Kalastoneuvoja

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

hanes
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja hanes »

/sam kirjoitti:
Holzig kirjoitti:Tuo varoituskäytäntönne on myös varsin mielenkiintoinen. Eli kun saan yhdestä samasta kirjoituksesta kahdelta eri henkilöltä varoituksen...
Jos oikein hyvin onnistuu kirjoittamaan niin saa jopa 5 varoitusta kerralla ja banninkin kaupanpäälle, käytäntö ei ole mitenkään kumma. Mitä huonommin käyttätytyy sen enemmän varoituksia ropisee kerralla. Tapauksia on jo jossa yhdestä viestistä on lennetty pihalle. Tarkennuksena kuitenkin ettei tapaus ole ollut Holzig.
Holzig kirjoitti:Mutta itse aiheeseen ja tuohon taannoin ylläpitoaseman nimissä tapahtuneeseen nimittelyyn...Julkinen anteeksipyyntö ja asian käsittelystä seuranneiden varoitusten poisto niin ei tarvitse ihmetellä sen enempää.
Kuten jo todettua, silloin asia oli sinun mielestä hauska ja olit nimityksestä otettu http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=1414
Holzig kirjoitti:Olenpa otettu saamastani tittelistä.
Kenties 'Piru itse' tai 'Sarvipää' olisi ollut kuvaavampi, mutta menköön...Kiitän nöyrimmästi.
Tuon vavalossa julkisia anteeksipyyntöjä ja varoitusten poistoja on aika turha odotella. Meidän puolesta asia on käsitelty loppuun.
Edit:::::::/?????
Miksi ei ole korjattu?.Aijuu täähän on mode
joka ei korjaile toisten tekstejä !!!!!
Janda
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Janda »

Ompas tämä nyt seurattavaa, Holzigille tullut taas varoitus. Ja mistä syystä, admin porukan kanssa kinaamisesta. Voisi nyt miettiä mitä varten nuo varoitukset ovat ja mitkä ovat tavallisen käyttäjän oikeudet.

Saatan olla tietenkin väärässä, mutta mielelläni ajattelisin tätä kohtuu demokraattisena foorumina. Rangaistukset tulisi tässä tapauksessa kohdentaa ihmisiin joiden toiminta haittaa tai loukkaa muita käyttäjiä, tavallisia ja admin puolen. Demokraattiseen ympäristöön kuuluu myös negatiivinen palaute niin aiheellinen kuin aiheetonkin, varsinkin niitä tahoja kohtaan jotka "hoitavat asioita".
Tämä pitäisi minusta kohtuudellisissa määrin esiintyvänä hyväksyä ja admin porukan puolelta pitäisi osoittaa jonkinlaita paksunahkaisuutta kritiikin suhteen, eikä ainakaan lähteä flametus/whinetys tyyppiseen kilpailuun.

Nyt näyttää kuitenkin siltä, että epämiellyttävästä kritiikistä läpsitään varoituksia vaikkei kritiikki todellisuudessa vaikuta ketään loukkaavan saatika sitten haittaavan foorumin toimintaa.

t. Jan Dahlin
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

hanes kirjoitti:Edit:::::::/?????
Miksi ei ole korjattu?.Aijuu täähän on mode
joka ei korjaile toisten tekstejä !!!!!
Sinun mieliksi korjattu pienoinen näppihäiriö. Tiedoksi niin en ole mode, ja korjailen toisten tekstejä tarpeen mukaan.
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Holzig kirjoitti:Olen pahoillani, että jouduin käyttämään niin karskeja vertauksia ja nimittelyjä teistä yrittäessäni avata silmiänne siltä, että omista ylläpitoasemassa tehdyistä asioista täytyy kantaa vastuuta ihan eri tasolla kuin vaikkapa rivikirjoittajana. Ette silti ottaneet opiksenne, nähneet metsää puilta vaan veditte koko jutun henkilökohtaisena nenään. Sen huomasin hyvin paitsi näistä ylläpidon julkikommenteista niin myös privoista. Minä en kunnioita turhaa kuvaa puupennin vertaa.

