kirjoitti:Eli haluaisin kuulla kokemuksianne uaruista. Itse harkitsen uarujen lajialtaan perustamista, mutta mietityttää tuo altaankoko. Menisikö 400litraiseen uaruja jos menee kuinka monta?
No saisi niille isompi allas kyllä olla. Uarut ovat toki melko rauhallisia kaloja, mutta sen verran kookkaiksi kasvavat etten itse ihan hyvillä mielin niitä alle 500 litraiseen laittaisi.
Syövät sitten muuten kaikki kasvit, joten niitä ei paljon kannata uarualtaaseen istutella :D
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Itselläni ei ole näitä ollut, mutta olen ymmärtänyt niiden olevan sympaattista porukkaa. Joka tykkää salaatista ;) Kyllä minäkin soisin niille 540-litraisen altaan, se 400 litraa on jo aika nippanappa.
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Santte
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Santte »

400litraisessa mielestäni menee 4kpl ihan ok... itselläni on tonkijoiden kanssa 450litraisessa 4kpl ja hyvin menevät. Tietenkin isompi allas on aina parempi , mutta tuo 400litraa mielestäni minimi.

Uarullehan tulee kokoa sellaiset 25cm - 30cm.
hakis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja hakis »

Mulla on uaru kutupari (660l) kiekkojen seurassa. Eli on kyllä tosi rauhallinen kala ja mulla ainakin miekkakasvit ja muut vihreät kasvit saanu olla aika lailla rauhassa, mutta tiikeri lumme hävis äkkiä. :mrgreen: Niin no kyllä ku ne kaivo kutu monttua, niin samalla löysi miekakasvin juuret, niin juuret kyllä hävis ja sen jälkeen oli nippu lehtiä pinnalla.

Uskoisin kyllä niiden pärjäävän 400l, mut on se kyllä aika nippa nappa. Tietty jos ei kovin korkea allas niin paremmin sopisi.
Juha-62
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Juha-62 »

Tuolta löytyy videomatskua Uaru-parista.

http://www.youtube.com/watch?v=oLFqUEr0hBE
Dam...di di dam
Santte
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Santte »

Juha-62 kirjoitti:Tuolta löytyy videomatskua Uaru-parista.

http://www.youtube.com/watch?v=oLFqUEr0hBE
Uaru parini käyttäytyy ihan samalla tavalla :D tuo on tuollaista perus ahven käyttäytymistä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”