Milloin partiksesta erottaa sukupuolen?

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
ellu*
Starting Member
Starting Member

Milloin partiksesta erottaa sukupuolen?

Viesti Kirjoittaja ellu* »

Eli mulla on kaksi n.3-4cm mittaista partis lasta ja kummatkin on vielä ihan siloposkia. Milloin urokselle kasvaa parta? Annan sitten toisen pois jos ovat eri sukupuolia.Tai jos alkavat kutemaan niin sitten viimeistään :| muuten varmaan akvaario kuhisisi niitä pikku-partiksia täynnä :D
BouBou
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja BouBou »

Se vähän riippuu monnista koska niillä alkaa karvat kasvaan. Näillä tämän hetkisil monniveljeksil alkoi parta kasvaan tuos 3-4cm pituudes noin. Ja sit ku ne tarpeeks vanhoiks elää ni naaraillakin voi tulla ihan pientä parran alkua.
Nelo
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nelo »

Samaa asiaa olen mäkin miettinyt. Mä varmaan voin olettaa mun partiksen olevan naaras? Kokoa on jo n. 7cm ja ihan siloposkinen suloinen otus on.
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Minulla oli kaksi partista, samanikäisiä, toiselle kasvoi parta ja toiselle ei. Tämä parrakas olis sitten mahdoton riehuja ja se oli poistettava altaasta. Riehujan poiston jälkeen toinen alkoi kasvattaa partaa, ja nyt sillä on tosi komea (karmea :P ) parta. Eli partiskoiras ei kasvata ulkopuolisia sukupuolisia tunnusmerkkejä, jos samassa altaassa on halölitsevampi uros..?
Rihmis
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Rihmis »

Mun yksi partiksistani on n 6 cm eikä partaa näy missään vielä ainakaan, onkohan tuo sitten naaras, on muutenkin sirompi kun toisessa altaassa asuva parrakas ukko :D
80, 100, 136 ja 230 litraiset, 5 kissaa ja mies, täydellistä
BouBou
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja BouBou »

Silloin kun mul oli vanhas altaas naaras ja uros. (ja rutosti jälkikasvua) niin naaras oli leveämpi kuin uros. En tiedä onko tuo pätevä sääntö sukupuolieroissa.

Tuohon et vaikuttaako seura partiksen kehitykseen en osaa sanoa mitään.
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Mie oon ihmetelly kansa että kumpi mun partiksista on ukko ja kumpi akka. Toisella on molemmat on alle kymmen senttisiä mutta isommalla on "lyhkäsiä partakarvoja" pienemmällä ei oo yhtään.
Muuten tietääkö joku miks niilä on niitä partakarvoja onko ne tuntoelimiä vai pelkkiä koristeita?
Joulutonttu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu »

Meidän partamonnipojallemme alkoi kasvaa parta n. 5.5cm koossa. Nykyään se on 7.5 cm ja se omistaa kunnon parran.
En usko parran olevan mikään "tuntoelin", luulisin olevan jotain koristeita, niinkuin miljoonakala84 mainitsi. Ehkä jotain uhitteluun tarkoitettuja ne parrat ovat.
Altaat 250-litraa, 90-litraa + 65-l rapula sekä 180-litran malawiprojekti
Lisää kuvia
pikkuakvaariosta
Member
Member

Viesti Kirjoittaja pikkuakvaariosta »

Jostain muistan, että urospartiksella olisi valkoinen vatsa ja naaraalla ruskean pilkukas. Senhän näkee helposti, kun ovat lasia vasten imeytyneinä, mutta mahtaako päteä kaikkiin partislajeihin/muunnoksiin?
lasagne
Member
Member

Viesti Kirjoittaja lasagne »

Jossain 6,-7, cm korvilla alkaa parta kasvaa.
Team fortress 2!!!!!!!!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”