Mistä suomenkielinen päiväkirjaohjelma

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Eca
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Mistä suomenkielinen päiväkirjaohjelma

Viesti Kirjoittaja Eca »

Onko PC:lle tehty suomenkielistä päiväkirjaohjelmaa akvaariolle?

Löysin Aquarix 3.0 ja ei toi 3.kotimainen vaikeuksia tuota juuri ollenkaan, mutta...
Onko joku muuten rekisteröinyt ko. ohjelman? Kannattaako/kannattiko?
Taika-Jim
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

Jeh, itselläni on tuo Aquarix ja rekisteröity versio. Ohjelmassa on omat pahat puutteensa ja kömmähdyksensä jotka huomaa nyt, kun sitä on käyttänyt parisen vuotta.
Ja loppujen lopuksi mitään järkevää katetta ei rekisteröitymiselle saanut, kun kehtasivat nyt eurojen tullessa lähettää kirjeen, että "maksamalla X summan päivitämme ohjelmasi eurot tuntevaksi"
pehis
Imperaattori
Imperaattori

Viesti Kirjoittaja pehis »

Ei tietääkseni, mutta siinähän olisikin hyvä projekti parille tämän foorumin koodarille. Itse voin osallistua sitten betatestaajana

Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blue »

Satuinpan löytämään vahingossa tämän keskustelun ja tuli mieleen että onko vieläkään suomenkielistä versiota aqarix-ohjelmasta? En tiedä onko tästä ollut keskustelua sen jälkeen, joten antanette anteeksi jos toistelen samoja asioita [:I]

----------------

Ahaa, jatkokeskustelua löytyikin linkistä
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... ht=ohjelma

onko kyseistä ohjelmaa toteutettu? tai jotain muuta?

Edit. typoja typoja.. :roll:
oppo
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja oppo »

Muokkaa-namiskaakin voipi käytellä jos kukaan ei ole vielä ehtinyt vastaamaan viime kirjoituksesi jälkeen. [;)] Vink..

Mutta ihan asiaakin oikeasti oli..että tuommoinen ohjelma voisi kiinnostaa minuakin. (en nyt tiedä olisiko tämä kannattanut postata tuohon toisen vaiko ei, nokkeluuteni tekee joskus itsensä liiankin nokkelaksi.) Kuitenniin jos joku tämmöisen väsää tai on väsynnyt voisin olla halukas kokeilemaan sitä.

8O
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
Blue
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

oppo kirjoitti:Muokkaa-namiskaakin voipi käytellä jos kukaan ei ole vielä ehtinyt vastaamaan viime kirjoituksesi jälkeen. [;)] Vink..

Mutta ihan asiaakin oikeasti oli..että tuommoinen ohjelma voisi kiinnostaa minuakin. (en nyt tiedä olisiko tämä kannattanut postata tuohon toisen vaiko ei, nokkeluuteni tekee joskus itsensä liiankin nokkelaksi.) Kuitenniin jos joku tämmöisen väsää tai on väsynnyt voisin olla halukas kokeilemaan sitä.

8O
Totta, olin vaan niin innostunut asiasta.. I'm very sorry :cry:

Tuollainen ohjelma olisi mielenkiintoinen vääntää vaikka itse, mutta enpä tiedä osaisinko. Äiti varmaan osaisi, mutta luulenpa ettei häntä kiinnosta. Paitsi jos keräämme suuren summan rahaa ja lahjomme hänet :mrgreen:
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Minulla akvaariopäiväkirja toimii ihan Exelillä. Sieltä löytyy vedenvaihdot, uudet kalat, karanteenien pituudet, siraudet, lääkitykset jne.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
oppo
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja oppo »

Mari kirjoitti:Minulla akvaariopäiväkirja toimii ihan Exelillä. Sieltä löytyy vedenvaihdot, uudet kalat, karanteenien pituudet, siraudet, lääkitykset jne.
Juuh, kyllähän excel on ihan passeli ohjelma varmaankin tuohon, itse henk.koht. toivoisin jonkun hieman kehittyneemmän version. Itselläni ei ole kiinnostusta/aikaa sellaista alkaa suunnittelemaan/väsäämään, mutta jos joku tekisi sellaisen niin täällä olisi yksi koekäyttäjä.

8O
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
Kreivi nolla
Starting Member
Starting Member

Lotus Notes

Viesti Kirjoittaja Kreivi nolla »

Itse tein Lotus Notes kannan, kun on töissä tuon notes käytössä, johon kirjailen silloin tällöin. Helpompi kuin excel.
Behemot
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Behemot »

Mulla toimii akvaariopäiväkirja paperi (muistikirjamuodossa). Siihen saa kivasti kuitteja ym. liitteeksi :mrgreen: Kivikausi oli hyvää aikaa...
dsl
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja dsl »

Pehis kirjoitti:
Ei tietääkseni, mutta siinähän olisikin hyvä projekti parille tämän foorumin koodarille. Itse voin osallistua sitten betatestaajana
Joskus mietin, että sellaisen veppiversio olisi kiva.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Chyental
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Chyental »

Minä kyllä osaisin aika varmasti sellaisen tehdä jos tietäisin mitä kaikkea ohjelmalta vaaditaan. Tässäpä tulikin hyvä idea päättötyöksi... nimimerkillä puolen vuoden harjoittelu koodarina, vuoden loppuun, pakollinen osuus koulutusta.

