Äänetön sisäsuodatin

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Eloisa
Starting Member
Starting Member

Äänetön sisäsuodatin

Viesti Kirjoittaja Eloisa »

Niin.
Mun 220 litrasessa on ulkosuodatin, pumppaa 900 l/h. Nolona myönnän sen olevan aito kiinalainen Resun :roll:
Tehokkaalta se ei oo koskaan tuntunut mut toiminut ihan jees. Hyvää siinä on se et se on äänetön.

Olen siis ajatellut ostaa lisäksi roskienkerääjäksi sisäsuodattimen. Ja jos resun joku kaunis päivä irtisanoutuu tehtävästään on ainakin joku pörisemässä ensihätään.

Ongelma on se että kokemuksia sisäsuodattimista on niukasti ja mieheni vaatimus on et sen pitää olla äänetön. Siis ei hiljainen vaan äänetön. Huvittavaa on se et rock`n rollia voi kuunnella ja soittaa aika isolla volyymilla mut akvasta kuuluva ääni saa aikaan sanomista :mrgreen:
Miellytänhän minä tiettyyn pisteeseen asti

Veronpalautukset kiertoon joten kokemuksia, kiitos.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Sama täällä, avo on nk. valikoiva meluallergikko. Makuuhuoneessa huriseva tietokone ok, olohuoneessa huriseva suodatin, maailmanloppu! :roll:

Itselläni Fluvalin wanhat- sekä plus-sarjan sisäsuodattimet hyviä ja hiljaisia. 317l Fluval 4, Fluval 4+ sekä Aquaballin joku ~600l/h (?) suodatin, hiljaisia kaikki.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Mustavaris
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mustavaris »

Mulla on sekä vanha että uusi Fluval 3. Laitoin juuri sen vanhan toiseksi suodattimeksi eilen, kun yksi tuntui olevan riittämätön. Jostain syystä se pitää aika kovaa hurinaa. 3+ on aivan hiljainen. En kyllä muista, että tuo olisi pörissyt noin kovaa mun vanhassa akvaariossa, mutta ehkä muistini on vain rajallinen.
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Re: Äänetön sisäsuodatin

Viesti Kirjoittaja millia »

Eloisa kirjoitti:Huvittavaa on se et rock`n rollia voi kuunnella ja soittaa aika isolla volyymilla mut akvasta kuuluva ääni saa aikaan sanomista :mrgreen:
Meillä on ihan sama ongelma. Suodattimet pitää aivan hillitöntä mölyä herran mielestä, mutta sillä ei ole niin väliä että huudatetaan menemään kilinColinia tms. napit kaakossa.
No asiaan, Eheimin Aquaball on äänetön niin kauan kunhan et sano ukolle että laittaa korvan kiinni lasiin ja kuuntelee, sillä muuten sitä ei sokea tietäisi että laite on päällä.
Rena filstar on hiljainen, mutta ei äänetön. Täysin hiljaisessa huoneessa sen äänen kuulee jos akvaarion valaisin ja lämmitin on pois päältä (loisteputket hurisee välillä ja lämmitin sirisee).
Marjis
Member
Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Re: Äänetön sisäsuodatin

Viesti Kirjoittaja Marjis »

Eloisa kirjoitti: Ongelma on se että kokemuksia sisäsuodattimista on niukasti ja mieheni vaatimus on et sen pitää olla äänetön. Siis ei hiljainen vaan äänetön.
Itselläni on kypsymässä olevassa altaassa Eheim Aquaball 2210. Se on lähes äänetön, pitää olla kutakuinkin korva kiinni lasissa, että jotain ääntä kuuluu. Olen jo aika monta kertaa käynyt tarkistamassa, että toimiihan se ihan oikeasti kun ei mitään kuulu. :mrgreen:
Fakkenoo
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Fakkenoo »

Pakko nyt kehua Hydoria, yhdeksän vuotta on eka ollut ja sen jälkeen tullut kaksi lisää. On hiljainen ja edullinen, verrattuna Eheimiin ja Fluvaliin. Ainoa vika on imuritilän liian tiheät "tikut". Niitä pari poistamalla harveni puhdistusväli huomattavasti. Suosittelen, jos ei ole pakko "merkkisuodatin". :roll:
"Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten"
Eloisa
Starting Member
Starting Member

Okei.
Eli äänettömiä löytyy, merkkituotehan sen ei tarvi olla mut varaosia taitaa Fluvaliin ja Eheimiin saada helposti?

