Jos ei kasvit ilmaiseksi kelpaa

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Fakkenoo
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1555
Liittynyt: 18:30, 05.01.2006
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Espoo

Jos ei kasvit ilmaiseksi kelpaa

Viesti Kirjoittaja Fakkenoo »

En haluaisi nähdä enää enimmäistäkään valitusta siitä, että ovat kalliita. Toinen kerta, kun niitä yritin lahjoittaa. Onneksi on roskis keksitty, 5E kourallinen. :roll:
"Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten"
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5666
Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Saman olen huomannut.

Kasveille on hirmu vaikea keksiä sopivaa hintaa. Ilmaiseksi ei kannata laittaa, koska silloin kukaan ei niitä halua. Kannattaa mieluummin laittaa vaikka liian kallis hinta, koska siitä voi sitten vaikka tinkiä.
Ehkä se on se hinta, mistä ostajat katsovat missä kunnossa kasvi on tai kuinka paljon kasveja on...en tiedä. Eli iso hinta, sillä saa paljon hyväkuntoisia kasveja tai olematon hinta = ei kannata mokoman raadon perään vaivautua. Ehkä pitää paikkaansa joidenkin myyjien kohdalla, mutta kuten jo sanoinkin, minä en osaa hinnoitella kasvejani, että hinnasta on ihan turha päätellä yhtään mitään. :roll:
Liinanen
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1273
Liittynyt: 18:18, 26.08.2004
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Liinanen »

Taitaa olla meihin ihmisiin sisäänrakennettu ainainen epäilys siitä että jos ilmaiseksi saa niin siinä täytyy olla jotain vikaa. Jos näen kaupassa lenkkarit jotka maksavat 3 euroa, niin en todennäköisesti edes harkitse niiden ostoa, mutta jos ne maksavat 10 euroa niin voin ainakin vilkaista niitä. Minäkin lahjoitan paljon kasveja, mutta olen myös huomannut että ne kannattaa ensin hinnoitella vaikka eurolla nippu ja antaa sitten kaupanpäällisinä toinen mokoma lisää. Kai sitä ajattelee että jos myyjä ei kasvejaan arvosta niin en minäkään.

Kasvien hinnoittelussa olen niputtanut ne suurinpiirtein samankokoisiksi nipuiksi kuin akvaarioliikkeissä ja sitten myynyt puolella siitä hinnasta. Ja kaupanpäällisiksi vielä jotain että molemmille jää hyvä mieli :D
viivis
Senior Member
Senior Member
Viestit: 774
Liittynyt: 12:04, 16.08.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja viivis »

Tuolla etsitään kasveja ja kaloja ilmaiseksi koulun akvaarioon. Itse lähettäisin, mutta rankan harvennuksen jälkeen ei nyt ole mitään oikein irroittaa. ( Laitoin kyllä tarjouksen, mutta kun vaan jotain ihan tavallisia ois antaa..)

Itse joskus olen antanut ilmaiseksi kasveja isonkin nipun, ovat kaupaksi menneet. Varmaan riippuu ajankohdasta, koska sattuu ilmoittamaan tms.
Onnelliset ihmiset ovat odottaneet elämältä vähemmän. -Brana Crncevic-
sani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2417
Liittynyt: 09:43, 23.01.2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sani »

Kasvien lahjoittelusta tulee joskus melko suuria vaivoja eli joudut liottelemaan niitä ämpärissä, laittamaan ilmoituksen, raahaamaan kasveja ympäriinsä, soittelemaan puhelimella, sovittelemaan hakuajankohtaa uudelleen jne. Ja sitten jos ja kun joku saapuu ihan ovelle asti kasveja hakemaan, ei ole kiva viskata kasveja ovenraosta ja lähettää ihmistä tiehensä... eli tokihan se jää siihen akvoja tiirailemaan ja jutustelemaan ja kohta huomaat että on mennyt 2 h harrastuksesta jutellen :mrgreen:

