Keltabarbit

Barbit, rasborat, seeprakalat, kardinaalikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Nekku
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Keltabarbit

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Olen aikeissa hankkia 317 litran akvaariooni keltabarbeja. Kaipailisin vähän tietoa ja kokemuksia kyseisestä kalasta. Kavereina sillä olisi kardinaalitetroja 12kpl, sitruunatetroja 7kpl, raitakoruplekoja 2kpl ja nuoli-imumonneja 4 kpl. Tuleeko ongelmia näiden kalojen kanssa?
Olen myös haaveillut ottavani jotakin monnisia, mutta jossain viestissä luki että keltabarbit ja monniset eivät sovi yhteen...mikseivät?? Ovatko keltabarbit liian vauhdikkaita monnisten menoon??
Ja vielä nyppivätkö ne kasveja?
Kiitos jos joku jaksaa vastata.
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Aluksi nimistöä, nuolimonneissa et tarvitse imuosaa. Sitten oikeaan asiaan ja kysymykseesi.

Keltabarbit ovat sen verran rauhallisia barbeiksi, että harvoin kiusaavat monien muiden barbien tavoin monnisiakaan, mutta tietty varaus tietysti kannattaa pitää mielessä ja järjestellä sitten sisustusta sen mukaan. Noin isohkossa altaassa tuskin ongelmia tuon kalaston kanssa. Eivät juurikaan nypi kasveja ainakaan tuhoisasti joskin kaikkein hennoimpia kyllä saattavat mutustella.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Nekku
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Aina oppii jotain uutta. Onko tuo imu-osa poistunut kyseisen kalalajin nimestä hiljakkoin vai ?
Nyt niitä keltabarbeja uiskentelee meikäläisen akvaariossa, kivaa!
Ne kisailevat sitruunatetrojen kanssa vähän väliä. Näyttää olevan hauskaa. Jäämme odottamaan pikkuisten kasvamista. :D
Deirdre
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Deirdre »

Keltabarbit ovat kovia syömään ja kaikki tuntuu kelpaavan. Ne kasvaakin tosi nopeasti, ainakin meillä ne kasvoi ihan silmitöntä vauhtia.
Haaveissa akvaarioharrastuksen uudelleenaloittaminen.
Pistepirkko
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Pistepirkko »

Keltabarbien pohjaton ruokahalu huomioitu myös meidän pienehkössä altaassamme. Hiutaleet, pohjatabletit ym. kaikki kelpaavat.
Olen huvittuneena(?) seuraillut keltsujen ruokailua, kun yrittävät viedä ruoan jopa platyn suusta... vaihtelevalla menestyksellä tosin.
Kauniita ja kilttejä kaloja ovat ahneudestaan huolimatta. Kaikinpuolin.

Pistepirkko :roll:
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Nekku kirjoitti:Aina oppii jotain uutta. Onko tuo imu-osa poistunut kyseisen kalalajin nimestä hiljakkoin vai ?
Onhan tuo jo jonkin aikaa kulkenut ilman imu-liitettä, mutta kestää aikansa ennenkuin nimi vakiintuu kaikkiin paikkoihin jos koskaan.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Akvanen
Junior Member
Junior Member

keltiksista

Viesti Kirjoittaja Akvanen »

Itselläni keltikset (tosin pienemmässä akvassa) söi aina kaikki uudet kasvit ja vanhojakin mutusteli ja veti juuriltaan ja syöskenteli miljoonakalojen pyrstöjä. Oli ne aika tuholaisia ja vilkkaita toisinaan, että minä en niitä rauhallisiksi luokittelis. :) mutta kai sekin on aika sattumaa? enpä osaa sanoa
160l & 63l
Kääpiöpallokala
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kääpiöpallokala »

Mulla ei tehny mitää pahaa,pörräs aina etulasilla ja söi TODELLA hyvin.
Annoin ne pois ku huomasin et ne on liian pienes akvas.. Mutta mukavia on! :mrgreen:
Evanescence... Rammstein.. Dimmu Borgir.. ja Children Of Bodom... <3<3 :D
Akvanen
Junior Member
Junior Member

Niin no

mustakin kyllä tuntuu että se terrorisointi johtu energisyydestä, mitä ne ei saanu tuhlattua siinä pienessä akvassa..
160l & 63l
Chuna
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Chuna »

Meillä en ole ikinä saanut keltabarbeja kiinni kasveja tuhoamassa, mutta kaikki annetut kasvikset (kurkku, salaatti, herneet, yms.) on kyllä kelvannut...kuten kaikki muukin ruoka, mitä on keksinyt antaa :mrgreen:
Tosi ystävyys ei jäädy pakkasessa.
Akvanen
Junior Member
Junior Member

Mun keltikset ei kyllä kauheen mielellään kurkkua oo syöny vaikka oon sitä joskus yrittänytkin tarjota :roll:
160l & 63l
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Särkikalat”