Ulkosuodatin 80L pönttöön?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
blondi||
Starting Member
Starting Member

Ulkosuodatin 80L pönttöön?

Viesti Kirjoittaja blondi|| »

No elikkä, olen haaveillut laittavani ulkosuodattimen tohon mun n.80 litraseen purkkiin ulkosuodattimen.

Mulla on nyt joku shark joku joku joku sisäsuodatin tuolla...mörisee hullunlailla...it's driving me crazy... :twisted:
kohta varmaan syötte mut elävältä, mutta mulla ei ole siellä vielä muuta kun yksi taisto uros [:I] ...
oli sillä tuossa vaimokin, mutta perheväkivalta oli aika hirmuista...akka söi herran evät aivan tyngiksi ja poikaset siinä meni huit hait 8O

mulla on aikeissa ostaa tällä taikka ensi viikolla herralle kavereita...

tämmöstä kalastoa oon ajatellut:

-3 piikkisilmää
-jotain tetroja
-pohjalle ehkä albiino tai pandamonnisia...
ja jos sitten ehkä noita red cherryjä pari kappaletta valloittamaan mesta.. :mrgreen:
mutta noiden cherryjen hankinnassa on ISO MUTTA...mulla kasvaa sieltä pöntöstä 4 kpl kultaköynöstä...ja ei kansilaseja...
(tiedän tiedän tapatte mut, mutta mä inhoan niitä laseja, ja itseasiassa mulla ei edes ole niitä kun olin uimassa tuolla, niin laitoin lasit hetkeksi maahan niin johan veli steppasi niiden yli :roll: )

en ole mitään vesiarvoja mittaillut(LISTALLA ON TIPPATESTEJÄ, ja siitä tulikin mieleen että mitä niitä pitäis ostaa?)
lämpötila: +25

tuossa teille, jos vaahtoamisesta mitään saitte selvää? :mrgreen:

olis kiva jos joku jaksais näin myöhään mulle vastailla [:I]
f_isu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja f_isu »

Itse laittaisin sisäsuodattimen, Fluvalit ovat olleet ainakin minulla hyviä ja eivät tule melun kanssa akvasta pihalle.

Itselläni on seuraavat testit ja niillä olen pärjännyt:
pH, gH, kH, nitriitti ja nitraatti. Tetran testeistä tykkään, Serastakin on kokemusta.
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

Ulkosuodattimen laittaisin minä, ehkäpä Eheim classic 2213 olisi tämän kokokiseen hyvä? Itselläni on 100-litraisessa altaassa ulkosuodatin, Eheeim Classic 2215 ja tykkään, kun ei tarvitse kokoajan olla suodatinta putsaamassa.

Taistelukalalle vesi saisi olla lämpimämpää, ainakin 26 asteista mielestäni. monet monniset taas ei menekkään niim lämpimässä vedessä.

Oma ehdotukseni kalastoksi tähän olisi se perinteinen, eli se taistelukala, keskiveteen rusokiilakylkiä ja pohjalle siiaminpiikkisilmiä vaikkapa 8 kpl.

Kösitykseni mukaan red cherryt ovat vaarassa joutua taiston ruokalistalle, joten niiden kohdalla harkitsisin vielä.
blondi||
Starting Member
Starting Member

okei, menenpä tästä surffaamaan tuosta mallista tietoa ja hintaa 8-) noi piikkisilmät on oikeesti niin ihania...mun äidillä on niitä kolme...jäänteistöä saamastamme akvaariosta, mikä tosin hajosi lopullisesti... [}:)] kiinnostaa pieniä kiviäkin :mrgreen:

niin ja akvaariossa on pohjana bilteman puhallushiekka
Juhawl
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Juhawl »

Käypä kurkkaamassa myös TetraTecin 600 ulkosuodatinta...

Laitoin joku aika sitten 70 litraseen ja hyvin on pelittänyt! Hinta ainakin taitaa olla Eheimiä edullisempi. Ja aika helpon oloinen puhdistaa ja huoltaa.
RHODESIAN
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja RHODESIAN »

Täältä äänet Fluvaleille, halvempi kuin Eheim, mutta tasan yhtä hyvä. Sisäsuodatin 2+ tai 3+, ulkopönttö 104 tai 204-> (mallinro:t voi olla nykyään eri :o )
Ehkä kannattaa ottaa hieman ylimitoitettu suodatin, jos vaikka kohta tulossa isompi allas, tuppaa akvaristeille näin käymään :mrgreen:
blondi||
Starting Member
Starting Member

no tässä on suunnitelmissa syksyllä hommata 200-300 litranen uus akva sitten... :roll: tästä se lähtee...mitä tässä nyt melkeen kaks vuotta ollu 2 akvaariota [;)]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”