Miten olisi sisustuksen laittaminen siihen malliin, että koko akva itsessään olisi niin kaunis että olisi todellinen katseenvangitsija (tämä siis tietämättä millainen sisutus sinulla on)? Tämän lisäksi voisi jo olemassaolevien kalojen parvia kasvattaa, olkoonkin että vihermonninen kuulostaa aika isolta tuonkokoiseen altaaseen.
Jotenkin olen alkanut vierastaa ajatusta siitä, että jokaisessa altaassa on pakko olla jokin yksi iso ja näyttävä, värikäs kala tai pariskunta, joka on kaiken aikaa esillä ja vangitsee katseen itseensä välittömästi. Kun katselee esim. AGA-sistuskilpailun upeita altaita netistä, voi huomata, ettei niissä yleensä ole mitään yksittäistä isoa kalaa etualalla möllöttämässä, vaan koko allas on itsessään niin upea, että vangitsee katseen jo sellaisenaan. Lisäksi parvikalojen lukumäärät ovat yleensä reilut.
Mutta tämä nyt vain tällaisena ohikulkijan höpötyksenä, voit sivuuttaa tämän halutessasi.

Tuli vain mieleen, kun itse ostin omaan 96l altaaseeni katseenvangitsijan (taistelukalan), jota allas muka oli vailla, ja nyt olen kuitenkin sitä mieltä, että pelkkä olemassaoleva kardinaalitetraparvi olisi hoitanut tuon homman vallan mainiosti, yhdessä hyvin suunnitellun sisutuksen kanssa (joka on siis vielä vaiheessa). Ei siinä mitään, taisto on mukava kala, mutta jotenkin ei "kuulu" tuonne vaan särkee kokonaisuuden.
Makuasioita, makuasioita...