Marmorirapuja ulkosuodattimessa
Valvoja: Moderaattorit
Marmorirapuja ulkosuodattimessa
Puhdistin viikonloppuna Eheim 2026 II suodattimeni. Sain sätkyn sinistä suodatinlevyä nostaessani, kun sen alla oli 4 cm marmorirapu! Niitä löytyi vielä 2 lisää. Ovat joutuneet suodattimeen marraskuussa 2002, jolloin emo teki altaaseen ensimmäisen poikueensa. Ovat siis eläneet siellä pimeydessä, liejun seassa ja ahtaudessa 3 kuukautta! Sitkeitä tyyppejä, ei voi muuta sanoa. Pääsivät rapualtaaseeni lajitovereidensa seuraksi.
Rapualtaassa polskii nyt myös kaksi luumunkokoista seeprakirjoahvennaarasta. Hyvin ovat pärjänneet, ajavat ravut pois mielipaikoiltaan ja osaavat varoa saksia. Eräänä päivänä ihmettelin mitä toisen suusta roikkuu; pieni saksihan se siinä.
Mitä tiedätte rapujen näköaistista, siis näkeekö ravut hyvin vai hyvin huonosti? Mielestäni ovat umpisokeita. Tepastelevat sakset ojossa kohtisuoraan toisiaan kohti, kunnes nokkakolari on väistämätön. Samankokoiset rapuset tunnustelevat toisiaan hetken ja väistävät sitten toisiaan arvokkaasti. Pienemmät ravut sensijaan pakenevat paniikissa isompiaan.
Rapualtaassa polskii nyt myös kaksi luumunkokoista seeprakirjoahvennaarasta. Hyvin ovat pärjänneet, ajavat ravut pois mielipaikoiltaan ja osaavat varoa saksia. Eräänä päivänä ihmettelin mitä toisen suusta roikkuu; pieni saksihan se siinä.
Mitä tiedätte rapujen näköaistista, siis näkeekö ravut hyvin vai hyvin huonosti? Mielestäni ovat umpisokeita. Tepastelevat sakset ojossa kohtisuoraan toisiaan kohti, kunnes nokkakolari on väistämätön. Samankokoiset rapuset tunnustelevat toisiaan hetken ja väistävät sitten toisiaan arvokkaasti. Pienemmät ravut sensijaan pakenevat paniikissa isompiaan.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Huomasin viikko sitten yhdellä ravuista munat ja kohta on siis "rapukeitto" valmis..Hmm..ravut on kyllä hyviä..no joo.Olde kirjoitti:Pirkkaniksi estää kyllä hyvin poikasten joutumisen suodattimeen mutta haittapuolena on että kaloille tarjoutuu katettu "rapupöytä".jahmatti kirjoitti:Olen kanssa joutunut pelastelemaan ravun poikasia suodattimista. Pitäisi varmaan koittaa kuuluisaa sukkahousu kikkaa, niin niitä ei sinne joutuisi!

Mistähän ne sukkahousut hommaisi kun ei sellaisia meidän perheessä kukaan käytä...(jotenkin minusta tuntuu että lähikaupantäti katsoo minua kieroon kun ostan sukkikset..tai jode..)*repee nauruun*
Vuoden 2005 #aw:n kotiäitirouvakodinhengetärrakastajasymppis
Valmont:
Kokeile miltä naapurin tädin naama näyttää, kun kysyt häneltä: "Anteeksi, mutta voisitteko luovuttaa rikkinäiset sukkahousunne minulle roskikseen heittämisen sijaan...?" mega
Tai... höpise kaupankassalla sukkiksia ostaessasi jotain epämääräistä pankeista ja pakoautosta...

Mistähän ne sukkahousut hommaisi kun ei sellaisia meidän perheessä kukaan käytä...(jotenkin minusta tuntuu että lähikaupantäti katsoo minua kieroon kun ostan sukkikset..tai jode..)*repee nauruun*
Kokeile miltä naapurin tädin naama näyttää, kun kysyt häneltä: "Anteeksi, mutta voisitteko luovuttaa rikkinäiset sukkahousunne minulle roskikseen heittämisen sijaan...?" mega

Tai... höpise kaupankassalla sukkiksia ostaessasi jotain epämääräistä pankeista ja pakoautosta...

-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
-minttu- kirjoitti:Valmont:
Kokeile miltä naapurin tädin naama näyttää, kun kysyt häneltä: "Anteeksi, mutta voisitteko luovuttaa rikkinäiset sukkahousunne minulle roskikseen heittämisen sijaan...?" mega![]()
Tai... höpise kaupankassalla sukkiksia ostaessasi jotain epämääräistä pankeista ja pakoautosta...![]()

Vuoden 2005 #aw:n kotiäitirouvakodinhengetärrakastajasymppis
Ainahan voit mennä kauppaan jonkun kaverisi kanssa ja kehutte vain keskenänne hyvin innoissanne Pirkka-lehden uusinta numeroa.Valmont kirjoitti:Mistähän ne sukkahousut hommaisi kun ei sellaisia meidän perheessä kukaan käytä...(jotenkin minusta tuntuu että lähikaupantäti katsoo minua kieroon kun ostan sukkikset..tai jode..)*repee nauruun*