Ruokinta-automaatti Made By Lidl
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS
- Sukupuoli: Mies
Ruokinta-automaatti Made By Lidl
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
-
- Junior Member
Testailin sitä erilaisilla hiutaleilla ja tommoset isot ja kovahkot esim. O.S.I:n lehtikalahiutaleet olivat laitteelle liian isoja eli ei juurikaan annostellut niitä vaikka valitsin oli isoimmalla.
Pienillä hiutaleilla laite toimi hyvin ja annoskoko oli iso isoimmalla ja onneton pienimmällä.
Hyvä laite varmasti granulaattien ja hiutaleiden annosteluun, tosin hiukan itseäni jäi mietityttään se määrien sattumanvaraisuus millä laite kuitenkin ruuan annostelee. Ruokahan on kaikki samassa isossa säiliössä mistä se säiliön pyöriessä tippuu aukosta ulos.
Automaatilla ei voi annostella pohjatabletteja.
Mikäli altaassa uiskentelee otuksia jotka syövät pohjaruokaa tai jo ennestään omistaa esim. perinteisen ruokamaatin johon voi itse annostella haluamansa ruuat ja ruokamäärän, en näe syytä miksi tämä kannattaa ostaa. (ellei nyt sitten arvosta halpaa hintaa.)
Jos taas altaassa asuu vain hiutale ja granulaattirohmuja, on tämä laite varmasti hinta-laatusuhteeltaan hyvä.
Laitteen voi ohjelmoida pyörähtämään kaksi kertaa vuorokaudessa.
Laitteessa ei itsessään ole kelloa josta aika määritetään, vaan P1 ja P2 näppäimiä painamalla voidaan ohjelmoida halutut ruokinta-ajat. Mikäli nyt oikein hahmotin niin ohjelmointi tosiaan vaatii sitten sen, että odotetaan millon on se oikea aika ja sitten määritetään ruokinta-aika, eli ei käy aivan käden käänteessä. Korjatkaa jos olen väärässä.
Myös manuaalinen ruokintamahdollisuus löytyy.
Pienillä hiutaleilla laite toimi hyvin ja annoskoko oli iso isoimmalla ja onneton pienimmällä.
Hyvä laite varmasti granulaattien ja hiutaleiden annosteluun, tosin hiukan itseäni jäi mietityttään se määrien sattumanvaraisuus millä laite kuitenkin ruuan annostelee. Ruokahan on kaikki samassa isossa säiliössä mistä se säiliön pyöriessä tippuu aukosta ulos.
Automaatilla ei voi annostella pohjatabletteja.
Mikäli altaassa uiskentelee otuksia jotka syövät pohjaruokaa tai jo ennestään omistaa esim. perinteisen ruokamaatin johon voi itse annostella haluamansa ruuat ja ruokamäärän, en näe syytä miksi tämä kannattaa ostaa. (ellei nyt sitten arvosta halpaa hintaa.)
Jos taas altaassa asuu vain hiutale ja granulaattirohmuja, on tämä laite varmasti hinta-laatusuhteeltaan hyvä.
Laitteen voi ohjelmoida pyörähtämään kaksi kertaa vuorokaudessa.
Laitteessa ei itsessään ole kelloa josta aika määritetään, vaan P1 ja P2 näppäimiä painamalla voidaan ohjelmoida halutut ruokinta-ajat. Mikäli nyt oikein hahmotin niin ohjelmointi tosiaan vaatii sitten sen, että odotetaan millon on se oikea aika ja sitten määritetään ruokinta-aika, eli ei käy aivan käden käänteessä. Korjatkaa jos olen väärässä.
Myös manuaalinen ruokintamahdollisuus löytyy.
Testasin nuo kaikki ruokintamäärät ja otin niistä kuvat, tässä tuloksia..
Ruokana new life spectrum community formula
Min vs. max

samaa kuva isompana
Tässä kaikki annoskoot pykälittäin:

samaa kuva isompana
Omasta mielestäni tuo 2 pykälä on paras isoon altaaseeni ja 1 koko pikku altaaseen. Vielä hakusessa miten tuon sais akvaarioon sijoitettua hyvin.
Ruokana new life spectrum community formula
Min vs. max

samaa kuva isompana
Tässä kaikki annoskoot pykälittäin:

samaa kuva isompana
Omasta mielestäni tuo 2 pykälä on paras isoon altaaseeni ja 1 koko pikku altaaseen. Vielä hakusessa miten tuon sais akvaarioon sijoitettua hyvin.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS
Tämä on hintaansanähden loistava laite. Sillä kalat pysyy hengissä pikkureissujen aikana.
Noita isoja hiutaleita voi tietysti hieman murskata ennekuin niitä laittaa sinne. Huomasin itse saman että jos sinne laittaa liian isoja hiutaleita niin sieltä ei tule ulos välttämättä mitään. No pitäisihän järjen sanoa automaattisesti sen että iso hiutale ei tule niin pienestä luukusta ulos. No kokeilin ja opin erehdyksestä. Niin ja syöväthän ne lehtikalat hieman pienempiä palasiakin sitä hiutaletta.
Olen itse laittanut kaksi ruokkijaa isoon seura-altaaseen jos lähden reissuun toinen LIDL ja toinen Rondomatic 400 ja ruokinta kertoja yht. 5 päivässä. Eli ei ole merkitystä jos yhden kerran tulee vähemmän ruokaa.
Noita isoja hiutaleita voi tietysti hieman murskata ennekuin niitä laittaa sinne. Huomasin itse saman että jos sinne laittaa liian isoja hiutaleita niin sieltä ei tule ulos välttämättä mitään. No pitäisihän järjen sanoa automaattisesti sen että iso hiutale ei tule niin pienestä luukusta ulos. No kokeilin ja opin erehdyksestä. Niin ja syöväthän ne lehtikalat hieman pienempiä palasiakin sitä hiutaletta.
Olen itse laittanut kaksi ruokkijaa isoon seura-altaaseen jos lähden reissuun toinen LIDL ja toinen Rondomatic 400 ja ruokinta kertoja yht. 5 päivässä. Eli ei ole merkitystä jos yhden kerran tulee vähemmän ruokaa.
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: OAS ry.
Koitappa resetoida ja ohjelmoida sitten uudestaan.Damae kirjoitti:Onko teillä muilla tämä värkki jättänyt ruokintakertoja väliin? Jouduin ottamaan vekottimen pois käytöstä koska jätti pyörimättä muutaman kerran. Pattereissa ei ollut vikaa. Siispä mulle on tainnut sattua maanantaimalli, tyypillistä.
-
- Junior Member
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: Tay
Kopio

Taas on kopiokissa iskenyt..
Itsellä nutrafin Profeed, Joka täysin samanlainen..
Eri tekseillä kyllä ja erillaisella nappuloilla..
Mut kuitenkin... Toimii ja kukkuu.. Made in Italy..
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Ainoastaan kerran, ruoka mennyt piloille. Kosteudesta johtuen.
Parempiakin automaatteja on..
Säästä vesi kaloille, juo olutta!
-
- Junior Member
Minulla yhdessä altaassa tuo lidlin ruokinta-automaatti ja muissa rondomatik 400. On tuo lidlin automaatti ihan hyvä tuon hintaiseksi. Kovaa ääntä se pitää kaloja ruokkiessaan, mutta olen huomannut, että kalat ovat oppineet sen äänen ja kun se alkaa, kalat ovat jo pinnalla valmiina nappaamaan ruokaa suuhunsa.