Syökö rihmakalat kotiloita?

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
tre77
Junior Member
Junior Member

Syökö rihmakalat kotiloita?

Viesti Kirjoittaja tre77 »

haluaisin ottaa rihmakalapariskunnan pieneen altaaseeni ja siellä on "kotilo-ongelma". pienet inhottavat (onkohan postitorvikotiloita nimeltään) ovat vallanneet sen. Syökös rihmat näitä vai rupeenko tuhoomaan muilla konsteilla.
Rihmis
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Rihmis »

Eivät syö, voivat kyllä käydä nyppimässä niitä, mutta eivät ne sen enempää tee.
Kyllä täytyy joku muu keino keksiä.
Minkä kokoinen allas?
Jotkut nuoliaiset syövät kotiloita.
80, 100, 136 ja 230 litraiset, 5 kissaa ja mies, täydellistä
partis<3
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja partis<3 »

Olen huomannut että vähän kaikki kalat (esim. tetrat, affenet) syövät pieniä kotiloita, jos vain saavat suuhunsa sopimaan. Ei sitä vaikutusta kyllä huomaa, ennen kuin ottaa kalat pois altaasta. Sitä yleensä seuraa sitten kotilopommi. Ja syövät tosiaan vain niitä pienimpiä kotiloita, eivät enää niitä isompia, vaikka niitäkin voidaan nyppiä.
40l, 65l, 128l (80x40x40) ja 300l (120x50x50)
Blogi
samppi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja samppi »

Kalat voivat syödä jos kotilot ensin murskaa, mutta nuoliaiset taitaa syyä mielummin kotiloita kuitenkin kuin rihmakalat.
Vaikkakin omat aikuiset sinirihmakalat välillä koittivat pistää suuhunsa pienempiä kotiloita
KaisaT
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja KaisaT »

Mun 50-litrasessa kotilot lisääntyvät vauhdilla. Korut saattavat käydä niitä töllistelemässä, mutta eivät kuitenkaan syö. Jos kotiloita on liiaksi, olen lappoomisen yhteydessä niitä imaissut pois. Ei se sen vaikeampaa ole.
Taju
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Taju »

Olen kanssa huomannut, että kala kuin kala nappaa tilaisuuden tullen kotilon naamariinsa, mutta pääsääntösesti kotiloita syövien kalojen kanssa huomaa vaikutuksen ihan eri tavalla. Jos kotiloita tulee päivässä kymmenen lisää, ja kalat syövät niitä viikon aikana 5-10, ni eihän tuo paljon lämmitä. [;)]

Itse olen saanut aika kivasti pois noita, kun aamullaa nostaa akvasta veks partiksen eväät (kurkku/kesäkurpitsa). Tämä tominee, vaikka altaassa ei partista olisikaan.
Se mikä ei tapa, traumatisoi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”