Arvasin kyllä että asia on liian hankala vielä prosessoitavaksi ja ihmiseltä vaaditaan jonnin verran munia ja selkärankaa pyytää anteeksi...vaikeaa vaikka siitä helposti erottaisi miehen ja nulikan.
Ööö, tämä nyt ei enää tähän ketjuun kuuluisi, mutta mainitsempa nyt kuitenkin asiasta tässä. Minä tulkitsin tuon kauniin kutsumanimeni, jonka Holzig silmäni avatakseen keksi minusta käyttää, sen arvoiseksi, että annoin tuon toisen varoituksen. Jos asiasta on huomauttamista, niin voisin viitata tähän, jossa selkeästi sanotaan henkilökohtaisuuksista seuraavaa...
Jatkossa se/ne jotka aiheuttaa tämän 'bugin' ilmenemistä joutuu/joutuvat välittömälle jäähylle.
Annoin armon käydä oikeudesta, mutta toiste se ei tule tapahtumaan. Ja ei, en ole mode minäkään :roll:
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

hanes kirjoitti:Edit:::::::/?????Miksi ei ole korjattu?
Silloin kun ottaa itseensä ja kirjoittaa suutuspäissään ei näppis välttämättä aina tottele. Näin ilmeisesti käynyt /samille. Kuten myös kävi Kaizulle, joka koki tarpeekseen antaa toisen varoituksen /samin jälkeen. Kolmas varoittaja ei ole vielä ilmoittautunut eikä kertonut syytä. Olettakaamme, että koska en ole samaa mieltä linjasta niin tähän jatkoksi tulee sitten neljättä ja viidettä jne.

/sam on muokannut paikasta omalle diktatuurilleen sopivaa. Modet eivät saa olla julkisesti mitään muuta mieltä kuin mitä herra on sanonut. Ei pienimmässäkään asiassa. Lisäksi /samin maailmassa ei ratkaise asia vaan se kuka kirjoittaa. Sekin on paistanut läpi turhankin usein tuomioita jaellessa. /samin impulsiivisuus sääntöjensä suhteen... Välillä jokin on päätetty joksikin, sitten kun taas asia tuntuukin itse /samia kiinnostavalta niin sääntö muuttuu sen kummemmin perustelematta. Hyvänä esimerkkinä nyt vaikkapa miten aluksi /sam oli mieltä ettei yleistä keskustelua palstalla saa mölistä, mutta kun homma kääntyikin tietokoneisiin niin niinhän siinä sitten kävi, että paikka on täynnä jonnin joutavaa galluppia deodoranteista ja jäänestoaineista. Minusta tällä omavaltadiktatuurille, niin /samin kehittämä paikka kuin onkin, on jonkinlainen hihna silti oltava olemassa nyt kun tästä on pikku hiljaa muodostunut koko akvaariokansan forum.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Olen Jandan kanssa samoilla linjoilla. Ja jos ylläpito kokee asian arvoiseksi antaa Holzigille varoituksia henkilökohtaisuuksiin menemisestä (jo 3 samaan kirjoitukseen vedoten :o ), niin miksi silloin kun henkilökohtaisuudet kohdistuvat häneen tulee julkista nuhtelua sekä kohteelle että sanojalle, kuten tässä taannoin kävi? Ei voi mitään, mutta jollain tapaa tuntuu että täällä on kahdenlaista moderointilinjaa: 1 Mikkoa varten ja 1 meille muille. [}:)]
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Saara
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saara »

Muutama sana:

1. Minusta on kohtuutonta antaa kolme varoitusta yhdestä rikkeestä, vaikka se loukkaisi useaa ihmistä. Piste. Ottakaa ylimääräiset pois. Yksi on toki selvästi ansaittu eräässä tämän ketjun viestissä.

2. Tämä ketju koski alunalkaen arvonimen antamista Lisalle. Kannatan sitä. Arvonimet tulisi kuitenkin antaa vain, kun on kysytty etukäteen asianomaiselta haluaako tittelin vai ei.

3. Tällaisilla pienillä foorumeilla sattuu helposti niin, että ihmiset oppivat tai luulevat oppineensa tuntemaan toisensa. Syntyy käsityksiä siitä, että "toi on aina tollanen ja toi toinen vähän tollanen". Varoituksia ei kuitenkaan pitäisi antaa ns. pitkäaikaisen yleisvaikutelman perusteella, vaan niiden syyt pitäisi olla yksikäsitteisesti osoitettavissa tietyssä viestissä.

4. Olen tyytyväinen foorumin moderointiin. Olen kuitenkin joskus kiinnittänyt huomiota siihen, että uusille harrastajille nipotetaan nopeasti siitä, jos he eivät käytä esim. haku- tai muokkaa-nappia, mutta vanhemmille, kunnioitetuille aquawebiläisille ei rohjeta mainita mitään, vaikka olisivat lähettäneet kolme viestiä peräkanaa tms. Tästä ei käy moittiman vain moderaattoreita ja administraattoreita vaan myös tavallisia aquawebiläisiä.

5. Kuten Mari mainitsi, henkilökohtaisuusbugi ei ole ilmeisesti kovin tarkasti määritelty täällä. Muutama adiministraattorikin sortui tässä ketjussa henkilökohtaisuuksiin, jos oikein tarkasti katsotaan ja Holzig useaan henkilökohtaisuuteen. No, toisen ihmisen avoin haukkuminen on toki selvä henkilökohtaisuusbugi. Olisi kuitenkin ollut fiksumpaa, jos administraattorit olisivat vain editoineet pois pahaa verta aiheuttaneen viestin ja lähettäneet asianomaiselle vaikka yksityisviestin tms.

