Haluun kaikkia kaloja tai ei mitään

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Piipukka77
Member
Member

Haluun kaikkia kaloja tai ei mitään

Viesti Kirjoittaja Piipukka77 »

Siis todella suuri ongelma.

Mulla ei ole hajuakaan mitä kaloja laittaisin altaaseen,haluisin kaikkia.
Mutta en siltikään ihan kaikkia.

Allas on jo ja suodatin tulee ensviikolla,aikaa siis on vielä miettiä mutta kaloista menee pää vaan entistä enemmän sekaisin,itteä oikeen ärsyttää ja kiukuttaa kun ei tiedä mistään mitään.

Taidan ottaa altaan täyteen vaan piikkisilmiä kun niihin olen vaan niin rakastunut.

*Turhautunutta marinaa*
Eläimellinen emäntä;on koiraa,on kissaa ja nyt vielä allas ja karvanaamainen ihana mies <3
tulievä
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja tulievä »

Minkä kokoinen altaasi on? Haluatko rakentaa kalaston piikkisilmien ehdoilla? Tuleeko pohjalle hiekkaa? Tuleeko akvaarioon paljon kasveja?
Et ole vielä siis kypsyttänyt allasta?
kun puu kaatuu, se nojaa kaveriinsa
Piipukka77
Member
Member

Allas on 300litraa ja en osaa ajatella muuta kuin piikkisilmiä,ne on vaan jotenkin jässähtäny mun päähän(akvaliikkeissäkin kun käyn niin niitä vaan töllistelen pitkän tovin ja muita kaloja vaan vilkasen :mrgreen: )

Pohjalle tulee puhallushiekkaa,ei kuitenkaan sieltä hienoimmasta päästä,mutta semmosta missä ne voi möyriä,kierteisiä olen ottamassa kanssa kunhan niitä jostain saan.

Kasvejakaan en ole ajatellut muuten kuin sen että vallisneriaa ja oliko se konnanputkea?ja jotain nopea kasvuisia myös koska pelkässä vesijohtovedessä on jo paljon nitraattia,10mg/l,vai onko toi paljon?(tai seran testit näyttää päin p.tä)

Allasta en ole vielä kypsytellyt koska suodatinta ei vielä ole ja altaan alustakin puuttuu kun ukko rupes tekemään alakertaan laatoitushommia,joten kaikki muu jäi nyt vähäksi aikaa.

ph on siinä 7 paikkeilla,hiukan ehkä enempi.
Kovuudet on molemmat 7.
Eläimellinen emäntä;on koiraa,on kissaa ja nyt vielä allas ja karvanaamainen ihana mies <3
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Ei mitään hätää vielä, onhan kypsytyksen aikana hyvää aikaa miettiä. :) Tai voit hankkia ensin sen liudan piikkisilmiä ja sitten kun kaupassa malttaa katsella muutakin, miettiä lisää lajeja.

Vedensuosikki ja karvalehti olisivat muuten molemmat hyviä nitraatin poistajia. :)
santam
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja santam »

Mukavasti tilaa sinulla tuossa altaassa, että siihen mahtuu jo "vaikka mitä". Haluatko tehdä piikkisilmille mahdollisimman kotoisan altaan, ja lisätä sinne saman alueen kasveja ja kaloja? tai sitten seuraat kalojen vaatimuksia täältä netistä vaikkapas, ja päättelet siitä mitä sitten tahdot.
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

Jokin iso tetraparvi ja pohjalle iso piikkisilmäparvi
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
Piipukka77
Member
Member

Olen nyt sen verran ajatellut asiaa että tosta pienestä altaasta teen sit sen karanteeni altaan,niinkuin alunperinkin oli ajatus.

Sieltä tulee siis partis,inkkareita 6kpl,niille ostan vielä laumanjatketta lisäksi.
Täplämonniset 2 kpl(ne isoimmat jäi henkiin,pienemmät kolme meni kaikki kalojen taivaisiin),niillekkin luonnollisesti ostan parven lisäystä.

Platyt sijoitan jollekkin tuttavalle joka ne haluaa ottaa.

Näin järvenpään faunattaressa semmosia punaisia inkkarin näköisiä pieniä kaloja,mitäkähän ne on,en itse muista yhtään?

Jos tonne voi ottaa kaksi parvea,vai voiko?
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja allablaze »

No kyllähän kaksi parvea noin isoon altaaseen menee. Tosin kannattaa katsoa vähän erimallisia kaloja, etteivät sekoitu yhdeksi sössöksi..
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
phanny
Member
Member
Akvaarioseurat: Lahden Akvaarioseura, LAS

Viesti Kirjoittaja phanny »

Piipukka77 kirjoitti:Näin järvenpään faunattaressa semmosia punaisia inkkarin näköisiä pieniä kaloja,mitäkähän ne on,en itse muista yhtään?
Tulipa tuosta heti mieleen oisiko kyse puna-aavetetrasta tai punatetrasta?
Phanny
Piipukka77
Member
Member

Puna aavetetra muistutti sitä kyllä mutta sitten näin viherkalan sivuilla pikkutetran kuvan,sekin menee aika lähelle,ota sitten ja tiedä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”