Hydor on mulle uusi nimi, täytynee katsoa kauppojen tarjonnat ja verrata nettimyyntiin. Onko hinnat kutakuinkin liikkeessä kuin liikkeessä samat vai onko suuria vaihteluita?
saurama
Valopää
Valopää

Viesti Kirjoittaja saurama »

Aquaball on minulla ainoa vastaantullut äänetön vempele kiertovesipumppuna. Kaikki muut tuppaavat hurisemaan enemmän tai vähemmän. Aquaballin äänettömyys perustuu ainakin osittain hyvin suuriin kanaviin suhteessa virtausmäärään. Virtausnopeus ei kasva kamalan suureksi ja kun vastapainetta on vain vähän, riittää pienempitehoinen moottori.
Samu Saurama
www.AudioVideo.fi - ilmaiseksi kaikki viihde-elektroniikasta
Fakkenoo
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Fakkenoo »

Kyllä Hydoriin varaosia saa, mutta ensimmäistäkään ei ole tarvinnut ostaa... :roll: Eheimit ja Fluvalit ovat kai pikkuriikkisen halvempia nettiputiikeissa. Tuon kokoiseen Hydor irtoaa noin 40€.
"Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten"
Eloisa
Starting Member
Starting Member

Olisko mun altaaseen sopiva aguaballin 2210? Voiko suodatus olla liian tehokas? Joku kertoi pesevänä suodattimensa harvemmin ku on liian tehokas, onko tässäkin asiassa kyse maku-asioista+
Mari P
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mari P »

Mä ostin Aquabee -suodattimen ja on todella hyvä ja hiljainen suodatin. Noita tulee enemmänkin taloon :mrgreen:
PiaH
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja PiaH »

Mari P kirjoitti:Mä ostin Aquabee -suodattimen ja on todella hyvä ja hiljainen suodatin. Noita tulee enemmänkin taloon :mrgreen:
Minulta myös ääni Aquabee NL 1000:lle! Allas on makuuhuoneessa ja suodatin tehoista (1000 l/h) huolimatta niin hiljainen, että olen pari kertaa käynyt tarkistamassa, että onhan se varmasti päällä! Ja vaikka koko on iso, selkeät linjat ja tumma väritys "maastouttavat" suodattimen takanurkkaan helposti. :)
pcm
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja pcm »

Mulla on myös Aquabee suodatin. Se on todella hiljainen ja vieläpä tehokaskin [;)]
try-out
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja try-out »

Usein äänen aiheuttaa kiinnitys lasiin, ei pumppu. Esim juwelin pumppu on äänetön (korvakuulolla) kun lepää suodatinmassan päällä pohjalla. Juwelin omassa kotelossa piti aikamoista hurinaa. Pumpusta riippuu, kuinka paljon tärisee, mutta tärinä vahvistuu kuultavaksi jos suoraan lasissa kiinni. Eli mitä enemmän kiinnitys joustaa, sitä hiljaisempi ääni..

Tämä lähinnä vinkkinä kiinnitykseen. Jos hiljainen tuntuu ääntävän, kannattaa yrittää kikkailla imukuppiosaston kanssa. Ainakin kannattaa katsoa, ettei suodatinkotelon muovi osuisi lasiin.
Tittis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Tittis »

Meillä on myös hydor crystal ollut äänetön(paitsi siivouksen tarpeessa) ja Shark ei pidä hurinaa likaisenakaan.
*laa la laa*
try-out
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja try-out »

Sharkille kanssa ääni, en vaan tiä saako noita enää mistään..
sos-84
Member
Member

Viesti Kirjoittaja sos-84 »

Mun on kans pakko olla fakkenoon kans samaa mieltä tuosta Hydorista. Ei pidä ääntä(kolme kappaletta löytyy 2 eri altaasta). Tosin joutuu kyllä viikottain niitä huuhtelemaan. Tosi helppoja käyttää ja sisässä pieni "kori" johon saa lisätä massoja :mrgreen: patruunan lisäksi. Mulla on jokaisessa zeoliittia.
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!
http://kuvablogi.com/blog/5069/
ansu75
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ansu75 »

Mulla on pieni Hydor tuossa 40 litraisessa. Joka viikko kun sen joutuu vedenvaihdon yhteydessä sammuttamaan, saa tapella että sen saaa uudelleen kierrättää vettä. Ritisee ja rohisee ja hurisee, mutta vesi ei liiku. Sit kun sen on 5-6 kertaa avannu, laittanu takaisin kasaan, paikoilleen ja töpseli seinään, sitten yhtäkkiä toimii taas ku ei mitään... Ihan uus peli. Jotenkin ihmetyttää, et mikä siinä on.
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
Tittis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Tittis »

ansu75 kirjoitti:Mulla on pieni Hydor tuossa 40 litraisessa. Joka viikko kun sen joutuu vedenvaihdon yhteydessä sammuttamaan, saa tapella että sen saaa uudelleen kierrättää vettä. Ritisee ja rohisee ja hurisee, mutta vesi ei liiku. Sit kun sen on 5-6 kertaa avannu, laittanu takaisin kasaan, paikoilleen ja töpseli seinään, sitten yhtäkkiä toimii taas ku ei mitään... Ihan uus peli. Jotenkin ihmetyttää, et mikä siinä on.
En tiedä voiko johtua sellaisesta, että suodattimen yläosaan jää ilmaa niin, että roottori ei osu veteen. Meillä muutaman kerran käynnistysvaikeuksissa auttoi, kun upotti suodattimen veteen vinottain jolloin ilma kupli pois kotelon yläosasta.
*laa la laa*
ansu75
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ansu75 »

Ahaa, täytyykin kokeilla seuraavassa vedenvaihdossa :D
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
FishFinger
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja FishFinger »

http://www.akvaariokeskus.com/ab2005/ta ... odatus.htm

Tuolta löytyy jonkinmoista arvostelua sisäsuodattimista.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”