Kiinnostus kasvaa...

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Muho
Junior Member
Junior Member

Kiinnostus kasvaa...

Viesti Kirjoittaja Muho »

Vuosi sitten katselin meriakvaariosaitteja kaihoten, ja aloin tutkia aihetta tarkemmin, mutta se vain "jäi" johonkin unohduksen alhoon. :? Olen kai ajatellut ettei meriveteen ole saatavilla yhtä "hauskoja" ja "mielenkiintoisia" kaloja kuin makeaan. Mitä mieltä olette, merimiehet- ja naiset?
Ai, niin, piti sanomani, että merivesi alkaa kiinnostamaan entistä enemmän! Haluaisin hieman osviittaa, että mistä saisi tietoa, mitä maksaa (olen kuullut/luullut että hyvin paljon)? Jostainhan se on aloitettava. [:I]
Muhonen Vaan, aloittelija landelta
-->Olen puutarhatonttu<--
proto
Junior Member
Junior Member

Re: Kiinnostus kasvaa...

Viesti Kirjoittaja proto »

Muho kirjoitti:Olen kai ajatellut ettei meriveteen ole saatavilla yhtä "hauskoja" ja "mielenkiintoisia" kaloja kuin makeaan. Mitä mieltä olette, merimiehet- ja naiset?
Olen sitä mieltä ettei asia voisi juuri enemmän olla toisin päin.
jusa
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusa »

proto kirjoitti:
Muho kirjoitti:Olen kai ajatellut ettei meriveteen ole saatavilla yhtä "hauskoja" ja "mielenkiintoisia" kaloja kuin makeaan. Mitä mieltä olette, merimiehet- ja naiset?
Se ei edes rajoitu kalohin, itsellä kalat ei edes oikeastaan kiinnosta vaan se kaikki muu näyttelee pääosaa.
Muho
Junior Member
Junior Member

lueskelin muutamaa nettisivua, joissa kirjoittaja kertoi, että "meriakvaario oli hyvin turhauttavaa, kallista, kalat herkkiä" yms..."hyvä harraste ihmiselle jolla ei ole tarpeeksi haasteita elämässään"
Ei kai se herranjumala nyt sentään voi mitään henkien puuhaa olla???
Tosin tämä mahd. harrastuksen aloitus olisi vasta ensi kesällä/syksyllä, mutta...ei sinnekään enää niin pitkä aika ole...niin ja niitä informaation lähteitä kiitos. Muitakin kuin Siniriutta. Olen käynyt, ja petyin kauppaan. Ei sen puoleen etteikö valikoimaa ja asiantuntemusta olisi, mutta tuntui, ettei Kim Söderberg halunnut oikein auttaa. Myi Ehfisubstratia tyhmälle aloittelijalle sisäsuodattimeen...toivottavasti luet tämän viestin Kim. Palvelu paremmaksi!
jusa
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusa »

Muho kirjoitti:kirjoittaja kertoi, että "meriakvaario oli hyvin turhauttavaa, kallista, kalat herkkiä" yms..."hyvä harraste ihmiselle jolla ei ole tarpeeksi haasteita elämässään"
Olikohan kirjoittaja pitänyt meriakvaariota ennen vaiko jälkeen 90-luvun? Nykyisin suurin yksittäinen turhauttava tekijä on varmaankin levä ja siitä irtipääseminen. Mikäli sitä levää siis tulee liikaa eikä lähde millään pois.

Halpaa homma ei ole kylläkään, jos se sitä olisi niin varmastikin harrastajia olisi hieman eri mittakaavassa kuin nykyisin.

Jos haluat merivesialtaan, parasta olisi ensin ostaa hyvää kirjallisuutta. Säästää myöhemmin monelta päänvaivalta ja maksaa varmuudella itsensä takaisin. Jos ei ole varaa ostaa kirjoja niin netistäkin voi tietoa etsiä, mutta netin tiedosta pitää kyetä suodattamaan se paska pois. Ilman esitietoa aiheesta se voi olla hyvinkin vaikeaa.
ealex
Advanced Reefer
Advanced Reefer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ealex »

Kuva
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

:P Yksi kuva on 1000 sanaa :)

Todella hyvä harrastus. Tässä vaiheessa pitää ehkä varoittaa, että loppupeleissä ehkä hieman liiankin helposti obsessioksi kehittyvä! :)

Moni asia harrastuksessa on kyllä mustaamagiaa jos ei tutustu asioihin tarkasti!

Pitää olla kärsivällinen ja tutkia asioita!
Mikael
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikael »

jusa kirjoitti:Jos haluat merivesialtaan, parasta olisi ensin ostaa hyvää kirjallisuutta. Säästää myöhemmin monelta päänvaivalta ja maksaa varmuudella itsensä takaisin. Jos ei ole varaa ostaa kirjoja niin netistäkin voi tietoa etsiä, mutta netin tiedosta pitää kyetä suodattamaan se paska pois. Ilman esitietoa aiheesta se voi olla hyvinkin vaikeaa.
Jos ei ole varaa ostaa kirjallisuutta niin ei ole varaa myöskään ostaa ja harrastaa merivesiallasta!

Muho, voisi auttaa kovasti pidemmällä aikajaksolla jos saisit vanhempasi kiinnostumaan asiasta - he taitavat joutua toimimaan kasöörinä. :roll:
homer
Member
Member

Viesti Kirjoittaja homer »

jusa kirjoitti:
proto kirjoitti:
Se ei edes rajoitu kalohin, itsellä kalat ei edes oikeastaan kiinnosta vaan se kaikki muu näyttelee pääosaa.

Joo, mulla ei ole kuin pelkät kivet altaassa ja ne on jo itsessään aivan mielettömiä.
Siis se elämä mikä niistä "punkeaa" :D
dsl
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja dsl »

ealex kirjoitti:
Kuva
Futasiko tuo kuva jollain muulla? Mulla ei toiminut. Selaimena Mozilla 1.0:n geckoon pohjautuva Chimera.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

dsl kirjoitti:Futasiko tuo kuva jollain muulla? Mulla ei toiminut. Selaimena Mozilla 1.0:n geckoon pohjautuva Chimera.
Ainakin minulla toimi hyvin, selaimena Mozilla 1.1 (Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.1) Gecko/20020826) ja alustana w2k.
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Minulla kuva näkyi eilen toisella koneella mutta ei tänään tällä.

Kirjallisuudesta olin aikeissa kysyä erikseen mutta menköön nyt tähän kun joku tuon taikasanan tuli jo maininneeksi. Mikä kirja olisi kunnollinen ja kannattaisi hankkia ensimmäiseksi merivesiopukseksi, jos on nanoriutta tähtäimessä?
Muho
Junior Member
Junior Member

Niin se rahahan siinä on.
Vanhemmat ovat nyt jo välillä aivan lopussa minun akvaariovouhotuksieni kanssa...että tuskin ne enää ylimääräisiä tonneja alkaa kouraan syytämään :| Täytynee katsoa kesällä, jos ja kun saan rahnaa...
Olen ajatellut myös jo aika kauan hankkia isoa (500 litraa) akvaariota...Amazon-biotoopiksi...sori että vaivasin, mutta tuo merihommailu taitaa siirtyä siihen, hetkeen, kun olen vakituisissa töissä [;)] Nähdään!
Tatu Vaajalahti
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tatu Vaajalahti »

Muho,

Mites meriakvaario projekti edistyy tai on edistymättä?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”