Mitä sinipallojen seuraksi?

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
pinklab
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Mitä sinipallojen seuraksi?

Viesti Kirjoittaja pinklab »

Juu,

nyt pitäisi keksiä joku kala jonka voisi laittaa viiden sinipallon seuraksi 60 litraiseen purkkiin (PH 7, KH ~4, 25C). Siinä aikaisemmin majailleet monniset ja kiilakyljet saavat viimeinkin isomman altaan nyt viikonloppuna.

Mitähän tuonne altaaseen nyt keksisi? Olisi hauskaa jos siellä olisi jotain muutakin sinipallojen lisäksi... Mitään hidasta menijää sinne ei voi laittaa, ettei evät joudu pallojen hampaisiin. Ihmisillä on nettijuttujen mukaan ollut pallojen kanssa samassa vaikka sun mitä, mutta onko kellään mitään "varmaa" ehdotusta?

Itse mietin leväkatkoja pohjaa puhdistamaan; ne ilmeisesti viihtyy palloakvaariossakin? Mutta joku kalakin olisi kiva; kun nyt keksisi vaan jonkun joka tonne mahtuu ja sopii....

.m
dsl
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja dsl »

Minulla elelee onnellisesti 2 piikkisilmää 4 sinipallon kanssa samassa purkissa. Mitään yhteenottoja ei ole ollut, vaikka matoset ovatkin joskus kesken rallin palloon törmänneet.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Tiitu
Advanced Member
Advanced Member

pari lajia

Viesti Kirjoittaja Tiitu »

Partamonnit ja neotetrat ovat toista vuotta jo tulleet niiden kanssa hyvin toimeen. Monniset ja leväbarbit tulivat minulla säikyiksi, kun laitoin sinipallot niiden akvaarioon, joten siirsin ne taas pois. Taistelukala, miljoonakala ja muut hitaat, pitkähuntuiset kalat eivät sovellu sinipallokalojen seuraan. Katso että kaikkien kalojen vesiarvot ja lämpötila stemmaavat yhteen.
-minttu-
Member
Member

Viesti Kirjoittaja -minttu- »

Olen suunnittelemassa sinipalloallasta 84l, johon tulisi piikkisilmiä, mustaneontetroja ja sinipalloja. Otaksun tämän yhdistelmän toimivan aiempien vastauksien perusteella?
pinklab
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Re: pari lajia

Viesti Kirjoittaja pinklab »

Tiitu kirjoitti:Taistelukala, miljoonakala ja muut hitaat, pitkähuntuiset kalat eivät sovellu sinipallokalojen seuraan. Katso että kaikkien kalojen vesiarvot ja lämpötila stemmaavat yhteen.
Juu, tarkoitus olis tosiaan löytää sellainen sopiva seuralainen...

Mulla on ollut sinipallojen kanssa kuparimonnisia, safiirimonnisia sekä kiilakylkiä, mutta nyt altaassa ei ole sinipallojen kanssa kuin yksi partis. Sinipallot näykkivät monnisia, ja myös kiilakylkiä, aina välillä...

Pitää miettiä varmaan noita piikkisilmiä; vaan sopiiko 60 litrainen niille vai onko liian pieni? Vesiarvojen puolesta menee varmaan?

.m
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Jos laittaa vaikka noita tetroja jne. niiden kanssa niin pitää ottaa huomioon että altaalla pitää olla kokoa jotta sopu säilyy. Pienessä purkissa oikeastaan kaikki pallokalat kiusaavat muita. Minulla oli leväkatkarapu sinipallojen kanssa mutta ymmärtääkseni katkaravut tykkäisivät kovemmasta vedestä, joten ihan ihanteellinen yhdistelmä se ei ole ja sellaista ilmeisesti olet hakemassa.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
-minttu-
Member
Member

Viesti Kirjoittaja -minttu- »

Pallokala kirjoitti:
Jos laittaa vaikka noita tetroja jne. niiden kanssa niin pitää ottaa huomioon että altaalla pitää olla kokoa jotta sopu säilyy. Pienessä purkissa oikeastaan kaikki pallokalat kiusaavat muita
Mikä olisi sinun näkemyksesi mukaan sopivan kokoinen allas 10 mustaneontetralle, 3 piikkisilmälle ja sinipalloille (2?3?4?Kuinkamonta?)?
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Ääh, minä olen niin huono arvioimaan noita vähimmäiskokoja koska en tunne kaikka kalalajeja noin yleisesti. Jos mustaneontetroja suositellaan vähintään 40 l akvaarioon ja piikkisilmää vähintään 60 cm pitkään akvaarioon niin ei ne vaadi paljon tilaa mutta jos aiot useampaa sinipallokalaa yhteen, ne vaativat tilaa ja sen lisäksi pitäisi olla varma sinipallokalojen sukupuolesta ennen hankkimista.

Hyvin sisustettu 100 litraa voisi olla siitä pienimmästä päästä jos hankit 1 koiraan + 3 naarasta. Mutta en laita päätäni pantiksi tästä, muut jotka sinipalloja pitävät seura-akvaariossa omistavat ilmeisesti jotain 200 litraisia missä on paljon muita kaloja.

Muut saa kertoa omia näkemyksiään.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”