Vesitestien vanhenemisesta
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
Vesitestien vanhenemisesta
Tunnettu fakta on, että vesitestit vanhenevat. Onko olemassa keinoja, joilla tätä prosessia voisi hidastaa - tai jopa kokonaan estää? Esim: Olisiko itua siinä, että vesitestit säilytettäisiin jääkaapissa?
Nitraattitestin vanheneminen
Olen tässä alkanut funtsia olisiko nitraattitestini vanhentunut, sillä se ei näytä lukemia lainkaan. Testi on JBL:n NO3. Onko kenelläkään tietoa kuinka kauan tuon tuotteen neste ja/tai jauhe kestää toimintakykyisenä?
Ostin pakkauksen kolmisen kuukautta sitten paikallisesta liikkeestä. Sitä en tiedä kuinka kauan laatikko oli seissyt hyllyssä.
Ostin pakkauksen kolmisen kuukautta sitten paikallisesta liikkeestä. Sitä en tiedä kuinka kauan laatikko oli seissyt hyllyssä.
Laittamalla sopivan määrän viinaa akvaarioosi saat kalojesi silmät turpoamaan ja saat ne uimaan hassulla tavalla. (Lähde: Niksipirkka to be.)
Re: Nitraattitestin vanheneminen
Minulla sama testi ja sama vaiva, setti ostettu joulukuussa Saksasta. Tammikuussa homma toimi ihan uskottavilla arvoilla, mutta kun tällä viikolla testailin, niin testi näyttää enemmän tai vähemmän puhdasta nollaa kaikista altaista.Tiinanen kirjoitti:Olen tässä alkanut funtsia olisiko nitraattitestini vanhentunut, sillä se ei näytä lukemia lainkaan. Testi on JBL:n NO3.
Ostin pakkauksen kolmisen kuukautta sitten paikallisesta liikkeestä.
Lievästi harmittaa, kun yhdelle testikerralle kertyi kaksi euroa hintaa...
Re: Nitraattitestin vanheneminen
Vanhoja ovat, todennäköisesti. Omalleni kävi samoin, vain pari kuukautta ostohetkestä.MikkoP kirjoitti:Minulla sama testi ja sama vaiva, setti ostettu joulukuussa Saksasta. Tammikuussa homma toimi ihan uskottavilla arvoilla, mutta kun tällä viikolla testailin, niin testi näyttää enemmän tai vähemmän puhdasta nollaa kaikista altaista.Tiinanen kirjoitti:Olen tässä alkanut funtsia olisiko nitraattitestini vanhentunut, sillä se ei näytä lukemia lainkaan. Testi on JBL:n NO3.
Ostin pakkauksen kolmisen kuukautta sitten paikallisesta liikkeestä.
Suosittelen muutenkin vaihtamaan merkkiä esim. Tetraan. JBL:n testistä puuttuu yksi luotettavuuteen vaikuttava reagenssi.
Kati
-
- Junior Member