Alkuun lahjoittelin paljonkin kasveja, mutta olen huomannut helpommaksi tavaksi viskata kasvit roskiin. Kyllähän se joskus kirpaisee kun heittää vaikka 10 tiikerilummetta roskiin ja tietää että jossain niitä myydään 5 euroa kappale. Mutta kun ajattelee sitä että 10 eri ihmistä hakisi kasvit oveltasi tai sovittelisit hakupaikkoja tai tekisit niistä paketteja niin ei kiitos...
Tittis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1307
Liittynyt: 19:55, 25.12.2003
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Tittis »

Minä taasen päilen, että kyse on siitä, että kasvit on väärässä paikassa. Ne kun pitäisi useimmiten hakea. Tai sitten on vääränlaisia kasveja.

Itse kyllä ottaisin, mutta hakeminen on ongelma ja sitten tosiaan on kovin usein sellasia kasveja, joita en halua. Keran olen hakenut ison nivaskan kasveja ihan tästä läheltä, ja aivan mielettömän hyvässä kunnossa. Ei saa liikkeestä nin hyviä kasveja mitenkään :D
*laa la laa*
viivis
Senior Member
Senior Member
Viestit: 774
Liittynyt: 12:04, 16.08.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja viivis »

Tittis kirjoitti:Minä taasen päilen, että kyse on siitä, että kasvit on väärässä paikassa. Ne kun pitäisi useimmiten hakea. Tai sitten on vääränlaisia kasveja.

Itse kyllä ottaisin, mutta hakeminen on ongelma ja sitten tosiaan on kovin usein sellasia kasveja, joita en halua. Keran olen hakenut ison nivaskan kasveja ihan tästä läheltä, ja aivan mielettömän hyvässä kunnossa. Ei saa liikkeestä nin hyviä kasveja mitenkään :D
Yllä olevan allekirjoitan kyllä minäkin. Toiselta harrastajalta saa paljon upeampia ja kestävämpiä kasveja kuin liikkeestä. Mutta monesti ongelma on se, ettei pääse hakemaan tai ovat niin kaukana, että vain postitus tulee kysymykseen.
Mielellään harrastan myös kasvien vaihtoa.
Onnelliset ihmiset ovat odottaneet elämältä vähemmän. -Brana Crncevic-
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1451
Liittynyt: 18:46, 28.07.2005
Paikkakunta: oulu/Kempele

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Itsekin ottaisin kasveja, mutta kun en eteläsuomesta viitsi lähteä "ilmaisia" hakemaan, koska niille siinä vaiheessa kertyy hintaa ja paljon. Myös ostaisin kohtuu hintaisia, mutta paljon on esim. vedensuosikkia ja jaavansaniaista tarjolla, mitä itselläkin jo on tai sitten kun on jotain kasveja mitä haluaisin niin ne on mennyt.
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 4264
Liittynyt: 09:49, 30.05.2002
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Kaikki lahjoittamani altaasta karsitut kasvit ovat kyllä hävinneet silmänräpäyksessä. Viimeksi viime viikolla meni vedensuosikit ja muutaman nysät muita kasveja viidessä minuutissa ja hakija ilmaantui ovelle samana iltana. Ja kun vaihdossa sain muutamia hienoja miekkiksenalkuja niin enpä paljoakaan nyrpistänyt nenääni :mrgreen:

Minusta on kiva saada vähän kontaktia muihin harrastajiin, eli mielelläni lahjoitan ylimäärääiset kasvini pois. Ilmaisia kun ovat niin saa kiinnostunut tulla hakemaan, erittäin huonojen postituskokemusten jälkeen en postita enkä toisille raahaa kasveja pitkin maailmaa jos ei nyt sovi harviaisen hyvin matkan varrelle. Itse haen ostamiani kamppeita pitkinpoikin eteläsuomea, lasken sen osaksi harrastusta, en niinkään halpakamatoiminnaksi.

