Kalajutun sivuilla oleva akvaario-paketti?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Piipukka77
Member
Member

Kalajutun sivuilla oleva akvaario-paketti?

Viesti Kirjoittaja Piipukka77 »

http://www.akvaario.com/kauppa/products.php?g1=141a0f

Siis tuolla tuo Resum CM800.(kolmanneksi alimmainen)

Onko se ihan hömppä vai ihan toimiva tavara?

Tuo hinta ei ollu mitenkään paha,mutta pisti mitityttämään että onko noissa nuo suodattimet ja lamput millasia?
kannattasko ostaa vielä se ulkosuodatin?
beetle
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja beetle »

Minulla Resunin CM1000. Kaunis kokonaisuus mutta minulla suodattimena Eheim. Resunin tekniikka on oikeasti todella epäluotettavaa. Itsellä ollut isoja ongelmia valokannen kanssa. Takuuhuolto pelaa kyllä ihan ok kunhan korjattavan tuotteen saa ensi sinne asti toimitetuksi.

Valokansi ei ole aivan kunnossa vieläkään ei vaan jaksa sitä taas irrotella ja lähetellä :? .

Allas sinänsä oikein kiva ja kaunis, mitään ongelmia ei sen kanssa ole ollut ja kaapisto on tosi järkevä.
JJf
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJf »

Minä harkitsin myös tuollaista CM800:aa, mutta päädyin sitten suunnilleen samankokoiseen Juwel Rioon, koska sen muoto miellyttää minua enemmän. Sai lisäksi muutaman euron halvemmalla ja kotiinkuljetus oli ilmainen. Kyllähän siihenkin pitää toinen suodatin hommata. Eiköhän sellaisen joudu ostamaan lähes jokaiseen valmiiseen pakettiin (taas saa vapaasti korjata jos aloittelija on väärässä).
Teemu Salonen

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Jättäisin kyllä väliin. Aika usein noissa kinkkiakvaarioissa on ollu ongelmana löytää uusi loisteputki, niillä siellä nimittäin ihan ikiomat mitat... Itselläni kyllä käytössä big boy valaisin (toiselta tehtaalta) joka toimii moitetteetta. Testasin kyllä ennen ostoa, että suomessa myytävät loisteputket ovat siihen sopivia.

Resunin suodattimista ei henkilökohtaisia kokemuksia ole, mutta ymmärtääkseni ne eivät missään kovassa huudossa ole...

Vastoin yleistä harhaluuloa juwelin altaisiin EI tarvita lisä suodatinta/suodattimia. Suodatusteho riittää komeasti sen kokoluokan altaaseen. Eri asia on sitten, haluaako altaan tuupata täyteen sottaavia kaloja ja niitäkin liian paljon. Sitten taitaa olla vitsit vähissä:)

Mikäli tuntuu, että suodattimessa ei pumppausteho riitä, niin halpa keino korjata asia on vaihtaa siihen uusi roottori. Kuitenkin ennen kuin törsää rahojaan mihinkään turhaan, kannattaa kokeilla käytännössä, miten homma toimii.
JJf
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJf »

Minulle tuli perjantaina tuo Juwelin paketti ja olen vasta pöydän kasannut. Aivan ensimmäiseksi en ole uutta suodatinta hankkimassakaan, koska ainoat asukit ovat alkajaisiksi kahdeksan miekkapyrstöä ja yksi partamonni. Tilaa niillä kyllä piisaa 180-litraisessa kuutiossa.

Mutta onko nyt niin, että 600l/h pumppaava sisäsuodatin riittäisi tuon kokoiseen akvaarioon? Olen sellaisia mielipiteitä lukenut, että pitäisi olla 5*altaan tilavuus/tunti.
karihe
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja karihe »

Hinta / laatu kulkee yleensä käsikädessä.
Sinuna ostaisin erillisinä altaan ,suodattimen ja valon. Silloin voisit varmistaa että saat rahoilesi vastinetta.

Noita Resunin laitteista ei pahemmin mitään hyvää ole kirjoiteltu ainakin valokannet olleet epäluotettavia.
Altaat 530L+300L+250L+250L+180L+128L
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Täällä tuollainen kyseinen akvaario, tosin otin sen ilman valokantta ja hommasin itse valaisimet. Lämmitin on toiminut hyvin, suodatin vain vähän aikaa.
Totuus on että tekniikka on pyllystä, mutta itse akvaario on ihan jämerän oloinen.
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
JJf
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJf »

Noniin, eipä päässyt enää muokkauksella lisäämään.

