Mahtuuko uusia asukkaita?
Valvoja: Moderaattorit
Mahtuuko uusia asukkaita?
Mulla on 180 litranen akvaario, jossa on 2 lehtikalaa, 15 mustaneontetraa,5 kuparimonnista, piikkisilmä ja 5 omenakotiloa. Ajattelin vaan että mahtuisiko sinne vielä uusia asukkaita? Olisin kiinnostunut albiinomonnisista ja neontetroista. Eli tälläisen pulman edessä olen ja en kuitenkaan haluaisi tumpata tuota allasta ihan täyteen, jotta kaloilla olis hyvä olla, niin voisiko joku neuvoa minua tässä asiassa??
Kiitos vaan jo etukäteen!! 
albiinomonninen ei ole oma lajinsa vaan usein joko kupari- tai täplämonnisen albiinomuunnos.
Uusia lajeja en laittaisi, sillä tulee sekavan näköinen, mutta ostaisin lajikavereita monnisille ja piikkisilmille jotka ovat parvikaloja molemmat.
Uusia lajeja en laittaisi, sillä tulee sekavan näköinen, mutta ostaisin lajikavereita monnisille ja piikkisilmille jotka ovat parvikaloja molemmat.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
On muutenkin aika ahtaan kuuloinen 180l lehtikaloille... Mitkä on altaan mitat? Ja yhdistelmä lehtikalat-mustaneontetrat voin koitua tetrojen kohtaloksi jossain vaiheessa.
Ja eiks omenakotilot tykkää kovasta vedestä, kun taas lehtiksille pehmee...
Ja eiks omenakotilot tykkää kovasta vedestä, kun taas lehtiksille pehmee...
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!
http://kuvablogi.com/blog/5069/
Kiitos vastauksista! Te olitte nopeita!!!
Akvaarion korkeus on 40 cm ja lehtikalat on kuteneet kyllä monta monta kertaa, eikä ne liiemmin ole "ajellu muita kaloja takaa".
Saa nyt sit nähdä.. ne on vielä nuoria, eikä varmastikkaan täysikokoisia ja jos niiden kanssa tulee ongelmia pitänee ne antaa sit kaverille 300 litarseen akvaan.
Mutta miten on voinko lisätä niitä neontetroja mustaneontetrojen seuraksi?
Lehtikalojen suositelluksi allaskorkeudeksi on sanottu 50cm, koska lehtikalasta kasvaa korkea kala. Itsellänikin on omakohtaista kokemusta kun pelastin pienestä altaasta lehtikalan omaan 750 litraseen niin muutamassa kuukaudessa kasvo evät monta kertaa isoimmiksi ja apaattinen kala kasvoi aktiiviseksiemsku kirjoitti:Kiitos vastauksista! Te olitte nopeita!!!Akvaarion korkeus on 40 cm ja lehtikalat on kuteneet kyllä monta monta kertaa, eikä ne liiemmin ole "ajellu muita kaloja takaa".
Saa nyt sit nähdä.. ne on vielä nuoria, eikä varmastikkaan täysikokoisia ja jos niiden kanssa tulee ongelmia pitänee ne antaa sit kaverille 300 litarseen akvaan.
Mutta miten on voinko lisätä niitä neontetroja mustaneontetrojen seuraksi?
Mä luopuisin jo nyt lehtikaloista ja suunnittelisin tilalle vaikka jotain kääpiöahvenhaaremia. On se 40cm turhan matala lehtiksille, niistä kun tulee oikeesti korkeita kaloja. Sitä ei usko ennenku näkee ihan täyskasvuisen lehtarin. Matalassa altassa niille tulee helposti vääntyneitä selkäeviä ja ei ne kunnolla kasva muutenkaan liian pienessä tilassa.
Ei mulla lehtikset välitä muista kaloista mitään, tosin pikkutetroja ei oo ollenkaan ja litroja 460... Korkeutta 70cm.
Ei mulla lehtikset välitä muista kaloista mitään, tosin pikkutetroja ei oo ollenkaan ja litroja 460... Korkeutta 70cm.
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!
Liian pienessä altaassa lehtikaloista tulee apaattisia jolloin ei kiinnosta edes jahdata ruokaa kun liikkuminen ei ole niin helppoa.Drooms kirjoitti:Meillä ei lehtikset välitä ollenkaan tetroista´, neon eikä rubiini. Lehtikaloja on kaksi, ja litroja 160
Oho, Litroja on siis 460, tai oikeastaan 450, juwelin rio 400 paketti. näppisvirhepaul kirjoitti:Liian pienessä altaassa lehtikaloista tulee apaattisia jolloin ei kiinnosta edes jahdata ruokaa kun liikkuminen ei ole niin helppoa.Drooms kirjoitti:Meillä ei lehtikset välitä ollenkaan tetroista´, neon eikä rubiini. Lehtikaloja on kaksi, ja litroja 160
Sitten sinulla on vain rauhallinen lehtikalapariskuntaDrooms kirjoitti:Oho, Litroja on siis 460, tai oikeastaan 450, juwelin rio 400 paketti. näppisvirhepaul kirjoitti:Liian pienessä altaassa lehtikaloista tulee apaattisia jolloin ei kiinnosta edes jahdata ruokaa kun liikkuminen ei ole niin helppoa.Drooms kirjoitti:Meillä ei lehtikset välitä ollenkaan tetroista´, neon eikä rubiini. Lehtikaloja on kaksi, ja litroja 160
Kirjoahvenet ovat niin tapauskohtaisia.
mitat, jotka olen ottanut, vesirajaan asti ulkomitoilla niin tuli 450l. Mutta esim ulkosuodattimet ja kaikki suodattimet on ulkomittojen mukaan?crisse_83 kirjoitti:Oletko mitannut tuon Juwel Rion sisämitoilla? Ja korkeuden vain siihen täyttömerkkiin asti? Litramäärien kun pitäisi jäädä aavistuksen verran pienemmiksi kuin tuon nimikkeen luvun eli tässä tapauksessa rio400...