Suodatin 30 l akvaarioon?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Surku
Starting Member
Starting Member

Suodatin 30 l akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja Surku »

Olen ostamassa ensimmäistä akvaariotani kaveriltani ja tahtoisin tietää minkämerkkinen suodatin olis paras mahdollinen 30 litran akvaarioon?
Ja minkä hintainen?
_Marjana_
Member
Member

Viesti Kirjoittaja _Marjana_ »

Mitä ajattelit laittaa altaaseen. Kaikki riippuu siitä.
Tell me why we build castles in the sky?
Surku
Starting Member
Starting Member

No näin alkuun ainakin partamonnin ja platyjä.
_Marjana_
Member
Member

Surku kirjoitti:No näin alkuun ainakin partamonnin ja platyjä.
Ei mahdu. tuon kokoiseen ei yhtään mitää kaloja! Partamonnille vähintään 100L akvaario ja platyille lajista riippuen 60l ja ylös. tuonne voisi laittaa vaikka sukarapuja ja 2 omenakotiloa
Surku
Starting Member
Starting Member

Hyvin on ainakin pärjännyt kaverillani samanlainen annos kaloja monia vuosia.
_Marjana_
Member
Member

Surku kirjoitti:Hyvin on ainakin pärjännyt kaverillani samanlainen annos kaloja monia vuosia.
Ei saa pitää. Jos kaverisi on tyhmä tai jotain oletko sinäkin? Tai jos hän vaikkapa juo wC juotko sinäkin?

-------------------

Jos tahdot kaloja niin hanki samantien kunnonn akvaario. Sanotaan vaikkapa 100L jos sen partamonnin haluat. Ja jos otat tuon 30L. Niin sinne voisit otta vaikkapa sukarapuja niitä on erillaisia ja ne on aika kauniita: http://foorumini.omena.org/rapula/viewtopic.php?t=9
Tuossa on pieni osa. Ja sitten vaikkapa 2-3 kpl omena kotiloita. Nekin ovat kainiita ja suloisia
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Unohda heti vaan ne platyt ja partamonni. Partamonnille väh. 100 litraa, mielummin ylikin. Kasvaa sen verran isoksi jötkäleeksi.

Samaten platyillekin saisi olla väh. 80 litraa, mieluummin myös 100 litraa.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
AnniinaH
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AnniinaH »

Monni parka mahtuu tuon kokoisessa akvaariossa hädin tuskin poikittain, sellainen kun kasvaa 15 senttiseksi ja tuossa akvaariossa leveyttä on tuskin paljoa 20cm enempää. Poikanen ehkä mahtuu, mutta ne kasvavat, mikäli altaassa ei ole tarpeeksi tilaa kasvaa, ne kääpiöityvät, joka ei varmasti tee hyvää kalalle. Tietystihän partamonni jonkun aikaa pärjää tuonkin kokoisessa altaassa, mutta sen viihtyvyydestä en menisi puhumaan mitään.
toxic69
Member
Member

Viesti Kirjoittaja toxic69 »

Varmasti ovat kaverillasi pärjänneet "hyvin" nuo kalat tuossa akvaariossa. Vaan kaloiltapa ei voi kysyä että onko kivaa ja viihdytkö.

Kuvittele itsesi huoneeseen, jossa hädin tuskin mahdut kääntymään. "Hyvin" sinäkin siellä elossa pysyt jos ruokaa antaa, mutta onko kivaa?

Tuollainen 30-litrainen on hyvä sukaravuille ja muille, mitä aiemmissa viesteissä jo suositeltiin. Se on myös kiva karanteenaus tai poikasallas.

Jos haluat kaloja, osta kunnon akvaario. Jos 30-litraiseen laittaa kaloja, muuten kuin väliaikaisesti, on se eläinrääkkäystä. Itse ainakaan en haluaisi niskoilleni eläinrääkkääjän nimikettä, vaikka kuinka ajattelisin että purkki on kyllä sopiva tälle ja tälle kalalle.

--------------------

NIIN ja joku voisi vastata alkuperäiseen kysymykseen, eli minkälainen suodatin! :mrgreen:

Itse etsiskelen 30-40 litran purnukkaa karanteenaukseen ja poikasaltaaksi, joten tämä tieto olisi tarpeen. Yhden Eheimin suodattimen olen jo katsonut, siinä oli suosituksena että alle 45-litran akvaarioihin. Mutta mitä itse suosittelette kokemuksella?
2 frettiä. <3
Okahiiri. <3
Koira. <3
Akvaario 60l + 400l <3
_Marjana_
Member
Member

Itselläni nykyään 15l altaassa (poikas allas) Tälläinen suodatin kun ostin Ttuo suodatin on 15L

ps: anteeksi suurta kuvan kokoa: Kuva
Mustavaris
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mustavaris »

Itse olen kaloja (milliksiä) 30-litraisessa pitänyt joskus lapsena, kun en vielä tiennyt kalojen hoidosta paljonkaan. Nykyisin tulee vain paha mieli, kun moista ajattelen :cry: . En suosittele minäkään tuon kokoista muuta kuin poikasakvaksi tai rapulaksi.

Edellisessä kuvassa oleva näyttää kovasti siltä suodattimelta, joka mulla oli aikoinaan. Micron sen merkki muistaakseni oli.
tepy
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja tepy »

Jep, tuo suodatin kuvassa on Micron, kierrättää 25-200 l/. Mulla on ollut tuollainen 30-litraisessa karanteenialtaassa. Tosi tyytyväinen olin. Äsken just myin sen [;)], kun tuppaa tuota akvatavaraa kertymään kaappeihin enemmän kuin laki sallii :roll:
Mandinka
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Mandinka »

Minulla on 22 litraisessa sellainen Seran systeemi ja Eheimin ilmapumppu joka sitä pyörittää. Oikein hyvä on ollut. Mattoa tuohonkin koitin rakentaa, mutta ensimmäisestä versiosta tuli huono ja sitten matto loppui kesken. :(
"Mä luin jostain..."
jrrr
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja jrrr »

Itse tein tuohon 54 litraiseen kokeeksi mattosuodattimen kaljatuopista, joka on puoleenväliin täysi mattoa ja pohjalla eheimin pienin kiertovesipumppu. Ainakin vedenvaihdon (noin 25l) jälkeen pohjasta nousseet roskat yms. katosivat nopeammin, kuin tuolla fluvalin 2+ -suodattimella. Partis tajusi jo, että siitä päältä saa ruokaa mussutettua :)

PS. Ei ole vakinaisasumus partikselle tuo allas
325 l soppaa myynnissä
RHODESIAN
Member
Member

Viesti Kirjoittaja RHODESIAN »

Mitens olisi Eheimin Liberty-sarjan ulkolaitasuodatin? Ei veisi tilaa niiltä altaaseen tulevilta otuksilta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”