Keltabarbit
Valvoja: Moderaattorit
Keltabarbit
Olen aikeissa hankkia 317 litran akvaariooni keltabarbeja. Kaipailisin vähän tietoa ja kokemuksia kyseisestä kalasta. Kavereina sillä olisi kardinaalitetroja 12kpl, sitruunatetroja 7kpl, raitakoruplekoja 2kpl ja nuoli-imumonneja 4 kpl. Tuleeko ongelmia näiden kalojen kanssa?
Olen myös haaveillut ottavani jotakin monnisia, mutta jossain viestissä luki että keltabarbit ja monniset eivät sovi yhteen...mikseivät?? Ovatko keltabarbit liian vauhdikkaita monnisten menoon??
Ja vielä nyppivätkö ne kasveja?
Kiitos jos joku jaksaa vastata.
Olen myös haaveillut ottavani jotakin monnisia, mutta jossain viestissä luki että keltabarbit ja monniset eivät sovi yhteen...mikseivät?? Ovatko keltabarbit liian vauhdikkaita monnisten menoon??
Ja vielä nyppivätkö ne kasveja?
Kiitos jos joku jaksaa vastata.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Aluksi nimistöä, nuolimonneissa et tarvitse imuosaa. Sitten oikeaan asiaan ja kysymykseesi.
Keltabarbit ovat sen verran rauhallisia barbeiksi, että harvoin kiusaavat monien muiden barbien tavoin monnisiakaan, mutta tietty varaus tietysti kannattaa pitää mielessä ja järjestellä sitten sisustusta sen mukaan. Noin isohkossa altaassa tuskin ongelmia tuon kalaston kanssa. Eivät juurikaan nypi kasveja ainakaan tuhoisasti joskin kaikkein hennoimpia kyllä saattavat mutustella.
Keltabarbit ovat sen verran rauhallisia barbeiksi, että harvoin kiusaavat monien muiden barbien tavoin monnisiakaan, mutta tietty varaus tietysti kannattaa pitää mielessä ja järjestellä sitten sisustusta sen mukaan. Noin isohkossa altaassa tuskin ongelmia tuon kalaston kanssa. Eivät juurikaan nypi kasveja ainakaan tuhoisasti joskin kaikkein hennoimpia kyllä saattavat mutustella.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
-
- Starting Member
Keltabarbien pohjaton ruokahalu huomioitu myös meidän pienehkössä altaassamme. Hiutaleet, pohjatabletit ym. kaikki kelpaavat.
Olen huvittuneena(?) seuraillut keltsujen ruokailua, kun yrittävät viedä ruoan jopa platyn suusta... vaihtelevalla menestyksellä tosin.
Kauniita ja kilttejä kaloja ovat ahneudestaan huolimatta. Kaikinpuolin.
Pistepirkko
Olen huvittuneena(?) seuraillut keltsujen ruokailua, kun yrittävät viedä ruoan jopa platyn suusta... vaihtelevalla menestyksellä tosin.
Kauniita ja kilttejä kaloja ovat ahneudestaan huolimatta. Kaikinpuolin.
Pistepirkko

keltiksista
Itselläni keltikset (tosin pienemmässä akvassa) söi aina kaikki uudet kasvit ja vanhojakin mutusteli ja veti juuriltaan ja syöskenteli miljoonakalojen pyrstöjä. Oli ne aika tuholaisia ja vilkkaita toisinaan, että minä en niitä rauhallisiksi luokittelis.
mutta kai sekin on aika sattumaa? enpä osaa sanoa

160l & 63l
-
- Junior Member