Tuollainen Sacemin sisäsuodatin olisi Saksassa tarjolla houkuttelevan edullisesti (24.90€). Virtaustehoa luvataan max 950 l/h. Herääkin kysymys onko siinä jotain vikaa?
Olisiko jollain kokemuksia kyseisestä suodattimesta, esimerkiksi onko kovaääninen, aihuttaako kovan virtauksen, puhdistusväli muihin merkkeihin verrattuna ?
SACEM Gemini 800, kokemuksia?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Member
Jos kehtaat odottaa pari päivää, niin voin testata tuon äänentason. Itsellä on kyseinen suodatin, tosin paketissa vielä, eli käyttökokemuksia ei ole. Suodatinmatskua ihan onneton määrä, soveltuneekin varmaan lähinnä veden pyörittämiseen, ei sinänsä niinkään suodatukseen. Vastaavan vesimäärän pyörittävässä Tetratecissäkin matskuja n. kaksinkertainen määrä, ja sitäkin monet haukkuvat surkeaksi suodattajaksi. Itse hankin Sacemin vaan vedenvirtauksen ylläpitoon (allas on 160 cm pitkä), mutta nyt ajattelinkin tehdä siitä pumpun mattosuodattimeen, mihin uskoisin sen olevan omiaan. Suodatinpatruunasta teen esisuodattimen ulkosuodattimeen...
-
- Member
Niin ja ei siinä tietääkseni mitään vikaa ole, oli yllättävänkin asiallisen oloinen kapistus sinänsä. Puhdistusväli on varmaan aika pieni, matskujen määrästä johtuen, mutta sekin riippuu tietenkin kuormituksesta. Käyttöalue mielestäni joku 100-150 litrainen allas, jossa virtaavan veden kaloja, tosin virtaus on säädettävissä.
Ei tässä mikään hoppu ole. Odotellaan käytännön kokemuksia.Paula Luotola kirjoitti:Jos kehtaat odottaa pari päivää, niin voin testata tuon äänentason.
Suunnittelin laittavani suodattimen moskan kerääjäksi ulkosuodattimen kaveriksi, joten kiinnostaisi myös tietää saako se imettyä moskat luokseen isohkossa altaassa (150 cm pitkä).
-
- Maskotti
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Täällä on yksi Sacem Gemini 800 keräämässä roskia. Yllättävän hyvin se roskia kerääkin, vaikka "imuritilää" (onko sille jotain viisaampaa suomalaista sanaa?) on vain yhdellä puolella.
Imukupit eivät minulla ainakaan pidä, joudun pitämään suodatinta kiven päällä johdon varassa, mutta tämä sama ongelma oli myös jonkin pienen Fluvalin suodattimen kanssa. Muutenkin voin verrata tätä vain Fluval (olikohan kakkonen) suodattimeen, joka minulla oli, muista sisäsuodattimista minulla ei ole kokemusta. Puhdistusväli on suunnilleen sama, kerran viikossa tai kahdessa.
Ei tuo nyt kovin kovaääninen ole, mutta on se kovaäänisempi kuin tuo ulkosuodatin (Fluval 403). Tai no, kyllä siitä ääntä lähti, kun se onnistui imemään itsensä täyteen hiekkaa...
Virtausta Sacem kehittää ihan hirveästi. Itse jouduin tekemään ihmeellisiä sistuksellisia muutoksia, että kasvit eivät olisi koko ajan vaakatasossa. Tuosta olisi tietysti selvinnyt vaikka suihkuputkella, jos jostain sopivan olisi saanut.
Imukupit eivät minulla ainakaan pidä, joudun pitämään suodatinta kiven päällä johdon varassa, mutta tämä sama ongelma oli myös jonkin pienen Fluvalin suodattimen kanssa. Muutenkin voin verrata tätä vain Fluval (olikohan kakkonen) suodattimeen, joka minulla oli, muista sisäsuodattimista minulla ei ole kokemusta. Puhdistusväli on suunnilleen sama, kerran viikossa tai kahdessa.
Ei tuo nyt kovin kovaääninen ole, mutta on se kovaäänisempi kuin tuo ulkosuodatin (Fluval 403). Tai no, kyllä siitä ääntä lähti, kun se onnistui imemään itsensä täyteen hiekkaa...

Virtausta Sacem kehittää ihan hirveästi. Itse jouduin tekemään ihmeellisiä sistuksellisia muutoksia, että kasvit eivät olisi koko ajan vaakatasossa. Tuosta olisi tietysti selvinnyt vaikka suihkuputkella, jos jostain sopivan olisi saanut.