Ei tästä harrastuksesta pääse eroon

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:06, 07.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Ei tästä harrastuksesta pääse eroon

Viesti Kirjoittaja doriani »

Meinasin todella lopettaa akvaarioharrastuksen kun aika, into ja motivaatio ei riitä. Laitoin myyntiin kaikki akvaariotavarat jnejne.

Kummasti taas se motivaatio löytyi takaisin heti kun sai oheistarvikkeet myytyä pois :mrgreen: Seuraavasta palkasta pitää ostaa isompaa allasta, sinne täytyy askarrella taustaa, kalasto täytyy tarkoin ja harkitusti suunnitella jne.

Minä kun oikeasti meinasin nyt tämä akvaariohulluuden lopettaa mutta näköjään se ei onnistu. Ja tuo 100-litrainen on vaan liian pieni.
Kirsey
Junior Member
Junior Member
Viestit: 197
Liittynyt: 21:27, 10.03.2005
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kirsey »

Ei pääse, ei...
syksyllä myin kaikki altaat ja oheissälät koska olin lähdössä pitkäksi aikaa ulkomaille. Kotiinpaluun jälkeen oli myös edessä muutto paljon pienempään asuntoon, ja siksi en jättänyt akvaarioita edes jemmaan "kun ei sinne sovi" ja "pitää tehdä enemmän töitä, ei ole aikaa"

Mutta tässä on alkanut viime aikoina tuntua siltä, että kyllä nyt jotain puuttuu....ja kas, kummasti sohvaa siirtämällä löytyi mukava nurkka mihin kyllä mahtuisi jonkunsortin kalapalju ;) ja se on höpöhöpöä ettei muka ehtisi akvaariota hoitaa. Niin paljon muuhun turhaan sitä aikaansa kuitenkin kuluttaa, että varmasti siitä löytyy joku hetki altaan ylläpitotoimillekin.

Mutta se mulla on nyt tosiaan missiona, että kaiken pitää olla just eikä melkein > tila on rajallinen silti, eikä ole mahdollista laittaa kuin se yksi akvaario (as if). Joten nyt vain tässä katselen josko se "täydellinen" allas jossain myynti-ilmossa putkahtaisi vastaan....sitä odotellessa, aika menee mukavasti kalastoa ja sisustusta suunnitellessa 8-)
Sade
Senior Member
Senior Member
Viestit: 613
Liittynyt: 13:32, 15.09.2002
Paikkakunta: Kangasala / TAS

Viesti Kirjoittaja Sade »

Miulla oli sama ihan vähän aikaa sitten. :mrgreen:
Laitoin jo pienemmän akvaarion pakettiin ja olin myymässä isompaakin eli tuota minimaalista 100-litraista, mutta nyt näyttääkin siltä että tuo 45-litrainen paketti vaihtuu toiseen 100-litraiseen. Isompaa en valitettavasti tähän huusholliin taida saada, vanhempien vastustuksen vuoksi. No, varmaan viimeistään sitten omaan kämppään muutettaessa karkaapi tämä juttu käsistä. :mrgreen:
Un Pez
Starting Member
Starting Member
Viestit: 9
Liittynyt: 20:48, 27.04.2006
Paikkakunta: A Coruña, España

Viesti Kirjoittaja Un Pez »

Minä taas jouduin luopumaan kaikista altaista ja suurimmasta osaa lemmikeistä tänne ulkomaille muuton takia. Nyt olen noin 4 kk täällä asunut ja tuntuu, että kohta alan hyppiä seinille, jos en pian saa muutamia litroja makeaa vettä olohuoneeseen ja koiraa hyppimään sängylle. Ehdin jopa unohtaa käyttäjätunnukseni salasanan tänne ja teetättikin sitten uuden rekisteröitymisen :x .

No, viikonloppuna edessä ensimmäisen altaan nouto ja koiraakin on jo alettu etsimään (phh, miten vaikeaa onkaan löytää myytävänä olevia perhoskoiria maasta, jossa on 8 kertaa enemmän asukkaita kuin Suomessa.. epäilen, että koirarotuja onkin sitten täällä ainakin kahdeksanKYMMENTÄ kertaa vähemmän :roll: ).
SnowBear*
Senior Member
Senior Member
Viestit: 621
Liittynyt: 22:07, 01.03.2004
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja SnowBear* »

Juu en minäkään laareista eroon pääse.

Hiukan yli puol vuotta sitten mun oli pakko laittaa kaikki mun akvaariot myyntiin, ainoa joka jäi oli Kalle the kilpikonna.