Ja lisäksi yhdyn 100% mielipiteeseen siitä, että toisilta harastajilta saa usein parempilaatuisia kasveja kuin kaupasta (joiden kasvit ovat usein ilmakasvatettuja). Ja usein saa myös harvinaisempia kasveja. Juuri myin itse pois tiikerivalluni, jota en muista pitkiin aikoihin nähneeni kaupassa (tai ehkä en ole katsonut tarpeeksi tarkasti? ;) ) ja punarotalaa on lähes mahdoton löytää elinkelpoisena kaupasta.
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Ja sitten kannattaa kysäistä ihan akvaariokaupastakin. Mä esimerkiksi olen ottanut vastaan hyväkuntoisia kasveja ja hyvitellyt määrän ja kunnon mukaan tavarassa niistä ihan mukaviakin summia. Toki se riippuu myös hiukan lajista, määrästä ja siitä mitä omassa altaassa juurikin lillii, mutta esim. vallisneria tuppaa olemaan sellaista tavaraa joka liikkuu aina. Kannattaa soittaa ensin ja tarjota. Etusija on tietenkin niillä jotka tietävät mitä ovat tuomassa.. Eli lajeittain kun osaa tarjota, niin silloin on helpompi kertoa hyvitettäviä summiakin. [;)]
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Zorromi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 211
Liittynyt: 15:40, 29.03.2006
Paikkakunta: Karstula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zorromi »

Mielestäni kasvit eivät ole kalliita täällä.

Sain 6 vedensuosikkia 4e. Eräässä akvaariokaupassa, jossa käyn vakituisesti halvin vedensuosikki on 4e. Ja sillä saa yhden kasvin, kun taas täältä saa 6 sillä hinnalla. :roll:
Did you know that water's not to blame if you drown?
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Minä teen usein niin että pussitan ylijäämäkasvit, laitan niistä lahjoitusilmoituksen tarkoilla hakuajoilla ja jos ei kukaan ilmoittaudu niitä toimistoltani kahdessa päivässä poistamaan, kiikutan ne akvaariokauppaan. Mitään sen tarkempia hyvityssummia ei laskeskella mutta tietysti pärstäkerroinalennusten prosentit hieman voivat kohota. 8-) Myyntikasveilleni annan enemmän valinnanvaraa noutoajoissa ja -paikoissa, niitä saa tulla hakemaan kotoakin ja kaupanpäälliseksi saa pyytää muitakin taimia jos haluaa. Nykyään olen enemmän laittanut myyntiin kuin lahjoitettaviin koska lahjoituksiin piti laittaa turhan ilkeämielisiä uhkauksia jotta yhdet ja samat ilmaistavaranmetsästäjät eivät aina olisi ensimmäisenä jaolla.
timantti
Junior Member
Junior Member
Viestit: 199
Liittynyt: 12:40, 28.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: HKI

Viesti Kirjoittaja timantti »

Yhdyn tuohon Tittiksen viestiin. Lahjoitettavat lajit ovat pääasiassa vallisneriaa ja vedensuosikkia, karvalehteä, toki välillä tarjotaan muutakin, mutta ne menee sitten ihan kuumille kiville ja sillon jää nuolemaan näppejään jos ei satu olemaan palstalla juuri kun ilmoitus lisätään.

Minä kyllä haen kauempaakin jos vaan on sitä, mitä erityisesti haluan, ja olen haluamistani lajeista yleensäaina valmis maksamaankin huolimatta siitä onko lahjoitetaan ilmoitus vai ei, ja normaalisti tarjoan jotain vaihdossa jokatapauksessa. Toisaalta, jos laji ei ole sitä mitä etsin, ajattelen että vaikka se toki kelpaisi, niin annetaan jonkun sellaisen, joka todella tarvitsee, hakea. Kaksipiippuinen juttu.

Itsekin olen hiljattain pari suurta kasvipussia heittänyt roskiin, kun ne on lähes viikon lojuneet odottamassa että jollekin kelpaisi, mutta ei. Ikävä kyllä on liikatarjontaa tietyistä lajeista. Sensijaan jos jollakulla ois tarjolla jotain siltä pitkältä ostetaan-ilmoituksen listalta jonka kirjoitin niin toki haen, ellei nyt ihan 100km päähän tarvitse lähteä.

