250l kalasto

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
savanni
Starting Member
Starting Member

250l kalasto

Viesti Kirjoittaja savanni »

Hei!

Minulla on 250l akvaario, jossa on tällä hetkellä:

viivakirjoahven pariskunta,
perhoskirjoahvenpariskunta,
10 pikkukirsikkatetraa,
6 keltabarbia,
6 kirjomonnista,
3 piikkisilmää,
partamonni,
pienen pieni borneonimunuoliainen ja
2 marmoripuikkokalaa

Akvaariossa on paljon kasveja ja vesiarvot on (noin) seuraavat:
pH 7, NO3 13mg/ml, NO2 0mg/ml ja lämpö 26C.

Kalojen yhteiselo näyttää sujuvan hyvin :). Viivakirjot kutevat aika ahkerasti, mutta kutu tulee syödyksi aina kolmantena päivänä.

Kysymyksenä onkin, että onko kalasto teidän mielestänne kunnossa? Pitäisikö jotain muuttaa? Ja voisiko kaloja olla enemmänki?
lasagne
Member
Member

Viesti Kirjoittaja lasagne »

Puikkokalat syövät aikanaan lähes kaikki muut kalat, joten ei tarvitse huolehtia siitä, että altaasi olisi ylikansoitettu. Kyllä niille kunnon elävä ruoka kelpaa. [;)]
Team fortress 2!!!!!!!!
Annika
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Annika »

Puikkokalat syövät aikanaan lähes kaikki muut kalat, joten ei tarvitse huolehtia siitä, että altaasi olisi ylikansoitettu. Kyllä niille kunnon elävä ruoka kelpaa.
Siis mitä ihmettä..? Onko asia oikeasti noin kun lasagne sanoo? 8O
Eikös marmoripuikko jää noin 20cm pitkäksi? Minulla puikkokalat on nyt noin 12cm ja niitä ei kyllä toiset kalat kiinnosta yhtään. Eikä niiden suu ole mielestäni edes niin iso, että sinne mahtuisi joku noista aiheen aloittajan kaloista. Hyvä, että saavat tetra cichlid rakeen mahtumaan suuhunsa. Ja en oikein uskoisi, että niiden suu kasvaisi niin isoksi, että saisivat syötyä vaikka pikkukirsikkatetran.
Minulla puikot syövät lähinnä survaria, joskus maistelevat purkkiruokiakin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”