Taistolle turveuutetta (ja muita kysymyksiä)?

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
törö
Starting Member
Starting Member

Taistolle turveuutetta (ja muita kysymyksiä)?

Viesti Kirjoittaja törö »

Moi!
Sain akvaarioliikkeestä kaupan päälle jotain Seran turveuutetta. En ole sitä vastaperustamaani akvaarioon vielä laittanut, mutta nyt kun sinne on hankittu taistelukalauros niin mietin olisko siitä sille hyötyä tai iloa? Entä pärjääkö toi taisto ihan pelkällä perushiutaleruualla vai tarjoilenko muutakin? Sit vielä tosta veden liikkuvuudesta, jos kerran veden olis syytä olla seisovaa , niin eikö se mene sit "pilalle" jos ei käytä suodatinta ollenkaan...? Amatöörin kysymyksiä vaikka akvaarioita olen omistanut koko ikäni..Toi on mun pienin purkki, vähän alle 50l ja siellä on pieni perussuodatin mikä kyllä aiheuttaa kovan virtauksen. Sammutin sen yöksi kun pitää niin hirveetä meteleliä.. :roll:
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Seran turveuutetta voipi lisätä. Laskee hieman pH:ta - jossa sitä voi hyödyntää. Mutta älä paljoa lisää ilman testiä.

Taistolle voi tarjota hiutaleiden lisäksi mm. pakastekuivattua surviaisen toukkaa (huom. astmaatikot ym. allergiariski).

Älä ihmeessä sammuta suodatinta yöksi, bakteerikanta kuolee. Taisto ei tykkää kovasta vedestä (huono uimari evinensä) mutta toki suodatuksen tarvitsee. Jos suodattimessa liikuteltava nokka, laita vaikka akvan reunaa vasten virtaan jos liian kova virtaus. Huom. suodattimen tukkeutuminen syö virtausta.
Minä juon nyt kahvia!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”