Kiinalaisista akvaarioista ei ole kokemusta, mutta muusta tekniikasta kyllä. Olen huomannut, että saattaa saada ihan hyvänkin laitteen mutta maanantaikappaleita sattuu sekaan enemmän kuin Eurooppalaisissa laitteissa. Eli vähän suurempaa riskiä pitää ottaa halvan hinnan vastapainona.
Teemu Salonen

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Tuo 5xtunnissa on hyvin laaja käsite. Aikanaan harrastaessani kultakaloja käytin suodatuksena usean eri laitteen yhdistelmänä kaiken kaikkiaan 12xtunnissa.
Juweleissa on kuitenkin se varsinainen suodatin niin iso, ettei yleensä ole tarvetta suurelle pumppausteholle.
beetle
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja beetle »

allablaze kirjoitti:Täällä tuollainen kyseinen akvaario, tosin otin sen ilman valokantta ja hommasin itse valaisimet. Lämmitin on toiminut hyvin, suodatin vain vähän aikaa.
Totuus on että tekniikka on pyllystä, mutta itse akvaario on ihan jämerän oloinen.
Jep, justiin näin. Akvaariokeskuksessakin sanoivat silloin kun allasta ostimme että Resunin akvaariot sinänsä ovat ihan kelpo kamaa. Sähkölaitteet sitten taas eivät. Ja kuten sanoin on tullut koettua nuo vasurilla väsätyt sähkölaitteet.

Tykkään kovasti akvaarion ulkonäöstä. Pyöristetyt etukulmat on tosi nätit ja altaan muoto muutenkin. Vähän tässä jännittää että mitä sitten keksitään jos valokansi sanoo lopullisesti sopparin irti...
Mörrikkä
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mörrikkä »

beetle kirjoitti:
allablaze kirjoitti:Täällä tuollainen kyseinen akvaario, tosin otin sen ilman valokantta ja hommasin itse valaisimet. Lämmitin on toiminut hyvin, suodatin vain vähän aikaa.
Jep, justiin näin. Akvaariokeskuksessakin sanoivat silloin kun allasta ostimme että Resunin akvaariot sinänsä ovat ihan kelpo kamaa. Sähkölaitteet sitten taas eivät. Ja kuten sanoin on tullut koettua nuo vasurilla väsätyt sähkölaitteet.

Tykkään kovasti akvaarion ulkonäöstä. Pyöristetyt etukulmat on tosi nätit ja altaan muoto muutenkin. Vähän tässä jännittää että mitä sitten keksitään jos valokansi sanoo lopullisesti sopparin irti...
Itse näin jälkiviisaana ostaisin akvaarion ilman valokantta ja käyttäisin katosta/seinästä riippumaan laitettuja valoja, ihan käytännöllisyyden takia... suosittelen harkitsemaan, helpottavat huoltoa jos oikein asentaa.
Valokansi peittää ikävästi akvaarion pinnan, jos haluaa esim. kelluskasveja tai vedenpintaa korkeammaksi kasvavia kasveja.
En kuitenkaan ole niin rikas, että alkaisin vaihtamaan hyvin toimivaa valokantta jälkikäteen johonkin monimetalliin ja omilla nikkarointitaidoilla ei taida valokannesta saada mitään hyvännäköistä aikaiseksi. :roll:
jaarli
Starting Member
Starting Member

Resun

Viesti Kirjoittaja jaarli »

Itse hankin juuri tuollaisen menneenä kesänä.
Akvaario on ihan tyylikäs ja kaapisto erittäin jämäkkä.
Tilaus toimitettiin nopeasti.

Kaapiston kokoamisen ohjeistus tosin oli aika vajaa, levyjä joutui sovittelemaan pitkään ennen kuin hahmotti kuinka se tulee kasata.

Resunin suodatin hajosi parin viikon käytön jälkeen. Totaalisen kaput.
En viitsinyt kysellä takuuseen uutta, koska tuo hajonnut piti ajoittain suht ääneskästä rahinaa.
Nykyinen Fluvalin suodatin paljon laadukkaampi.

Voi kuitenkin suositella kyseistä pakettia.
Viiksivallu
Junior Member
Junior Member

Resun

Viesti Kirjoittaja Viiksivallu »

Myös minä olen hankkinut akvapaketin ko. putiikista. Allas ja jalusta ok. Mutta eka suodatin hajosi parissa päivässä, sain takuuna uuden suodattimen, joka myös hajosi hetimiten :roll: Edelleen ystävällisesti takuu olisi toiminut, mutten jaksanut alkaa hommaan enään vaan ostin uuden.
IlkkaK
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja IlkkaK »

Itselläni on tuo pienempi n.130-litran versio ollut viime kesästä. Ei moitteen sijaa missään. Tätä ketjua lukiessa tuntuu sille, että tuuria taisi olla matkassa...
JJf
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJf »

IlkkaK kirjoitti:Itselläni on tuo pienempi n.130-litran versio ollut viime kesästä. Ei moitteen sijaa missään. Tätä ketjua lukiessa tuntuu sille, että tuuria taisi olla matkassa...
Juuri tuota tarkoitin tuossa aiemmassa viestissä. Kiinassa halvalla kasattu tekniikkaa saattaa olla hyvälaatuistakin. Se on vain tuurista kiinni. Jos kaikessa mahdollisessa säästetään, jotta voidaan myydä hieman naapuria halvemmalla, laadusta on pakko tinkiä. Se ei kuitenkaan estä hyvälaatuisten yksilöiden sekoittumista joukkoon.

Tulipa vain mieleen, että jos minä sattuisin myymään noita akvaarioita, ottaisin ne aika vauhdilla pois myynnistä jos joutuisin jollekin lähettelemään jatkuvasti vaikkapa uusia suodattimia. Tai sitten nuo ovat kauppiaalle todella halpoja ja kate on uskomaton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”