Ideoita 100l sisustukseen

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Eftu
Junior Member
Junior Member

Ideoita 100l sisustukseen

Viesti Kirjoittaja Eftu »

100l

100l alkuvaiheessa

pohjapiirros

Huonoja kuvia, mutta toivottavasti niistä saa selvää. Eli lähinnä kasvi ehdotuksia kaipaisin, mut muutkin on tervetulleita.

Kaikki tekniikka on tällä hetkellä sijoitettu vasempaa reunaan. Paitsi ulkosuodattimen ulostuloputki joka takana keskellä.
irkku82
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja irkku82 »

Ainoa mitä voisi tehdä on ottaa kantoa hieman näkyviin ja laittaa jotain punaista kasvia. Punarotalaa/rusolehteä/papukaijalehteä/intianvesitähdikki "Rosanervig" yms. kasvamaan taakse keskelle. Muuten näyttää mielestäni oikein kivalta :D.
460l. Seurana tiibetinspanieli Kaaos. Myydään: Ulkosuodatin
-ozkuz-
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja -ozkuz- »

Olen samoilla kannoilla kuin irkku82. Siirtäisin tuota komeaa kantoa enemmän näkyviin ja laittaisin tuota matalaa kasvi kasvamaan sen molemmilta puolilta, jos haluaa voisit (jos vaan valoteho riittää) laittaa jotain eri sävyisiä kasveja (esim. punaisia).
Hieno allas jo valmiiksi, suuria muutoksia minusta ei ole tarpeen.
Eftu
Junior Member
Junior Member

Innostuinpa niin tuosta ideasta, että heti piti mennä myylläämään.

100l muutoksen jälkeen

Pieniä miekkakasveja tuli parturoitua ahkerasti ja keskelle tein tyhjän alueen, jotta oksa näkyisi paremmin. Laitoin tiikerilumpeen siihen, jos se innostuu kasvamaan niin täytyy sitten siirtää jonnekin taakse. Jotain punaista voisi todella harkita tuonne oksan taakse. Sen pitäisi vain olla aika helppohoitoista, kun sinne on aika vaikea ylettää. Miltäs nyt näyttää?
kami82
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kami82 »

Hieno allas! millä oot saanut tuon jaavan saniaisen noin isoksi kasvamaan? ei mulla oo kuin n. 10 cm lehtiä?
Wyrda
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Wyrda »

Paljon parempi, vaikka entinenkin versio oli upea.
Eftu
Junior Member
Junior Member

kami82 kirjoitti:Hieno allas! millä oot saanut tuon jaavan saniaisen noin isoksi kasvamaan? ei mulla oo kuin n. 10 cm lehtiä?
Jaa-a, jaavansaniainen on kyllä viihtynyt hyvin tuolla altaissa. Reilulla kädellä on sitä saanut harventaa. PMDD:llä ja savipalleroisilla olen lannoittanut. Vähään tyytyväinen kasvi tuo on ollut.

Ovatkos muut kuinka pitkään yleensä tyytyväisiä altaansa sisustukseen? Taas tuli sisustusta muutettua ja kivitausta hankittua altaaseen.
Sade
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Sade »

Heti näyttää paljon paremmalta kun vähän ryhmittelit kasveja eri tavalla. Todella hienonnäköinen allas. :D

Itselläni on se ongelma, että koko ajan pitäisi kyllä olla mylläämässä allasta, hankkimassa uusia kasveja, kantoja, kokeilemassa kaikenlaista... Ongelmallista, kai niiden kasvienkin joskus pitäisi saada jonkun aikaa pysyä siinä pohjassa että voisivat rauhassa kasvaa... :mrgreen:
Monnis-fani
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Monnis-fani »

^Mulla sama vika... Valitettavasti...:D
Älä työnnä käsiäsi akvaarioon ennen kuin sinulla on pyyhe vieressäsi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”