Tarina menee seuraavasti:
Ostin pienen akvaarion ( n 25 l), jossa on kansi, saranoilla toimiva sellainen. Kannen "sisällä" on paikka valaisimelle, joka ilmeisestikin on alun perin ollut melko pieni. Mukana ei ollut valaisimeen viittaavaakaan, muu kuin vain paikka. Irroitin kannen saranoiltaan, ja takaa nähtynä valaisimen paikka on sijaitsee keskellä takana, leveys 18 cm ja korkeus 4 cm, syvyys 13,5 cm.
Kotelon alaosa on lasia, joten valo pääsee altaan puolelle. Valmistaja (?) on atlantique.
Kysymys kuuluukin, minkälaisen lampun tuohon uskaltaa laittaa? Itse olen ajatellut tee-se-itse-naisena väkertää peruslampun kannan johtoineen jollain tavalla kiinni tuohon pieneen ( ja ilmeisesti myös vesitiiviiseen tilaan). Ongelma on vain se, että hermostuttaa kovasti kuumenevat lamput noin pienessä tilassa. Aiheuttaako ongelmia?
Osaisitteko suositella valaistusta tulevaan rapulaariooni?
Valaistusongelmia 25 l akvaariossa
Valvoja: Moderaattorit
Valaistusongelmia 25 l akvaariossa
Life is what happens to you while you're busy making other plans -John Lennon-
Energiansäästölamppu? Sen ei pitäisi kuumeta samalla tavalla kuin esim. hehkulamppu
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
-
Adrianna
- Elite Member

- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Mulla on tuollainen "panorama light" valaisin joka makaa lasin päällä, tarkoitettu kai lisävaloksi tai ainoaksi valokasi vaikka valokuvausaltaaseen? Kuitenkin, sen sisällä on helloihin tarkoitettu pieni 11W lamppu. Ei kuumene kovin pahasti, väri vaan on kovin keltainen.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Energiansäästölamppu kuulostaa aika passelilta, etenkin mikäli ei todella kuumene ( pelottaa että muovit sulaa
). Sellaista sitten varmaan väsäämään kasaan. Toivottavasti insinöörin leikkiminen ei pääty katastrofiin.. Kiitokset teille!
Life is what happens to you while you're busy making other plans -John Lennon-