Haaveena tetra-akva

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Monsterfish
Junior Member
Junior Member

Haaveena tetra-akva

Viesti Kirjoittaja Monsterfish »

Elikkäs:

Mulla on melkoisen tyhjänä tuolla yksi akvoistani, tilavuudeltaan 280L. Asukkeina on muutama partamonni, sekä 4kpl kardinaalitetroja. Kardinaalit tuntuvat viihtyvän hyvin, ovat rohkeita ja eloisia, joten ajattelin lisätä parvea ainakin 20:llä yksilöllä.

Mitä muita tetroja tuonne laittaisin? Jotain katsetta vangitsevaa tuonne kaipaisi lisäksi. Tietysti nuo kardinaalin vesivaatimukset tulee sopia myös toisille lajeille, sillä kardinaaleihin olen erityisen ihastunut.

Eli pari lajia lisää olis tarvis. Mielellään eri värejä, tai jotain ihanan kiiltävää kalaa...heh! Nyt olen jo ajatuksissani karkkikaupassa... [;)]

Olen suuri tetra-fani ja haluan ehdottomasti että tuo allas on puhitetty tetroille. Ne muutamat partiksetkin saa toki jäädä leviä natustelemaan.
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Laita sitruunatetroja ja marmoritapparakaloja.
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

Minä ehdottaisin kuparitetroja ja tapparakaloja parvet :)
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
cube122
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja cube122 »

Suosittelen ehdottomasti kolumbiantetroja, ei mitään ihan pieniä, ja aivan upean värisiä kun jaksaa katkaravuilla ruokkia.
Uutta matoa koukkuun...
Höpötys
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Höpötys »

Minä taas ehdotan punapäätetroja sekä kynäkaloja (vaikkeivat nyt ihan tetroja olekkaan).
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Höpötys kirjoitti:Minä taas ehdotan punapäätetroja sekä kynäkaloja (vaikkeivat nyt ihan tetroja olekkaan).
Kynäkalat kuuluvat tetrakalojen (Characiformes) lahkoon.
Taju
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Taju »

Täältä ääni musta-aave- tai kirsikkatetroille. Ja noita tapparakaloja kannatan minäkin. :roll:
Se mikä ei tapa, traumatisoi.
NK
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: TAS

Re: Haaveena tetra-akva

Viesti Kirjoittaja NK »

Monsterfish kirjoitti:Eli pari lajia lisää olis tarvis. Mielellään eri värejä, tai jotain ihanan kiiltävää kalaa...heh! Nyt olen jo ajatuksissani karkkikaupassa... [;)]
Jos kiiltävää haluat, ota timanttitetroja (kuva, lisää kuvia).
Toinen ehdotukseni on kirsikka- tai pikkukirsikkatetra (kuvia).

Kirsikkatetroihin en ole kalakaupassa törmännyt, taitavat olla kausikaloja. Timanttitetroja sen sijaan on paljon tarjolla ja ovat kohtalaisen edullisiakin.
llFiSull
Member
Member

Viesti Kirjoittaja llFiSull »

Mä nyt ehdottelen joka paikassa rubiinitetroja, kun itse en niitä voi nyt tällä hetkellä ostaa.. :D
Never mind the dog, beware of the owner.
440L + 25 kilogrammaa koiraa.
Taju
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Taju »

Uudessa Akvaariossa Turussa on nyt kirsikkatetroja myynnissä. Joku tukku on näitä siis tuonut maahan, eli jos näitä haluaa, kannattaisi nyt ehkä kysellä akvaariokauppojen tilausmahdollisuuksia.
Se mikä ei tapa, traumatisoi.
Höpötys
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Höpötys »

[:I] Ja minä kun luulin kynäkalojen olevan vain lähisukulaisia. Noh, sitä suuremmalla syyllä ehdotan kynäkaloja :mrgreen:
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Minä taas ehdottaisin 280 litraan seuraavaa tetrailua:

- 20 kardinaalitetraa
- 7 - 9 musta-aavetetraa tai keisaritetraa
- 12 ruusutetraa tai sitruunatetraa
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Mustavaris
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mustavaris »

Mä sain just kaheksan rubiinitetraa harrastajalta, joka vaihtoi kalastonsa Malawiksi. Ostan parvelle jatkoa, kunhan nuo ovat kotiutuneet (vaikka näyttäisi kyllä siltä, että olivat ihan heti kuin kotonaan :mrgreen: ). Mulla oli monen vuoden ajan kardinaalitetroja, mutta päätin olla hankkimatta niitä uudestaan, koska olivat niin vaisuja. Rubiinit olivat kyllä hyvä valinta: vilkkaita ja eloisia, ihan erilaisia kuin flegmaattiset kardinaalit. Ja hyvin kauniita kaiken lisäksi. Luonnossa kaiken lisäksi vielä nätimpiä kuin kuvissa yleensä.

Voin siis suositella rubiineja.
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Juu, rubiineja suosittelen minäkin, muttä tällaisessa tilanteessa yksi puikulalaji saa riittää. :)
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
-ozkuz-
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja -ozkuz- »

Punapäätetroja minä suosittelen, ovat todella kauniita kun tilaa sinulla nyt olisi. Punapäätetrat uivat mielestäni todella hienosti ja ovat mielenkiintoisia kaloja!
Jos haluat hieman erikoisuutta akvaarioon niin kannattaa myös laittaa kynäkaloja tai tapparakaloja, hienoja molemmat.
dth
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja dth »

Täältä ääni myös punapäille.
Omassa 630 litrasessa tällä hetkellä noin 60 punapäätä ja 35 korutetraa.
Haaveena on ottaa sinne vielä parvi kolumbiantetroja (ehkä), tai sitten joku muu kolmas tetraparvi.

Ja sitten löytyy tietty pohjan asukit (monnisia, plekoja, muita monneja).

Mutta tetrat on kyllä vieneet mut mennessään.
Muissa akvaarioissa keisaritetroja ja suppusuita. :mrgreen:
Life is just a big illusion, and we all believe in it...
IceQueen
Member
Member
Akvaarioseurat: Porin Akvaariokerho ry

Viesti Kirjoittaja IceQueen »

Musta on tullut kans ihan tetrafani. Ne on vaan jotenkin kauniita kaloja... Mustaneontetroja löytyy jo, lisää tulossa ja timanttitetroja ajattelin hankkia vielä parven. :)

Nyt on toisesta akvasta, 100l sovittu kaupat, en tiedä koska sen sitten saan ja teenkö siitä karanteeniakvaarion vaiko hankinko oikein kaloja sinne "pysyväisasutukseen".

Mutta tekis mieli sinne toisaalta hankkia jotain muita tetroja, mitä tossa isossa nyt jo on ja tulee olemaan... :)
317 L (sekala)
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Kardinaalitetroja, pikkukirsikkatetroja, punapäätetroja ja pinnalle vielä marmoritapparakaloja? :P
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”