Harvoin vaan lahjoitetaan, tai edes myydään-puolen myyjät lukevat ostetaan ilmoituksia, ainakaan mulle ei etsimiäni (kriinumit, (kurttu)melat,verkkolehdet,keiholehdet,keihäslehdet,sammalet,saniaiset ym pahanmakuiset tai muuten plekon/ahvenen kestävät lajit) tarjottu.. :roll:
Haisuliini
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 20:02, 19.02.2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Haisuliini »

Itsekkin joutunut heittämään kasveja roskikseen vähäisen kysynnän takia. Itseäni se harmittaa suunnattomasti, sillä jollekkin niistä voisi olla tosissaan hyötyä esim tuolla ostetaan palstalla olevalle koululuokalle.

Itsekkin mielelläni lahjoituksia vastaan otan jos joltain sattuu jotain irtoamaan (karvalehteä ja intianvesitähdikkiä löytyy omasta takaa)
mollylady
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1084
Liittynyt: 01:30, 03.09.2006
Paikkakunta: pks

Viesti Kirjoittaja mollylady »

Voi voi hyviä kasveja roskikseen, ihan harmittaa :(
Mulle voi kanssa tarjota, hommasin juuri yhden purkin lisää ja aika tyhjältä näyttää :D [:I]

Itse olen kanssa juoksennellut pitkin poikin hakemassa kasveja ja muita kamppeita akvaarioon. Se on tosi kiva, jos vaikka sattuu edes vilaukselta näkemään jonkun muun akvaarion. Yleensä kun ovat niin kivan näköisiä, että mukava ihastella sitten niitä ja miettiä, että joskohan mullekin jotain tommosta.

Mullakin on vaan se ongelma, että ovat aika pikkuisia ja tavallisia kasvit akvaariossa, ettei oikein ole aina vaihdossa tarjota, mutta odotellaan tässä nyt sitä sademetsää. :mrgreen: Sitten kun se toteutuu, niin voipi nuita antaa poies, jos vaan joku huolii.
I'm #1 so why try harder?
Vazkitsa
Junior Member
Junior Member
Viestit: 95
Liittynyt: 00:33, 18.07.2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Vazkitsa »

Helpoin tapa on laitaa ilmoitus että luovutat / myyt kasvia pari päivää ennen kuin karsit eli annat kasvaa sillä aikaa ja kun joku ilmottautuu niin sitten vasta leikkaat / karsit ja pakkaat .
Ja kahta päivää myöhemmin uusit ilmoituksen jos ei kuulu mitään päivään niin sitten kuskaat roskiin.
kaikki eivät käy netissä päivittäin olen huomannut vain ns. tosi harrastajat asustelee täällä :roll:
Muut käy miten sattuu. :P

Mutta toisaalta en koskaan luota postiin kasvien suhteen koska itse mielelläni näen naamatusten ja kyselen kuulumisia ja keskustelen akvoista / kaloista
yms harrastus juttua tartuu uusia asioita / vinkkejä korvan taakse
jolloin oma harrastus paranee
A Fish in a tank is better than no fish at all
http://www.freewebs.com/vazkitsa/
Liinanen
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1273
Liittynyt: 18:18, 26.08.2004
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Liinanen »

Joskus olen leikannut kasvit vasta kun ostaja tulee, mutta jos on paljon halukkaita niin on vaikea silmämääräisesti arvoida paljonko kutakin kasvia voi antaa että riittää kaikille halukkaille.

Nyt minulle on yksi ylimääräinen akvaario jossa on pelkkiä kasveja, sinne on helppo siirtää ylimääräiset kasvit kun karsin niitä tuosta isommasta altaasta. Kerran olen tehnyt myös näin
http://www.freewebs.com/discusliina/010906%20018.jpg
Vaati vähän enemmän vaivaa mutta laskeminen ja hinnoittelu oli helppoa ja eikä tarvitse pelätä kasvien puolesta. Ne vain kasvoivat tuolla lisää.