Onkos nuo muut päiväkirjaohjelmat maksullisia?
-Chyental-
Blue
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Aquarixin rekisteröiminen ainakin maksaa jotain. Siitähän saisit otettua mallia.. Ainakin siihen pitäisi saada kirjoitettua akvaarion tiedot, lisättyä kaloja ja kasveja tietokantamaisesti, laitettua akvaarion vesiarvot ja listata tavaroita mitä on ostanut. Nuo ominaisuudet löytyy aquarixista.
Chyental
Senior Member
Senior Member

Blue kirjoitti:Aquarixin rekisteröiminen ainakin maksaa jotain. Siitähän saisit otettua mallia.. Ainakin siihen pitäisi saada kirjoitettua akvaarion tiedot, lisättyä kaloja ja kasveja tietokantamaisesti, laitettua akvaarion vesiarvot ja listata tavaroita mitä on ostanut. Nuo ominaisuudet löytyy aquarixista.
No toihan olis piece of cake jos vaan hankkii välineet. Siis ohjelmat...niinno saisinhan mä ne ilmaiseksikin, mutta jos jotain bisnestä alkais pyörittään, ni sit kyllä pitäis olla kyllä ihan lailliset ohjelmat...
-Chyental-
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

dsl kirjoitti:
Pehis kirjoitti:
Veppiversiot on siitä kivoja, ettei tarvitse itse huolehtia tietojen varmuuskopioinnista jne. Mutta olisiko sellainen sitten luotettava, ettei jossain vaiheessa huomaa, että käytetty palvelu ei toimikaan enää ja kaikki tiedot ovat hävinneet. Eli ainakin veppissteemistä olisi oltava mahdollisuus saada datadumppi omista tiedoistaan sopivassa muodossa.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

dsl kirjoitti:
Pehis kirjoitti:
Jos joku moista veppiveriota tahtoo kehitellä ja tehdä niin saa vapaasti käyttää AW:n serveriä kehittämiseen. Yhteys vaan jos kiinnostaa tekeminen. Serverillä tarjolla php, MySQL, perl + jotain muutakin kivaa varmasti...
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
Blue
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

/sam kirjoitti:
dsl kirjoitti:
Pehis kirjoitti:
Jos joku moista veppiveriota tahtoo kehitellä ja tehdä niin saa vapaasti käyttää AW:n serveriä kehittämiseen. Yhteys vaan jos kiinnostaa tekeminen. Serverillä tarjolla php, MySQL, perl + jotain muutakin kivaa varmasti...
Olisikos ideaa, jos täällä a-w:ssa saisi itselleen tehdä pienimuotoisen tietokannan? Vai olisiko siitä mitään hyötyä? Siinä mielessä ehkä että kun on joku ongelma, voisi nopeasti kaivaa esille omat tietonsa jossa olisi tietysti aina ajan tasalla olevat vesiarvot ym.. vai olisiko :roll:
Chyental
Senior Member
Senior Member

webbipohjasta en kyl osaa (ainakaan vielä) tehdä.
-Chyental-
Blue
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Chyental kirjoitti:webbipohjasta en kyl osaa (ainakaan vielä) tehdä.
Ei se haittaa, minä ainakin ihan ensimmäisenä haluaisin sellaisen jonka saa ihan asentaa koneelle, kun ei tuo netti ole aina käytettävissä.
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

Blue kirjoitti:Olisikos ideaa, jos täällä a-w:ssa saisi itselleen tehdä pienimuotoisen tietokannan? Vai olisiko siitä mitään hyötyä? Siinä mielessä ehkä että kun on joku ongelma, voisi nopeasti kaivaa esille omat tietonsa jossa olisi tietysti aina ajan tasalla olevat vesiarvot ym.. vai olisiko :roll:
Luit ajatuksiani ilmeisesti :) Se olisi nimenomaan hyvä jos "päiväkirja" asustelisi täällä ja siitä sitten tarvittaessa voisi helposti viitata siihen kun/jos jotain ongelmia ilmenee.

Tämä tietenkin edellyttää että tämä päiväkirja-ohjelmisto ensin kehitetään ja tehdään toimivaksi. Ajatus on kuitenkin sen verran hyvä että sitä kannattaa miettiä tarkemmin.
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
Chyental
Senior Member
Senior Member

Juu päättötyön ideaksi tuli nyt sitten tää akvaariopäiväkirja, ja pomon kanssa keskusteltuani toinen vaihtoehto olisi jatkaa tätä ohjelmaa jota nyt teen, päättötyön osiona olis sitten kaikki laskutus, kirjanpito ja semmoset siihen ohjelmaan... Täytyy ny katsoa. Itseäni tää akvaariopäiväkirja kiinnostaisi huomattavasti enemmän, mutta toisaalta saattais tämänhetkisen ohjelman jatkaminen olla oman tulevaisuuden kannalta parempi vaihtoehto? :)

Olsitte nähny poikaystävän ja kavereiden ilmeen ku kerroin mitkä on mun päättötyövaihtoehdot...:D Ne pitää mua muutenkin ihan hurahtaneena. :D
-Chyental-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”