Jaavansammalen kiinnittyminen kestää
Valvoja: Moderaattorit
Jaavansammalen kiinnittyminen kestää
Ihmettelen, kun en ole saanut jaavansammalta kiinnittymään juurakkoon, vaikka kiinnitin sen aluksi ompelulangalla ja myöhemmin, sen irrottua, kuminauhalla. Siis kasvi itse ei ole takertunut alustaansa niin kuin jaavansaniainen nopeasti tekee. Onko normaalia, että sammalen kiinnittyminen kestää? Eikö sen kuitenkin pitäisi ennen pitkää takertua alustaansa ja ruveta kasvamaan sitä pitkin? Nyt näyttää, että sammalesta vain irtoaa palasia ja kohta siitä ei ole enää mitään jäljellä.
Kolme pientä kalallista kasviallasta
-
- Starting Member
Perin outoa, itselläni kokemusta vain päinvastaisesta. Ostin aloittelijan innolla "möykyn" sammalta puoli-ilmaiseksi liikkeen loppunmyynnistä ja kumilenksulla kantoon...parin päivän päästä kylästyin kun keräsi vain likaa eikä sopinut mutenkaan sisustukseen. Siellä niitä rihmoja on vielläkin kiinni vaikka kuinka yritin irroittaa. No ehkä se alusta alkaen kasvaneena näyttää paremmalta. On meinaan alkanut kovin lisimään...
Mulla on kantona semmoinen kiinalainen suopuu, et oiskohan alustasta kiinni?
Mulla on kantona semmoinen kiinalainen suopuu, et oiskohan alustasta kiinni?
Kissanhiekka, olisiko ollut joku pari kuukautta ainakin tai kauemmin. Ostaessa sammal oli alaosistaan ruskeaa ja revin sitä vähän auki saadakseni ruskeimmat kohdat karsittua. Ehkäpä siksikin sitä on ollut vaikea saada yhtenäisenä nippuna pysymään vaan on hajonnut sinne tänne.
Kolme pientä kalallista kasviallasta