Lisääntyykö sinihuuli

Malawi- ja Tanganjika-akvaariot, kalat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
mr-tomppa
Starting Member
Starting Member

Lisääntyykö sinihuuli

Viesti Kirjoittaja mr-tomppa »

Minulla on 300 l allas, missä on aulonocara pari ja niiden poikasia. Ajattelin pitää poikasia niin monta että jää 8 kalaa itselle. Toiseksi lajiksi oli tarkoitus ottaa labidocrchromis caeruleus. Eli lisääntyykö se altaassa, vai pitääkö niitä ostaa heti täysi määrä (8:aa olin ajatellut lopulliseksi määräksi). Kiitos
BairiX
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja BairiX »

Moi.

Ainakin itselläni lisääntyy niin maan pirusti :) Kuhan olosuhteet on kunnossa niin kyllä poikasia saat! Mielestäni erittäin helppo saada lisääntymään.
ninuska
Member
Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja ninuska »

Onnittelut aulonocarojen lisääntymisestä. Mikä laji on kyseessä? Minulla A. baenchi kyllä kutee, emo hautoo pari päivää ja sitten homma menee puihin. Nyt hankin uutta verta sekaan ja odottelen uusien kalojen kasvamista lisääntymisikään.
Juissi

Viesti Kirjoittaja Juissi »

Lisääntyy aika helposti. Poikaset vain eivät ole järin fiksuja -> joutuvat helposti muiden herkkupaloiksi. Kannattaa pyydystää hautova naaras karanteeniin. Mikä saattaakin olla sitten helpommin sanottu kuin tehty, jos altaassa on parisataa kiloa kiviä niin kuin minulla... :roll:

-Juissi
mr-tomppa
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja mr-tomppa »

Aulonocara on kai stuartgranti, en ole täysin varma. Myyjä on ciclid-harrastaja ja tuonut ne ruotsista. Kalojen pitäisi olla luonnosta. Ne on sp ja ei ihan kirjan kuvien värisiä. Kiviä on 40-50 litraa.
palosa
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

sinihuuli

Viesti Kirjoittaja palosa »

Tunnin taistelin, että sain naaraan kiinni. Nyt 30poikasta kasvamassa :mrgreen:
Samppa
Juissi

Viesti Kirjoittaja Juissi »

Oho - aika monta. Minulla on yleensä ollut 10-20 kerrallaan. Anna niiden kasvaa riittävän isoiksi "nuoriksi" ennen siirtoa pääaltaaseen. Oikeaa koko on varmaan aika paha speksata, riippuu niistä muista kaloista. Kannattaa kokeilla siirtoa aluksi muutamalla poikasella ettei sitten kaikkia syödä.

-Juissi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Malawi ja Tanganjika”