Akvaarion (varsinkin ison) kuljetus

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
rangatanga
Junior Member
Junior Member

Akvaarion (varsinkin ison) kuljetus

Viesti Kirjoittaja rangatanga »

Matkahuoltohan ei ota isoa akvaa, esim. 500-litraista, kuljetettavaksi. Oletteko siis aina päässeet itse hakemaan hankkimanne isot akvaariot?
Onko kukaan käyttänyt kuljetusfirmaa? Mitähän about maksaa (riippuu tietty matkasta jne)?
Niin ja jalustakin on oma juttunsa: se kun on kerran koottu, eipä sitä pureta ja tilaa sekin vie.

Kertokaahan kokemuksianne ja minä jatkan litrakuumeilua... :mrgreen:
Emmää mittää tiiä.
Valentine
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Valentine »

Juu, meidän 576l haettiin Jämsästä samalla matkalla, kun käytiin katsomassa miehen vala Kuhmoisissa. Asioikseen ei varmaan olisi täältä Kuopiosta asti lähdetty noutamaan, vaikka melkoisen edullinen paketti olikin.

Lainasin tuttujen Transporteria, mistä sai takaa kaikki penkit irti. Ikkunan vieressä ollut pikkupöytä vaan oli pultattu kiinni, ja siitä meinasikin tulla ongelmia akvaa, jalustaa ja kaikkea hilkettä kyytiin sommitellessa. Sitä kun ei viitsinyt alkaa purkaa irti, niin 160x60x60 + samankokoisen jalustan sommittelu Volkkariin oli melkoinen homma. Lopulta kaikki mahtui kuitenkin kyytiin, takaluukku jäi kyllä raolleen, ja minä, mies ja pikkuveljeni sullouduttiin kaikki eteen istumaan. 8-) Ja eikö perhana jäänyt kansilasit vielä sinne Jämsään.. Oltiin ajettu jo joku tovi, kun myyjä laittoi viestiä, että jotain tais unohtua. :roll:

Ei lähdetty enää takaisin.

Kyllä kannatti, vaikka melkoinen reissu olikin. Suuret kiitokset vaan jämsäläisille, jos itsenne tästä tunnistatte! Aivan ihana akvaario saatiin olkkariin, ja vielä sopuhintaan.. :D
Aquastus
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Aquastus »

Porin akvaariokeskuksesta Porista tilasin oman 500-litraisen kolme vuotta sitten. Transpoint toi kerrostalon pihalle, eivät suostuneet sisään kantamaan [}:)]
Maksoi muistaakseni jotain 100-200e.
Micke
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS

Viesti Kirjoittaja Micke »

Taas kerran linkki tuonne helsingin akvaariokeskukseen.
Esim: http://www.akvaariokeskus.com/ab2005/ak ... el-rio.htm

He toimittavat myös muita paketteja perille luotettavasti.
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Akvaarion (varsinkin ison) kuljetus

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

rangatanga kirjoitti:Matkahuoltohan ei ota isoa akvaa, esim. 500-litraista, kuljetettavaksi. Oletteko siis aina päässeet itse hakemaan hankkimanne isot akvaariot?
Micke kirjoitti:Taas kerran linkki tuonne helsingin akvaariokeskukseen.
Esim: http://www.akvaariokeskus.com/ab2005/ak ... el-rio.htm

He toimittavat myös muita paketteja perille luotettavasti.
Ei varmaan Akvaariokeskus lämmitä jos allas ei tule heiltä ;).

Meillä on edessä "vain" 300l+127l altaiden muutto ennen 1.12. Kuljetuskeinona oma/lainattu/vuokrattu auto olisi paras mutta jos ajomatka on ihan mahdoton niin kääntyisin eri kuljetusfirmojen puoleen. Töiden kautta on hyviä kokemuksia MM4 Servicen rivakoista pojista, näistä isoista taas esim. DHL on pätevä. Onnea soittorumbaan, toivottavasti löytyy jokin apu ;).
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Mikkor
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mikkor »

Oman altaani pit.225 cm kuljetus olis maksanut 192 € välillä turku-loppi, matkaa 140 km.
Hain siis itse. Pakettiautoon sopivat hyvin vierekkäin kaapiston kanssa, styroksia auton pohjalle ja sivuille ja akvan ja kaapin väliin.
Mistä näistä tietää..
joppe
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja joppe »

Joo matkahuolto ei varmaan kuljeta kun ei mahdu linjaauton kyljestä sisään ja kuskit ei jaksa nostella.

Kyllähän kuljetusfirmat kuljettelee niitä mihin tahansa mutta hintaa voi kertyä sen lisäksi epäilen,että itse pitää hoitaa se paketti lavan päälle jotta voivat pumppukärryillä sitä pakettia liikutella.

Kyllä se allas yleensä kannatta itse hakea jos vaan on mahdollisuus ja ajomatka ei ole luokkaa kohtuuton. Oma raja on ollut noin 200km.

Akvaario tulee kätevästi pakettiautolla tai peräkärrylläkin ihan hyvin kunhan vaan sitoo kunnolla.
kiekkoilija
Member
Member

Viesti Kirjoittaja kiekkoilija »

Haimme itse kaverin transportterilla 720l akvaarion 650km päästä. Kannattaa muuten todella tarkkaan miettiä mahtuuko KAIKKI tavarat autoon meillä oli just ja just tilaa tarpeeksi. suodattimet ohjaamoon jne. Kyllä sitä kuitenkin itse mieluummin liikuttelee varsinkin kun meillä oli kalat mukana. Tietää myös varmasti sen onko kolauteltu matkalla ym.
Voihan sen akvan haun ajatella vaikka sitten pienoisena lomamatkana...
Tämä harrastus vain rönsyää ja rönsyää...
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Ihan itse on täällä noudeltu, joko farmarilla tai pakettiautolla.
Nimim. 450litraa Helsinki, 250litraa Pori, 225litraa Vantaa, 170litraa Forssa....
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
justiina8
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja justiina8 »

Me haettiin Tuusulasta asti... matkaa tuli n. 550 km. Vuokrattiin kuomullinen kärry ja kaverilta saatiin lainaan auto, josson vetokoukku.

Hauska reissu... ja minusta kannatti ite hakee. Vaikkaki oli kaukana!
Akvaariokärpänen puraisi vuosien tauon jälkeen...
Micke
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS

Viesti Kirjoittaja Micke »

No kerroppa nyt mistä mihin olisi tarvis allas kulettaa.

Välitän sulle kaverini tarjouksen.
Jos vaikka sattuis sieltäpäin kuleksimaan.
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”