Noh, onneksi en sitten saanutkaan sitä 420 litraista allasta myytyä. Kunhan nyt saan töitä niin hankin siihen jalustan ja valaisimen niin voi taas harkita edes kasvi akvaariota, kaloja voi sitten tulla pienellä viiveellä jos tulee.
S.M.R
Member
Member
Viestit: 283
Liittynyt: 16:04, 26.09.2002
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja S.M.R »

Jepjep. Välillä harrastuksen mielenkiinto mennyt pohjalukemiin, vedenvaihdot unohtunut ja altaitakaan ei välttämättä yhtään seurailtu. Jokin aika sitten innostuin taas ja kun ylimääräistä rahaakin sattui olemaan (kerrankin..) niin ostin tuon 720l akvaarion. Kunnon hifistelykamaa koko allas täynä, mitä saa säätää päivittäin. Nyt enää hieman pelottaa se, kun omaan kämppään muutan jos ostaisi vielä vähän isomman. Esim 1500 litranen olisi kiva.. :mrgreen:
Ja ehkä lisää noita pieniä altaita, nyt kun on vain 100 ja 200l tuon ison lisäksi..

Kovin on harrastus tiukasti iskostunut sydämmeen.
-S.M.R-
Sanna1980
Starting Member
Starting Member
Viestit: 15
Liittynyt: 20:47, 16.12.2006
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sanna1980 »

S.M.R kirjoitti:Jepjep. Välillä harrastuksen mielenkiinto mennyt pohjalukemiin, vedenvaihdot unohtunut ja altaitakaan ei välttämättä yhtään seurailtu. Jokin aika sitten innostuin taas ja kun ylimääräistä rahaakin sattui olemaan (kerrankin..) niin ostin tuon 720l akvaarion.Nyt enää hieman pelottaa se, kun omaan kämppään muutan jos ostaisi vielä vähän isomman. Esim 1500 litranen olisi kiva.. :mrgreen:
Ja ehkä lisää noita pieniä altaita, nyt kun on vain 100 ja 200l tuon ison lisäksi..

Kovin on harrastus tiukasti iskostunut sydämmeen.
Melkein kun mun suusta... :mrgreen: Mä sain ekan akvaarion ala-asteella ja koko ajan se on ollut kaloilla käytössä, vaikka teini-iässä oli muutaman vuoden aika huonolla hoidolla... [:I] 2004 ostin 200-litraisen sen vanhan sardiinipurkin tilalle ja viime syksynä 720-litraisen siihen lisäksi ja nälkä kasvaa syödessä, tosiaan semmoinen tonnikas tai vielä hieman isompi olisi kiva... Mutta kun en tuosta 720-litraisestakaan halua luopua, niin kai se on tyydyttävä pienempään... Tai oltava ilman...
S.M.R
Member
Member
Viestit: 283
Liittynyt: 16:04, 26.09.2002
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja S.M.R »

Sanna1980 kirjoitti:
S.M.R kirjoitti:Jepjep. Välillä harrastuksen mielenkiinto mennyt pohjalukemiin, vedenvaihdot unohtunut ja altaitakaan ei välttämättä yhtään seurailtu. Jokin aika sitten innostuin taas ja kun ylimääräistä rahaakin sattui olemaan (kerrankin..) niin ostin tuon 720l akvaarion.Nyt enää hieman pelottaa se, kun omaan kämppään muutan jos ostaisi vielä vähän isomman. Esim 1500 litranen olisi kiva.. :mrgreen:
Ja ehkä lisää noita pieniä altaita, nyt kun on vain 100 ja 200l tuon ison lisäksi..

Kovin on harrastus tiukasti iskostunut sydämmeen.
Melkein kun mun suusta... :mrgreen: Mutta kun en tuosta 720-litraisestakaan halua luopua, niin kai se on tyydyttävä pienempään... Tai oltava ilman...
Ratkaisuhan on perin helppo. Hommaat vain uuden yli tonnisen akvaarion ja annat nykyisenkin olla toiminnassa! :mrgreen:
-S.M.R-
eliinaa_
Junior Member
Junior Member
Viestit: 128
Liittynyt: 22:35, 30.12.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pyhtää

Viesti Kirjoittaja eliinaa_ »

Ei tästä todellakaan pääse eroon. Ensimmäinen akvaario meille hommaattiin vuonna -91, silloin kuin itse olin vielä rusinapurkissa. :D Kaksi vuotta sitten hankin itselleni 75-litraisen ja nyt reilu puolisen vuotta on myös käytössä ollut 20-litrainen partis-poikas-allas. Suunnitteilla on nyt n. 100 litranen ja kova hinku on saada se. :D Isompikin olis ihan mukava, mutta vanhemmat ei oikein innostu ja rahaakaan ei ylimääräistä ole..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”