Nykyään altaassa on myös hiekka pohjalla ja se on ihan täynnä kasveja (vaikka edelliset on jo myyty). Lokakuun lopussa laitan kaiken taas myyntiin ja myyn kerralla paljon pois. Altaassa on tehokas hiilidioksidilevitys :D
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Yleensä en juuri viitsi nähdä vaivaa noiden kasvien lahjoittamisessa, rasittavaa sopia aikatauluja ja odotella turhaan kaikenmaailman ohareiden tekijöitä [}:)] . No, nyt kuitenkin olisi ainakin yks ruusumiekan "vauva" jaossa, kohtavarmaan lisää *mulkoilee kukkavanaa pukkaa E. "Rose":a pahana* [;)]
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
JuuLia
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1216
Liittynyt: 15:22, 29.08.2004
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja JuuLia »

Itse en juurikaan kasveja viitsi lahjoitella paitsi myytävien kasvien joukkoon sujautan ihan mielelläni jotain ylimääräistäkin.[;)] Tällä paikkakunnalla kun kysyntä on niin kovin vähäistä että pitäisi aina lähteä kuskaamaan vähintään Jyväskylään tai vaihtoehtoisesti postittamaan. Sinänsä postitan kyllä mielelläni koska olen itsekin harrastajilta kasveja ostaessani lähes täysin postin (eli myyjien viitseliäisyyden) varassa. Vaikka tässä vasta kasveja pakkaillessani ja postiin juoksuttaessa päiviteltiin avon kanssa ettei siinä kyllä mitään järkeä ole nähdä moista vaivaa muutaman kolikon tähden, helpommalla pääsisin kiikuttamalla kasvit eläinkauppaan kuten joskus teenkin. Kuitenkin tuon vaivan palkkana on toisen harrastajan (toivottavasti) hyvä mieli.

Ja aina on mukava tutustua uusiin ihmisiin ja käväistä muiden harrastajien luona tavaraa ja varsinkin niitä kuulumisia vaihtamassa, siinä kuluu mukavasti tovi jos toinenkin. :D
frank
Member
Member
Viestit: 363
Liittynyt: 07:25, 12.02.2003
Paikkakunta: Helsinki HAS

Lahjoituksia

Viesti Kirjoittaja frank »

Joo lahjoitin akvaarioita laitteineen lähistön muutamille vähävaraisille perheille, tai paremmin heidän lapsilleen. Nyt pääsen "kivuttomasti" ylimääräisistä kaloista ja miksei kasveistakin eroon. Tosin kalastoni rokottaa kasveja rajusti :mrgreen: , joten tarvii ruveta katselamaan lahjoituspalstaakin. Silloin vois viedä osan kasveista eteenpäin lahjoittamiini akvoihin. Nyt on enää kolme akvaa ja ne ei enää mulla lisäänny :( ,akvat siis.
Tyhmä saa olla muttei köyhä!
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Täytyy vielä lisätä tuosta postittamisesta; ns. "en postita"-merkinnästä ilmoituksissa keskusteltiin jossain vaiheessa kovasti ja mielipiteet olivat hyvinkin jyrkkiä puolesta ja vastaan. Itse aina ilmoitan että en postita, mutta jos joku tarpeeksi tuttu nimimerkki kauniisti pyytää niin kyllä ne kasvit postiin saattavat lähteä. Toisaalta minulla on joitain lajeja, jotka eivät mitenkään säily postituksen aikaa pilaantumatta. Esimerkkinä mainittakoon Nymphoides indica, jolle muuten ollaan vihdoin antamassa hyvin viehkoa kotimaista nimeä joka jääköön tulevan Akvaristi-lehden paljastettavaksi. :D Sitten voinkin seurata miten paljon kotimaisen nimen olemassaolo nostaa kasvin kysyntää. 8-) Tällä suomalaisissa akvaarioissa liian harvinaisella, helpolla ja mukavalla kasvilla olen käyttänyt myös yhtenä myyntitaktiikkana "takuuta"; jos kuolee puolessa vuodessa niin saa uuden ilmaiseksi. Ehkä tunnen jotain kummaa vastuuta tämän kasvin kotimaisen kannan ylläpidosta, se kun on tullut minulle vuosien varrella hyvin rakkaaksi. :D
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Adrianna kirjoitti:No, nyt kuitenkin olisi ainakin yks ruusumiekan "vauva" jaossa
Huh, mollylady oli vikkelä :mrgreen: . Rehunen lähtee uuteen kotiin maanantaina, kiitos kyselijöille ja muistan teitä kun tuo lisii taas uudemman kerran. Infoan nyt täälläkin vaikka offtopiciksi menee, sori [:I] .
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Zessu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 592
Liittynyt: 20:47, 01.06.2005
Paikkakunta: Maksjoki (Lohja)

