Tarkoitus laittaa uusi isompi akvaario monnisten ehdoilla. (128litraa, ostin käytettynä, suodatin fluval merkkinen, valona joku loisteputki)
Olen nyt pessyt altaan ja asettanut paikoilleen. Mutta nyt olen ihan ymmälläni kun olen lukenut liian monta keskustelua kypsytyksestä ja hiekkapohjista.
Hiekkaa hain saavillisen hiekkakuopalta, eli ei pitäisi olla kalatauteja. Ja pesukin onnistunee. Toivottavasti en tuki talon putkia.
MUTTA.. Mitä tarkoittaa biologinen suodatus? Onko pakko olla jotain kotiloita, en yhtään tykkää.
Pitääkö sitä pohjaa möyhennellä ja useinko? Vai eikö saa kuin hiekan pinnalta roskat keräillä pois?
Olen ihan sekaisin.
Ja sitten vielä uuden altaan aloitus. Jos otan vanhasta purkista soraa sukkahousun mutkaan ja laitan sen altaan pohjalle ja laitan pari hiutaletta kalanruokaa päivittäin, niin alkaako tapahtua? Pitääkö kaupasta ostaa jotain kemikaaleja, esim ekan altaan kanssa oli Seran Nitrivec.
Toivottavasti jaksatte auttaa. Noita loputtomia keskusteluja lukiessa tulee mieleen, että turvallisinta myydä koko allas, tai muuten menee väkisin vikaan.
Hiekkapohjainen monnisallas
Valvoja: Moderaattorit
Biologinen suodatus on bakteerien vaikutuksesta tapahtuva haitta aineiden poisto(tai jotenki sillee).MUTTA.. Mitä tarkoittaa biologinen suodatus? Onko pakko olla jotain kotiloita, en yhtään tykkää.
Pitääkö sitä pohjaa möyhennellä ja useinko? Vai eikö saa kuin hiekan pinnalta roskat keräillä pois?
Olen ihan sekaisin.
Ei ole pakko olla kotiloita
Hiekka pitää pestä huolella ennen akvaarioon laittoa.
Tutustu J Järven akvaario sivustoon tarkoin, löydät vastauksen (lähes) kaikkiin pulmiin. http://www.aquahoito.info/index.html