Sacem vai Eheim

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Jattapatta
Starting Member
Starting Member

Sacem vai Eheim

Viesti Kirjoittaja Jattapatta »

Katselin Aquaristikshopista ulkosuodattimia ja heräsi seuraava kysymys:
Kumpi on parempi Sacem vai Eheim? Eheim näyttäisi äkkiseltään olevan n. tuplahintainen Sacemiin verrattuna, mutta mitenkäs tuotteiden laatu?
Onko millaisia kokemuksia edellämainituista?
Mites noi Saksan hinnat on verrattuna Suomen hintoihin?
Entä mitäs sanotte itse Aquaristikshopista?
jupaiva
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jupaiva »

Juu olen itsekkin pohtinut tätä samaa.
Kyllä eheim varmaan parempi on, mutta silti valitsisin tuon sacemin. [;)]
Elmiira
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Elmiira »

Itse luotan ehdottomasti Eheimiin ja siitä syystä kaikki tämän hetken suodattimet ovat Eheimiä. Vanhin Eheimin on 9v classic 2215, joka on todella hyvässä kunnossa. Varsin näppärä suodatin kun lisää vielä hanat letkuihin. Sacemista minulla ei ole kokemusta.

Hintataso Saksassa ainakin Eheimin suhteen on se, että tavara maksaa siellä n. puolet vähemmän kuin täällä.

Suurimman osan suodattimista olen tilannut juuri Aquaristikshopista ja olen ollut kyllä todella tyytyväinen. Tällä hetkellä on taas tilaus Saksassa ja Eheim sieltä pitäisi jossain vaiheessa tulla.
Viimeksi muokannut Elmiira, 14:37, 06.02.2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
oppo
Senior Member
Senior Member

Re: Sacem vai Eheim

Viesti Kirjoittaja oppo »

Jattapatta kirjoitti:Kumpi on parempi Sacem vai Eheim?
Eheim.
Jattapatta kirjoitti:Eheim näyttäisi äkkiseltään olevan n. tuplahintainen Sacemiin verrattuna, mutta mitenkäs tuotteiden laatu? Onko millaisia kokemuksia edellämainituista?
Omakohtaisia kokemuksia ei ole kuin eheimin ulko- ja sisäpömpeleistä (2010, 2012, 2252, 2224, 2026). Eheim on laadultaan huippuluokkaa, se kestää, on hyvin suunniteltu sekä varaosien hankinta on helppoa.
Jattapatta kirjoitti:Mites noi Saksan hinnat on verrattuna Suomen hintoihin? Entä mitäs sanotte itse Aquaristikshopista?
Saksassa suotimet ym. tarvikkeet ovat rutkasti halvempia kuin suomessa. Vertailemalla suomalaisiin liikkeisiin/nettikauppoihin sen huomaat. Aquaristikshop on luotettava ja hyvä kauppa, itse olen käyttänyt tätä vain ja olen erittäin tyytyväinen palveluun. Suosittelen.

:|
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
Kawai
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kawai »

Eheim.
"Paikallisia sadekuuroja... ja v***t!!" - Nooa, 4341 eKr
Taika-Jim
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

Olikos se nyt niin, että sekä Eheimin että Sacemin pumput tulevat täsmälleen samasta tehtaasta Italiasta?
pemperton
Member
Member

akvaario suodatus

Viesti Kirjoittaja pemperton »

Eheim itse tilasin kanssa juuri 2028 ja sitten ostin käytettynä 2252 Eheimin Eheimin suodattimet kaikki! 8)
468litrainen allas, 140litrainen, 98 litrainen.
Harrastuksena kiekot ja kasvit.Kalastus myöskin.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Minulla on ollut neljä Eheimiä joista yksi on ollut oikeasti hyvä. Se oli sellainen vanha kuusikulmainen sisäsuodatin joita ei enää valmisteta. 2213, 2228 ja 2008 (?) sen sijaan ovat osoittautuneet suunnittelultaan heikoiksi. Edelleen taistelen näistä 2228:n kanssa; en saa sen korien läpivientejä osumaan kohdakkain vaikka tekisin mitä. Mielestäni kaksi ja puolivuotiaan suodattimen tässä hintaluokassa pitäisi kuitenkin kestää hieman pidempään ilman että korit täytyy uusia.