Viesti Kirjoittaja Zessu »

sani kirjoitti:Kasvien lahjoittelusta tulee joskus melko suuria vaivoja eli joudut liottelemaan niitä ämpärissä, laittamaan ilmoituksen, raahaamaan kasveja ympäriinsä, soittelemaan puhelimella, sovittelemaan hakuajankohtaa uudelleen jne. Ja sitten jos ja kun joku saapuu ihan ovelle asti kasveja hakemaan, ei ole kiva viskata kasveja ovenraosta ja lähettää ihmistä tiehensä... eli tokihan se jää siihen akvoja tiirailemaan ja jutustelemaan ja kohta huomaat että on mennyt 2 h harrastuksesta jutellen :mrgreen:

Alkuun lahjoittelin paljonkin kasveja, mutta olen huomannut helpommaksi tavaksi viskata kasvit roskiin. Kyllähän se joskus kirpaisee kun heittää vaikka 10 tiikerilummetta roskiin ja tietää että jossain niitä myydään 5 euroa kappale. Mutta kun ajattelee sitä että 10 eri ihmistä hakisi kasvit oveltasi tai sovittelisit hakupaikkoja tai tekisit niistä paketteja niin ei kiitos...
Täsmälleen samaa mieltä ja siksipä heitän myöskin roskiin sen suurempia tuskia tuntematta, ainakaan pidempään :P
-Ansku
ansu75
Senior Member
Senior Member
Viestit: 830
Liittynyt: 01:07, 19.09.2005
Paikkakunta: Vihti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ansu75 »

Mulla ainakin karsittavat kasvit on sen verran huonokuntoista, että rodeen menee, välillä karsin niin, että otan esim. köynnöstävistä pistokkaat latvoista jotka istutan ja heitän ne vanhat rungot menemään.. No nyt kun on tuo toinen akva kypsymässä, niin oon sinne lisäilly kasveja sitä mukaa kun karsittavaa tulee tuosta pienemmästä (ja eikös siinä siirry niitä bakujakin samalla). Muuten ottaisin mielelläni vastaan ilmaiseksi lisää rehuja, mutta harvemmin noi ilmoitukset on lähialueella, enkä viitsi kovin kaukaa lähtee hakemaan.
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
sannakatja
Junior Member
Junior Member
Viestit: 152
Liittynyt: 16:25, 15.01.2006
Paikkakunta: Lieksa, Lieksan akvaarioseura ry.

Viesti Kirjoittaja sannakatja »

Me olemme ilmoitelleet koulun allas projektista, ja että ottaisimme mielellämme kasveja vastaan ilmaiseksi, koska pienillä oppilailla on erittäin rajattu budjetti. Ja tuotti tulosta jonkin verran. Mutta haluan tälläkin osastolla kiittää kaikkia jotka osallistuivat meidän auttamiseen, etenkin viivis ja rithiam!! Toki otamme jotakin erikoisuuksia vastaan jos jollakulla on antaa. Nyt saimme näitä tavallisimpia, mutta olemme sitäkin tyytyväisimpiä että ylipäänsä saimme jotakin :P . Jokainen tietää miten kallista tämä aloittaminen on ja oppilaat antavat taskurahoistaan osan, että tämä onnistuisi.Muutkin ideat ja tarjoukset otetaan vastaan. :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”