Sacem vai Eheim
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
Sacem vai Eheim
Katselin Aquaristikshopista ulkosuodattimia ja heräsi seuraava kysymys:
Kumpi on parempi Sacem vai Eheim? Eheim näyttäisi äkkiseltään olevan n. tuplahintainen Sacemiin verrattuna, mutta mitenkäs tuotteiden laatu?
Onko millaisia kokemuksia edellämainituista?
Mites noi Saksan hinnat on verrattuna Suomen hintoihin?
Entä mitäs sanotte itse Aquaristikshopista?
Kumpi on parempi Sacem vai Eheim? Eheim näyttäisi äkkiseltään olevan n. tuplahintainen Sacemiin verrattuna, mutta mitenkäs tuotteiden laatu?
Onko millaisia kokemuksia edellämainituista?
Mites noi Saksan hinnat on verrattuna Suomen hintoihin?
Entä mitäs sanotte itse Aquaristikshopista?
Itse luotan ehdottomasti Eheimiin ja siitä syystä kaikki tämän hetken suodattimet ovat Eheimiä. Vanhin Eheimin on 9v classic 2215, joka on todella hyvässä kunnossa. Varsin näppärä suodatin kun lisää vielä hanat letkuihin. Sacemista minulla ei ole kokemusta.
Hintataso Saksassa ainakin Eheimin suhteen on se, että tavara maksaa siellä n. puolet vähemmän kuin täällä.
Suurimman osan suodattimista olen tilannut juuri Aquaristikshopista ja olen ollut kyllä todella tyytyväinen. Tällä hetkellä on taas tilaus Saksassa ja Eheim sieltä pitäisi jossain vaiheessa tulla.
Hintataso Saksassa ainakin Eheimin suhteen on se, että tavara maksaa siellä n. puolet vähemmän kuin täällä.
Suurimman osan suodattimista olen tilannut juuri Aquaristikshopista ja olen ollut kyllä todella tyytyväinen. Tällä hetkellä on taas tilaus Saksassa ja Eheim sieltä pitäisi jossain vaiheessa tulla.
Viimeksi muokannut Elmiira, 14:37, 06.02.2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Sacem vai Eheim
Eheim.Jattapatta kirjoitti:Kumpi on parempi Sacem vai Eheim?
Omakohtaisia kokemuksia ei ole kuin eheimin ulko- ja sisäpömpeleistä (2010, 2012, 2252, 2224, 2026). Eheim on laadultaan huippuluokkaa, se kestää, on hyvin suunniteltu sekä varaosien hankinta on helppoa.Jattapatta kirjoitti:Eheim näyttäisi äkkiseltään olevan n. tuplahintainen Sacemiin verrattuna, mutta mitenkäs tuotteiden laatu? Onko millaisia kokemuksia edellämainituista?
Saksassa suotimet ym. tarvikkeet ovat rutkasti halvempia kuin suomessa. Vertailemalla suomalaisiin liikkeisiin/nettikauppoihin sen huomaat. Aquaristikshop on luotettava ja hyvä kauppa, itse olen käyttänyt tätä vain ja olen erittäin tyytyväinen palveluun. Suosittelen.Jattapatta kirjoitti:Mites noi Saksan hinnat on verrattuna Suomen hintoihin? Entä mitäs sanotte itse Aquaristikshopista?

Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
akvaario suodatus
Eheim itse tilasin kanssa juuri 2028 ja sitten ostin käytettynä 2252 Eheimin Eheimin suodattimet kaikki! 8)
468litrainen allas, 140litrainen, 98 litrainen.
Harrastuksena kiekot ja kasvit.Kalastus myöskin.
Harrastuksena kiekot ja kasvit.Kalastus myöskin.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
- Sukupuoli: Nainen
Minulla on ollut neljä Eheimiä joista yksi on ollut oikeasti hyvä. Se oli sellainen vanha kuusikulmainen sisäsuodatin joita ei enää valmisteta. 2213, 2228 ja 2008 (?) sen sijaan ovat osoittautuneet suunnittelultaan heikoiksi. Edelleen taistelen näistä 2228:n kanssa; en saa sen korien läpivientejä osumaan kohdakkain vaikka tekisin mitä. Mielestäni kaksi ja puolivuotiaan suodattimen tässä hintaluokassa pitäisi kuitenkin kestää hieman pidempään ilman että korit täytyy uusia.
Tuskin enää ikinä hankin yhtäkään Eheimiä.
Miten tuo on edes mahdollista? Millä tavalla eivät osu? En ymmärrä miten tuollainen ongelma on käytännössä mahdollinen, mutta kaipa kyseessä on sitten viallinen yksilö tai jotain. Minulla ei ole kyseisen suodattimen kanssa ollut kolmen vuoden aikana minkäännäköisiä ongelmia kokoamisen tai minkään muunkaan asian suhteen.maisu kirjoitti: Edelleen taistelen näistä 2228:n kanssa; en saa sen korien läpivientejä osumaan kohdakkain vaikka tekisin mitä.
Viimeksi muokannut MikkoP, 21:05, 07.02.2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ompas ihmeellistä Eheimiltä päässyt maanantaipäivän kappale liikenteeseen. Itselläni on ollut noita suodattimia useita kappaleita eikä ollenkaan ongelmia niiden kanssa. Minä en taas muita suodattimia edes harkitse kuin Eheim. Kyllä Eheim maksaa itse itsensä takaisin käyttömukavuutena ja pitkäkestoisempana halvempiin suodattimiin verrattuna.maisu kirjoitti:Edelleen taistelen näistä 2228:n kanssa; en saa sen korien läpivientejä osumaan kohdakkain vaikka tekisin mitä. Mielestäni kaksi ja puolivuotiaan suodattimen tässä hintaluokassa pitäisi kuitenkin kestää hieman pidempään ilman että korit täytyy uusia.
Tämä on lainattu tuolta toisesta keskustelusta. Tuohon ylläolevaan kiteytyy kaikki mitä ajattelen noista halvoista ulkosuodattimista, niiden oikea käyttötarkoitus on täyttää ne soralla ja laittaa verkon ala-ainon painoksi, siellä ne ovat omiaan. Yksi hyvä Eheimiä halvempi suodatinmerkki oli Fluval ennen kuin ne laittoivat senkin päin **ttua mallia ja rakennetta vaihtamalla.Jaapotti kirjoitti:Sama vika mulla. Oon 2 iltaa yrittäny saada kantta kiinni. Ilman tiivistettä menee ihan hyvin mut tiivisteen kanssa ei oo ees toivoa. Ja ilman tiivistettä tietenkin vuotaa kun seula. Kohta lähtee sacemi ikkunasta kadulle.
- Pikkukakkonen on vaihtunut isoon III:seen -
Niistä saksanmalleista kannattaa todellakin ottaa selvää, mitä ne pitävät sisällään. Ainakin 2213 toimitetaan ilman hanoja ja massoja. Saman setin kun ostaa suomesta täydellisenä, pääsee halvemmalla:)
Proffat ja ecot tehdään tietääkseni vielä saksanmaalla, mutta classicceja suoltaa pihalle kiinalainen tehdas. Tosin kyllä saksalaisella reseptillä.
Proffat ja ecot tehdään tietääkseni vielä saksanmaalla, mutta classicceja suoltaa pihalle kiinalainen tehdas. Tosin kyllä saksalaisella reseptillä.