Valokuvia tulevasta kiekkokala-akvaariostani (80-110 Kt)

Kiekkokalojen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

TiHe
Rekihurja
Rekihurja

Valokuvia tulevasta kiekkokala-akvaariostani (80-110 Kt)

Viesti Kirjoittaja TiHe »

Tässä olisi kuvia vielä keskeneräisestä tulevasta kiekkokala-akvaariostani jos jotakin kiinnostaa. Akvaario on muuten valmis tällä hetkellä mutta lasitukilistat puuttuvat vielä. Kuopiosta ei saa 12 mm lasia... :(

Akvaarion kasaumestarina touhuaa kaverini Tapio K

Mitat: 2000 x 750 x 800 mm. ( P x K x S )

Kuva

Linkeissä muutama kuva kasausvaiheesta lisää.

http://personal.inet.fi/private/timo.heimonen/akva1.jpg

http://personal.inet.fi/private/timo.heimonen/akva2.jpg

http://personal.inet.fi/private/timo.heimonen/akva3.jpg

http://personal.inet.fi/private/timo.heimonen/akva4.jpg

http://personal.inet.fi/private/timo.heimonen/akva5.jpg

http://personal.inet.fi/private/timo.heimonen/akva6.jpg

http://personal.inet.fi/private/timo.heimonen/akva7.jpg
- Pikkukakkonen on vaihtunut isoon III:seen -
Taika-Jim
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

On kyllä melkoinen loota.

Tuolla voi sitten tosiaan itsekkin kylpeä...
Piitulainen
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Piitulainen »

Onpa pieni :mrgreen:
Timo
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timo »

Paljonkos tuli maksamaan nuo lasit.
Ville V
Senior Member
Senior Member

Re: Valokuvia tulevasta kiekkokala-akvaariostani (80-110 Kt)

Viesti Kirjoittaja Ville V »

TiHe kirjoitti: Mitat: 2000 x 750 x 800 mm. ( P x K x S )
Ja kun minä vielä vaivalla hommasin ja kuskasin sinulle lasit altaaseen (3000 x 750 x 800 mm), ja sinä menit niistä metrin pätkäisemään pois :mrgreen: .

T:Ville
rapumies
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja rapumies »

on siinä purkki, mutta millainen jalusta. Paljoko lasit makso
kuinka paljon meni silikonia
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Ville V: Minä vielä suurempi hölömö Tihe.n ympäripuhumalla Volvolla raahasin nuita laseja sinne pätkittäväks :mrgreen:
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
TiHe
Rekihurja
Rekihurja

Timo kirjoitti:Paljonkos tuli maksamaan nuo lasit.
Lasit on ostettu "tarjouksesta" ostimme Ville V:n kanssa tampereelta kokonaisen lasilevyn 12 mm lasia joka oli huonon muistini mukaan kokonaisuudessaan 19m² ja lasista maksoimme 100 mk/m² + alv valmiiksi määrämittaan leikattuna. Ville haki lasit mansesta j:kylään ja minä hain ne J:kylästä kuopioon. Laseille on tullut hintaa kokonaisuudessaan ehkä noin 2000 mk pintaan.

Silikoonia altaaseen on mennyt tällä hetkellä 4 1/2 tuubia allas ei ole vielä valmis. Tuollaisen kokolasisen akvaarion kasauksessa silikoonin hukkaprosentti on jopa 80-90 % musta silikooni on loppupelissa vain lasien välissä, siihen ei siis tule esim pystysaumoihin silikonia kuin 12 mm eli lasien vahvuus.
rapumies kirjoitti:mutta millainen jalusta. Paljoko lasit makso
Jalusta tulee 40 x 40 mm huonekaluputkesta ammatimiehen hitsaamana 8 säätöjälälla oleva pöytä. Lasien hinta selvisikin jo ylempänä
Ville V kirjoitti:Ja kun minä vielä vaivalla hommasin ja kuskasin sinulle lasit altaaseen (3000 x 750 x 800 mm), ja sinä menit niistä metrin pätkäisemään pois :mrgreen: .
Jep lasithan olivat alussa 3000 x 750 x 800 mm mutta 12 mm lasista tuon kokoinen allas on "hiukan" riskaabelia tehdä varsinkin puisen omakotitalon olohuoneeseen jossa ei ole lattiakaivoa. Sori Ville minä mamoilin... [;)]
jartzu65 kirjoitti:Ville V: Minä vielä suurempi hölömö Tihe.n ympäripuhumalla Volvolla raahasin nuita laseja sinne pätkittäväks :mrgreen:
Hyvin vetää volvo Jarzu peräkärriä... [;)]
Viimeksi muokannut TiHe, 01:28, 02.02.2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tom80
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Tom80 »

