Millainen taso?
Valvoja: Moderaattorit
Millainen taso?
Uskaltaako käyttää 126 litraisen kehysakvaarion alla tuollaista huonekalukaupan ns.palatasoa? Se on kyllä vakaa ja heilumaton,mutta antaa muutamia millejä periksi painettaessa
-
- Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Meillä 98 litrainen on lepäillyt tuommoisen pitkän tv-tason päällä. Ihan normi "lastulevytaso" tuo kyllä on. Tuottiin se kyllä vielä takaa paksummalla levyllä, koska takaosa oli vain vaneria. Ei ole yhtään taipunut, mutta olemme kyllä melko nopeasti valmiita siirtämään altaan jos yhtään näyttää keskeltä taipuvan. Puoli vuotta on tuossa tuo allas ollut, hiekkoineen, kivineen, kantoineen ja vesineen.
Minä jopa ehkä uskaltaisin tuon 80 litraisen laittaa. Ja alle vaikka retkipatja. Jos ostaa kokonaisuuteen kuuluvan alustan, ei väliin tule mitään. Toisaalta jos taso antaa jo valmiiksi periksi, olisi parempi ehkä vankempi.
Minä jopa ehkä uskaltaisin tuon 80 litraisen laittaa. Ja alle vaikka retkipatja. Jos ostaa kokonaisuuteen kuuluvan alustan, ei väliin tule mitään. Toisaalta jos taso antaa jo valmiiksi periksi, olisi parempi ehkä vankempi.
Mielenkiintoista. Minulla ei tullut mitään ohjeita, joissa tuo olisi mainittu.eukko kirjoitti: Ainakin mp:n Scubaline-mallissa ei saa laittaa mitään akvaarion ja tason väliin. Tässä mallissa on oma alakehys, jonka päällä akva lepää. Ostimme kokonaisuuden, jossa on myös kaapisto alla, ja asennusohjeissa tämä oli jo mainittu.
Oli vain alakaapin asennuslakana.
Nyt siellä on n. 40 kg elävää kiveä ja 150 litraa suolavettä. Ja lisäksi ohut jumppapatja altaan (+alakehyksen) ja alakaapin välissä.
Veikeää nähdä jos paukahtaa, ei ole mitään takuulappua paitsi Siniriutan kuitti, jossa ei mainita mitään siitä, mitä tuli ostettua. En kuitenkaan aio alkaa purkamaan rakennelmaa, se on päivän työ kasata se takaisin ja tehdä uudet vedet.
Jouko
-
- Starting Member
Jos meinaapi laittaa akvaarion semmosen "Jysk-kaapin" päälle, niin kannattaa katsoa, että sen on kasattu niin, että kansilevy on sivulevyjen päällä. Jos kansilevy on sivulevyjen välissä (kuten yleensä), niin se viritys ei kestä juurikaan yhtään mitään siinä päällä.
Ei siis
_
I I
vaan
TT
Ei siis
_
I I
vaan
TT
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.