Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Kasvien lehdille on ilmestynyt kuin ruostetta. Hankin jokin aikasitten Juweliin heijastimet. Voisiko tämä valon lisäys aiheuttaa tälläistä ja miten hitossa tuon saa pois ?
Varmaankin piilevää? Ilmestyy ajoittain jos valoa liian vähän tai kun valaistusolosuhteet muuttuvat. Häviää yleensä itsestään jos perusasiat kunnossa. Suosittelisin ehkä valaistustaukoa, nestehiiltä ja ruokinnan 'tarkkailua'. Imuroi irtoava levä vedenvaihdon yhteydessä. Malta pari vkoa, harvoin tuosta mitään kesto-ongelmaa muodostuu.
piilevää minäkin veikkaisin.. mulla ainakin autto kun hommasin ajastimen valolle, ja vähensin valoaikaa.. ekaks tietty "pesin" kaiken näkyvän levän laseista ym. ja vaihoin vettä.. eipä oo piilevää enää näkyny..
-Nora
-Kahden Aksolotlin valtakunta 500L ja Kimalaispallokalojen ja partamonnien 250L koti-
Mulla on miekkakasvin lehdillä semmosta tummanharmaan näköstä levää
se levä on kasvanu yhen lehden reunoille sillee että se lehti näyttää ihan karvaselta. Se levä on vissiin jotain rihmalevää koska vesirutossa on semmoisia rihmamaisia tupsuja.
Sitten noissa saniaisten lehdillä on semmosta mustanharmaata tupsumaista levää sitä ei oo muualla.
Mulla on osassa kasveissa ruma leväkerros pinnassa. Onko mitään keinoa saada levää kasvien pinnasta pois vai onko ne ihan roskiskamaa? Uskaltaako niitä "pyyhkiä" millään?
Meillä uuteen altaaseen on hiukan tullut piilevää, erityisesti valaisimen kohdalle taustaan ja aksveihin. Olen akvaariokäyttöön hankitulla pehmeällä hjammasharjalla hinkannut levää pois, lähtee vallan mainiosti.