Samat mitat suurinpiirtein kun mun karanteenialtaassa :mrgreen:

Eihän tollasta sais edes mahtumaan mun kämppään.
Markku
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Markku »

Komean kokoinen allas
Joko kalat on valmiina?
Minkälaisen suodatuksen?

T Markku
TiHe
Rekihurja
Rekihurja

Markku kirjoitti: Joko kalat on valmiina?
Minkälaisen suodatuksen?
Kalastosta osa on valmiina yhteensä 12 kappaletta 11-13 cm kokoista kiekkokalaa jotka kaverini Tapio K toi ~4 kk sitten bankokin työmatkaltaan.

Suodatus on vielä hiukan hakusissa. Eheim 2260 tulee ainakin ja mitä toden näköisemmin 2 kpl Eheim 2028 suodatinta + sisäsuodatin/suodattimia mutta tätä allasta kasataan kuin iisakin kirkkoa joten katsotaan joskus tulevaisuudessa lopputulosta. Valutussuodatin on myös tarkoitus rakentaa. Loppupelissä valaistukseksi on tulossa 5 x 125W Elohopeapurkauslamppua.
rambi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja rambi »

TiHe kirjoitti:.
Loppupelissä valaistukseksi on tulossa 5 x 125W Elohopeapurkauslamppua.
Kiekkojen väriloisto jää kyllä haaveksi sillä valaistuksella, ainakin minun silmälle kun joskus oli kiekko-altaassa 4x80 w ja kun laitoin sitten loisteputket niin ihan kun uusia kaloja olisin ostanut altaaaseen, mutta tiedysti on se ihan makuasia [;)]
TiHe
Rekihurja
Rekihurja

rambi kirjoitti:
Kiekkojen väriloisto jää kyllä haaveksi sillä valaistuksella, ainakin minun silmälle kun joskus oli kiekko-altaassa 4x80 w ja kun laitoin sitten loisteputket niin ihan kun uusia kaloja olisin ostanut altaaaseen, mutta tiedysti on se ihan makuasia [;)]
Olen aika hyvin tietoinen ja perillä asiasta olen saannut seurata livenä noita floraset elohopeapurkauslamppuja Pehiksen ja Marin akvaariossa, en ole sikaa säkissä hankkimassa. Mutta kun allas on 75 cm korkea asettaa se kasvien kasvulle jo kohtalaisen valontarpeen, voihan tarvittaessa viritellä muutaman värispotin kalojen värejä korostamaan jos tuntuu että on tarvis... [;)]
Jukka
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka »

TiHe kirjoitti: Kalastosta osa on valmiina yhteensä 12 kappaletta 11-13 cm kokoista kiekkokalaa jotka kaverini Tapio K toi ~4 kk sitten bankokin työmatkaltaan.
Jokos pian on poikasia tulossa :mrgreen: , muistaakseni olivat upeita luontokappaleita :D .
TiHe
Rekihurja
Rekihurja

Jukka kirjoitti:
Jokos pian on poikasia tulossa :mrgreen: , muistaakseni olivat upeita luontokappaleita :D .
Valitan, ei edes näköpiirissä ja parempi näin että kalat saisivat kasvaa kokoa ennen kuin rupeavat kutemaan. Tietysti asiaan voi vaikuttaa olosuhteetkin minulla on nämä 12 kalaa 300 litran akvaariossa tällähetkellä kaikki. Älä kerro kenellekkään... [;)]
Jani
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura

