Eilen töistä kotiin tullessani keitin kahvit ja lueskelin sähköpostia kun naapurihuoneesta kuului pamahdus jota seurasi "kosken" kohina. Muutama sekunti meni tajutessa että mitä tapahtu. Ei tarvinnut kun katsoa taakse niin homma selkis. 200 litraa vettä ja muutama kala lattialla.
Jotain kummallista tapahtu. Allas vaan kirjaimellisesti räjähti omia aikojaan. Etulasi halki koko matkalta. Joku ihme jännitys kai, mene ja tiedä. Allas oli joitain vuosia vanha Akvastabil. Ei edes mikään itse rakennettu. http://www.rmw.fi/allas/200L.jpg
Suurin osa kaloista sentään pelastui.
Kalasto ennen tapahtumaa oli...
5 betta albimarginataa
tulirihmakalapari
28 trigonostigma hengeliä
6 kuusijuovabarbia
2 sewellia linoalataa
2 harlekiininuoliaista
...joista n. 15klp hengeleitä ja yksi kuusijuovabarbi siirtyi uimaan tuonpuoleiseen. Tulirihma uros otti siipeensä myös aika pahasti mutta tuolla se nyt näyttää jo uivan pikkupurkissa. Osa hengeleistä ui eilisen illan selällään ja olivat yön aikana kuolleet ja joutuneet suodattimen imuun.
Nyt odottelemme vakuutusyhtiön kosteusmittaajaa kyläilemään. Sain ehkä noin 60-80L vettä kerättyä lattialta. Loput valuin pintalaatan alle.
Onneksi yksi lapsista tuli koulusta juuri kun vahinko oli tapahtunut etsimään kaloja lattialta ja itse pääsin keskittymaan äyskäröintiin.
Onni oli että olin juuri tullut kotiin ja osa kaloista labyrintteja. Muuten olisivat kalat kyllä olleet menneitä kaikki.
Jos jotain positiivista asiasta hakeen niin tulipahan lattiat pestyä...
Seuraavaa ei saisi sanoa ääneen mutta sanon kuitenkin hyvin hiljaa:
"Onneksi se ei ollut tuo 500, tai 900 lirtainen kiekko allas"