Kääpiökynsisammakko muoviakvaarioon?

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Yucca
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Kääpiökynsisammakko muoviakvaarioon?

Viesti Kirjoittaja Yucca »

Siinäpä se sitten tulikin, siis menisikö pari kääpiökynsisammakkoa noin 20 litraseen akvaarioon? [;)]
tine
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja tine »

Liian pieni on 20-litranen kahdelle kääpiökynsisammakolle. Suosittelisin 60-litrasta akvaariota kahdelle.
Onia
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Onia »

Joo, samaa mieltä minäkin; 20 litrainen on liian pieni. Mitä olen tuolla Herppi.net:ssä pyörinyt, niin 60 litraiseen voisi ottaa sitten muutaman enemmänkin. Kuusi samppia olisi ehkä ehdoton maksimi. Mieluusti vähemmän.
Itse olen piakkoin hommaamassa omaan 63 litraiseeni 3-5 samppia. Jännää! :D
Yucca
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Yucca »

Aino85: Onnea tulevien sammakoiden johdosta :D
No muuten olisiko muuta eläintä mikä voisi mennä noin 20 litraseen akvaarioon? Vaikka tulisihan siinä kummallekin frogille 10litraa ja nehän jää noin 3,5 senttisiksi :?
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Minulla oli kauan kaksi kynsisammakkoani suurimmassa muovialtaassa mikä löytyy, sellainen "terraario"-tyylinen muoviverkkokatolla. Lienee n. 40 litraa? Hyvin mahtuivat, seurana oli tehokas suodatin ja vedenvaihdot hoidettiin tiuhaan. Toinen kuoli vanhana sakuna joulun alla 9-vuotiaana ja toinen polskii edelleen iloisesti. Joten kyllä, kääppäreitäkin voi laittaa muoviakvaarioon, kunhan se on vähintään 40 litraa. Sitä pienemmässä ei selkärankaisia saisi pitää, 20-litraiseen en laittaisi kuin kotiloita tms.

Tosin muoviallas ei kestä ikuisuuksia ollessaan täynnä vettä koko ajan. Huomasin että seinät likaantuivat paljon nopeammin kuin nykyisessä lasialtaassa ja ajan myötä allas vääntyi muodottomaksi, salmiakkikuutioon päin...
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”