Tuskin enää ikinä hankin yhtäkään Eheimiä.
MikkoP
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja MikkoP »

maisu kirjoitti: Edelleen taistelen näistä 2228:n kanssa; en saa sen korien läpivientejä osumaan kohdakkain vaikka tekisin mitä.
Miten tuo on edes mahdollista? Millä tavalla eivät osu? En ymmärrä miten tuollainen ongelma on käytännössä mahdollinen, mutta kaipa kyseessä on sitten viallinen yksilö tai jotain. Minulla ei ole kyseisen suodattimen kanssa ollut kolmen vuoden aikana minkäännäköisiä ongelmia kokoamisen tai minkään muunkaan asian suhteen.
Viimeksi muokannut MikkoP, 21:05, 07.02.2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elmiira
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Elmiira »

Mulla on ollut vain classiceja ja eccoja Eheimistä ja ehdottomasti classic yksinkertaisuudessaan on aivan loistava suodatin. Ainoa huono puoli on se ettei siinä ole hanat vakiona eikä massakoreja..
sabri
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja sabri »

Aquaristikshopista tilasin juuri joulukuussa Eheimin classic 2213.
Siinä oli mukana kori ja suodatus levyt; yksi valkonen hienompi ja yks karkea sininen.
No ne tuplahanat kyllä puuttu ja itseasiassa juuri tänään lähti uus tilaus saksaan, sisälsi mm. juuri nuo tuplahanat [;)]
TiHe
Rekihurja
Rekihurja

Viesti Kirjoittaja TiHe »

maisu kirjoitti:Edelleen taistelen näistä 2228:n kanssa; en saa sen korien läpivientejä osumaan kohdakkain vaikka tekisin mitä. Mielestäni kaksi ja puolivuotiaan suodattimen tässä hintaluokassa pitäisi kuitenkin kestää hieman pidempään ilman että korit täytyy uusia.

Tuskin enää ikinä hankin yhtäkään Eheimiä.
Ompas ihmeellistä Eheimiltä päässyt maanantaipäivän kappale liikenteeseen. Itselläni on ollut noita suodattimia useita kappaleita eikä ollenkaan ongelmia niiden kanssa. Minä en taas muita suodattimia edes harkitse kuin Eheim. Kyllä Eheim maksaa itse itsensä takaisin käyttömukavuutena ja pitkäkestoisempana halvempiin suodattimiin verrattuna.
Jaapotti kirjoitti:Sama vika mulla. Oon 2 iltaa yrittäny saada kantta kiinni. Ilman tiivistettä menee ihan hyvin mut tiivisteen kanssa ei oo ees toivoa. Ja ilman tiivistettä tietenkin vuotaa kun seula. Kohta lähtee sacemi ikkunasta kadulle.
Tämä on lainattu tuolta toisesta keskustelusta. Tuohon ylläolevaan kiteytyy kaikki mitä ajattelen noista halvoista ulkosuodattimista, niiden oikea käyttötarkoitus on täyttää ne soralla ja laittaa verkon ala-ainon painoksi, siellä ne ovat omiaan. Yksi hyvä Eheimiä halvempi suodatinmerkki oli Fluval ennen kuin ne laittoivat senkin päin **ttua mallia ja rakennetta vaihtamalla.
- Pikkukakkonen on vaihtunut isoon III:seen -
JussiTre
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja JussiTre »

Tetratecit ovat kuulemma kuuleman perusteella hyviä ja luotettavia ulkosuodattimia =) samaa olen kuullut seran serafil suodattimista.. Vaikea vaan hyväksyä vankkana eheimistinä =)
tindis81
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja tindis81 »

Itse luotan ehdottomasti eheimiin, ovat yleensä hiljaisia suodattimia ja suht helppoja käyttää.
Teemu Salonen

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Niistä saksanmalleista kannattaa todellakin ottaa selvää, mitä ne pitävät sisällään. Ainakin 2213 toimitetaan ilman hanoja ja massoja. Saman setin kun ostaa suomesta täydellisenä, pääsee halvemmalla:)
Proffat ja ecot tehdään tietääkseni vielä saksanmaalla, mutta classicceja suoltaa pihalle kiinalainen tehdas. Tosin kyllä saksalaisella reseptillä.
khalleman
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja khalleman »

Kyllä se Eheim on.

Hyviä on ollut kokemukset Aquaristikshopista, paitsi tällä viikolla
tuli juuri tilaamani tavarat, ja eheimin ulkosuodatin puuttui. :roll:
Että tällä hetkellä en tiedä,onko kauppa hyvä vai ei.
-kalle-
Teemu Salonen

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Niin ja unohdin äsken mainita, että tetratecit valmistetaan puolassa samaisella tehtaalla ku aqua el laitteet.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”