Tyhmä kysymys lämpömittarista

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Minttuli79
Starting Member
Starting Member

Tyhmä kysymys lämpömittarista

Viesti Kirjoittaja Minttuli79 »

Minulla on aiemmin ollut käytössä "normaali" lämpömittari, mutta tässä käytettynä ostamassani 230 l purkissa on sellainen tarramittari etulasissa, merkiltään Europet. Miten siitä oikein luetaan lämpötila? Onko lämpötila vihreällä vai sinisellä pohjalla?
karihe
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja karihe »

Ihan sama ei se kuitenkaan oikeaa näytä.
Luota vain siihen tavalliseen lämpömittariin.
Tuolaiset tarramittarit ovat suuntaa antavia ja pahimmassa tapauksessa heittävät yli viisi astetta. :)
Altaat 530L+300L+250L+250L+180L+128L
toxic69
Member
Member

Viesti Kirjoittaja toxic69 »

karihe kirjoitti:Ihan sama ei se kuitenkaan oikeaa näytä.
REPESIN :mrgreen:

Meillä on tuollainen akvaariokäyttöön tarkoitettu kelluva lämpömittari, joka ei ole mitenkään kiinni missään. Se on kyllä kiva ja toimiva, vaikka onkin ihan sikavanha. Välillä tietenkin sitä saa pyydystellä jos mistä kun ei ole kiinni imukupeilla tms... :roll:

Mutta tuollaista voin hyvinkin suositella nykyisesi tilalle ^
2 frettiä. <3
Okahiiri. <3
Koira. <3
Akvaario 60l + 400l <3
cosmo21
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Tyhmä kysymys lämpömittarista

Viesti Kirjoittaja cosmo21 »

Minttuli79 kirjoitti:Minulla on aiemmin ollut käytössä "normaali" lämpömittari, mutta tässä käytettynä ostamassani 230 l purkissa on sellainen tarramittari etulasissa, merkiltään Europet. Miten siitä oikein luetaan lämpötila? Onko lämpötila vihreällä vai sinisellä pohjalla?
Meillä on samanlainen mittari. Sinisellä pohjalla näkyy lämpötila. Olen tarkistanu asian tavallisella vesilämpömittarilla.
92 litrainen akva ja ihana mies
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

toxic69 kirjoitti:
karihe kirjoitti:Ihan sama ei se kuitenkaan oikeaa näytä.
REPESIN :mrgreen:
Valitettavasti kyseessä ei ole vitsi. Paitsi, yksi altaissamme olleista tarramittareista näytti muutaman vuoden ihan oikeita lukemia! Yleensä nuo kyllä näyttävät ihan mitä sattuu, eivät siis edes viitsisi näyttää tasaisesti asteen pari väärin jokaiseen lämpötilaan vaan voi olla että tarra näyttää 27 astetta silloin kun vesi on 23-asteista ja sitten loogisesti taas näyttää 28 astetta, kun vesi on esim. 27-asteista.
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

Meillä on tarra tuossa 63 litrasessa kun se oli siinä ostaessa kiinni. Normaalia mittaria silti pidän siellä myös kun olen huomannut, että tuo tarra tuppaa mitä tahansa näyttämään.

Uuden mittarin osto ei ole iso sijoitus.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
jrrr
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja jrrr »

Itse ostin tavallisen mittarin tuon tarramittarin rinnalle, jonka sittemmin nostin pois, sillä ainakin asteikolla 23-28 tuo tarramittari on pitänyt kutinsa. Tietysti suora auringonvalo nostaa lukemaa. Mutta eipä tuo ole, kuin ~6kk vanha lappu. Tuohon toiseen altaaseen kyllä laitan suosiolla silti oikean mittarin.
325 l soppaa myynnissä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”