Partamonni
Kääpiörihmakala
12 neontetraa
3 leopardimonnista(aluksi 5)
Ongelmana on siis Kääpiörihmakala-uros.
Tämä kiltiksi ja rauhalliseksi kutsuttu pinta-kala on ainakin mun akvaariossa ihan päin vastoin.
Se kiusaa monnisia (ennen monnisia kiusas neoneita). Aina ruoka aikana se ei edes kunnolla käy syömässä pinnalla ruokaa vaan odottaa pohjalla tablettien pudottamista. Sillä on tosi hyvä näkö joten se löytää aina jonkun ruokapalan ja rupee purskuttaan sitä suussa. No, muttakun se ei tyydy vaan pohjalla syömiseen vaan se on niin ilkee ettei halua monnisten saavan ruokaa (mahdotonta koska ruokapaloja on eripuolella). Tyranni ajaa sitten monnisia umpäri akvaariota kiukuspäissään ja jos näkee monnisen syövän ruokaa se menee heti häätämään sen pois ja itse rupeaa syömään sitä tai sitte vaan jatkaa kiusaamista...
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Mä hermostuin tähän ja aattelin vähän tapakouluttaa sitä. Ennen se tuli lasiin kattomaan kun liikuin ympäri huonetta ja seurasi mitä tein mutta iltasin oli monnien ja ruokien kimpussa. No, ajattelin antaa sille ittelle vähän kyytiä joten aina kun se oli ajamassa jotain monnista tai suömässä pohjakalojen ruokia niin annoin sille kyytiä(ajoin pitkävartisella Tupperware lusikalla) niin että se meni jonnekin puskaan rauhoittumaan. Tää ei kuitenkaan auttanuta ja kala oli vielä kiukkuisempi niille monnisille.
Sitten rupesin aina kopauttamaan lasiin jos näin että rihmakala söi tai ajoi monnista takaa jossain lasin lähellä. Kyllähän se säikähti sen verran että lopetti mutta 5 sekunnin päästä oli taas syömässä tai ajamassa monnisia...
"Tapakoulutuksesta" oli hyötyä mutta rihmakala muutti olemustaa vaan vähän väärään suuntaan...nykyään se ei enää seuraa likkeitäni vaan pelokkaasti ui pois säikähtäneenä ja pörhistää kokoajan niinku se tuntis jonkun uhan. Vaikka keskivedessä ja pinnalla se on säikky niin pohjassa se edelleenkin jatkaa monnisten ajamista

Mitä teen? Tuun hulluksi kun en tiedä miten saisin rihmiksen rauhoittumaan. Pitäisköhän se siirtää hetkeks jonnekin muualle asumaan? Tuntuu vaan siltä että sen luonnetta ei muuta mikään.
Ajattelin naaraan hankkimista jotta kaverilla olis muuta ajateltavaa mutta en tiedä auttaisko?
Help, mitä teen?