Osram Floraset kiekkoaltaassa

Viesti Kirjoittaja Jani »

Hyvin ainakin minun punaturkoosit loistavat Osramin Floraseteillä. Hyvä lamppu mutta niin aliarvostettu... :mrgreen:
Kunhan ei vaan mene ostamaan sitä Super De luxe hehkua. Miksihän Osram ei tee muita värisävyjä kuin nuo kaksi. Ihme ja kumma!
Maikov
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Maikov »

Kävin kaverin luona Imatralla vierailulla ja kattelin yhen putiikin lasiovia ja mietin et pitäisikö mennä kuutamokeikalle, oli jotain 10-15 mm paksua lasia. No ei sentään niin saa tehdä, siis kuutamokeikkoja harrastaa!
TiHe
Rekihurja
Rekihurja

jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Kyllähän tuo jo niin hyvällä mallilla on että jo jouluaattona isäntä istuu tohvelit
jalassa, sikari suupielessä ja viskilasi kädessä sohvalla ja antaa silmän ja sielun levätä kiekkojen uintia seuraillen [;)]

Nuo kuvissa näkyvät mustat lätyskät ovat taivaan lahja isoja altaita siirreltäessä, eli mitkälie viralliselta nimeltään.."lasi-imukupit"?

Ps- Otahan Timppa sitten sellanen kuva jossakin vaiheessa, missä näkyy
paremmin tuo siisti jalusta..
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuukkis
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Tuukkis »

Tihe,aiotko laittaa jalkojen alle jonkinlaiset palaset tasaamaan painoa ettei
painu parkettiin jälkiä jos lattia on parkettia.
In numbers of ten the power is in one.
TiHe
Rekihurja
Rekihurja

Tuukkis kirjoitti:Tihe,aiotko laittaa jalkojen alle jonkinlaiset palaset tasaamaan painoa ettei
painu parkettiin jälkiä jos lattia on parkettia.
On se "parkettijäljitelmämattoa" säätöjalkojen alla on huovat saakoon riittää ne... [;)]
Rääkky
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rääkky »

Mites hemmetissä tuo noin leppoisen näköistä touhua on? Onko kaikki itkut ja hikipisarat editoitu pois :mrgreen:

Olisit nyt Timppa pistänyt muut kantamaan ja maannut itse Lumikkina lasilaatikossa ja huudellut koordinaatteja. (tiedän räks..)
kv-setä
Member
Member

Viesti Kirjoittaja kv-setä »

Mikä on Timppa pointti että etu-ja takajalkoja ei ole yhdistetty välituilla? Tuleeko alle samankokoinen ala-allas? Muuten on siistin kokoinen uima-allas.

T:Kari
"salakka hupussa "
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Oli sen verran riskit kantajat tänään liikenteessä, niin eihän tuossa ehtiny ees hiki tulla [;)]

TiHe
Rekihurja
Rekihurja

kv-setä kirjoitti:Mikä on Timppa pointti että etu-ja takajalkoja ei ole yhdistetty välituilla? Tuleeko alle samankokoinen ala-allas? Muuten on siistin kokoinen uima-allas.

T:Kari
Pointti on se ettei jalusta jäykisty alaosastaan liikaa vaan antaa säätää säätöjaloilla, ei ole ensimmäinen samanlainen jalusta mitä tuttavani on suurten altaiden alle tehnyt ja voin sanoa että kaikki ovat olleet jalustoihin tyytyväisiä. Minulle tuo on toinen suuren altaan jalusta (saman kaverin tekemä) henkilökohtainen + muutama pienempi, entisessä viljelypaikassamme noita samaisen kaverin tekemiä kaksikerroksisia jalustoja oli 6 kappaletta ja akvaariotuttavillani noita jalustoja on arviolta kymmenisen kappaletta suurtenkin altaiden jalustooina.

Tuo minun altaani jalusta on tehty 40 * 40 mm huonekaluputkesta, altaan yläkierron putket ovat 3 mm seinämällä olevaa putkea, pystyjalat 1.5 mm seinämällä olevaa putkea.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kiekkokalat”