Ugh. Olen puhunut. Eiköhän tämä tästä...
Viimeksi muokannut Saara, 17:55, 16.02.2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

Saara kirjoitti:1. Minusta on kohtuutonta antaa kolme varoitusta yhdestä rikkeestä, vaikka se loukkaisi useaa ihmistä. Piste. Ottakaa ylimääräiset pois. Yksi on toki selvästi ansaittu eräässä tämän ketjun viestissä.
Kohtuullista tas on se 2 joka alunperin on annettu, jotenkin mukaan oli luiskahtanut ylimääräinen. Tämä korjattu.
Saara kirjoitti:2. Tämä ketju koski alunalkaen arvonimen antamista Lisalle. Kannatan sitä. Arvonimet tulisi kuitenkin antaa vain, kun on kysytty etukäteen asianomaiselta haluaako tittelin vai ei.
Sehän oli keskustelun alkuperäinen tarkoitus, asiaan ei kuitenkaan ole edes tarvetta sillä jo aikaisemmin on pohdinnan alla ollut Liisan "nostaminen" ylläpitoon moderaattorin tehtäviin. Liisa on tehtävän hyväksynyt ja näin Holzigin ehdottamia titteleitä ei sen kummemin tarvitse pähkäillä.
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

/sam kirjoitti:
Saara kirjoitti:1. Minusta on kohtuutonta antaa kolme varoitusta yhdestä rikkeestä, vaikka se loukkaisi useaa ihmistä. Piste. Ottakaa ylimääräiset pois. Yksi on toki selvästi ansaittu eräässä tämän ketjun viestissä.
Kohtuullista tas on se 2 joka alunperin on annettu, jotenkin mukaan oli luiskahtanut ylimääräinen. Tämä korjattu.
Ei kai se nyt niin voi mennä, että yhdestä rikkeestä tulee useampi varoitus vain siksi että ne on antanut eri mode/ admin? Tuolla logiikallahan olisi aina nopeasti se banniin jouduttava 5 varoitusta kasassa jos jokainen asiattomuuden huomannut mode paukauttaa omansa.
Reilu peli ja toinen varoitus pois!
/sam kirjoitti:Liisan "nostaminen" ylläpitoon moderaattorin tehtäviin. Liisa on tehtävän hyväksynyt ja näin Holzigin ehdottamia titteleitä ei sen kummemin tarvitse pähkäillä.
Lisa, ei Liisa.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member

/sam kirjoitti:Kohtuullista tas on se 2 joka alunperin on annettu, jotenkin mukaan oli luiskahtanut ylimääräinen. Tämä korjattu.
Ei sinäänsä, että sillä olisi mitään väliä onko niitä varoituksia 2 tai 6, mutta silti höpönlöpön. Alunperin oli annettu yksi, se sinun. Sitten tuli "hyvän miehen" lisää viiden minuutin päästä. Kolmas virhe...joo...huomasit varmaan, että tuomion nostaminen siksi, että olin eri mieltä linjasta ei pure enää edes suureen tietämättömään sivustaseiraamoon = paikkailua. Se, että annat tuomioihisi niin selvästi vaikuttaa sen, että minä ärsytän sinua osoittaa vain sen, että homma ei ole enää aivan hanskassa. Olisi eri asia jos tämä olisi joku 2 käyttäjän mikkihiiriforumi niin ylläpito voisi pelleillä kuten nyt olette tehneet. Tämä on kuitenkin jo sen verran suuremmassa mittapuussa ja ole toki siitä ylpeä, mutta samalla sinun pitäisi itse huomata ettet voi enää tehdä asioita miten sattuu vedoten siihen, että tämä on sinun, sinun, sinun.
/sam kirjoitti:Liisan "nostaminen" ylläpitoon moderaattorin tehtäviin. Liisa on tehtävän hyväksynyt.
Liisa who? Minä ehdotin titteleitä Lisalle.
Jaani
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Eikös tämä aihepiiri ala olla käsitelty. Kyllästyttää koko aihe jo.

Holzig olet varmaan saanut jo kantasi tuotua julki. Mielestäni sinun ei kannata enää meuhkata ja jatkaa tuolla ärsytys linjalla. Asioiden kärjistäminen ei yleensä johda parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen. Hyvä asia on jäänyt täysin taka-alalle eli se Lisan palkitseminen.

Kaikesta huolimatta onnittelut uudelle moderaattorille, Lisalle.

-Kingfisher-
jupaiva
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jupaiva »

Olen Holzigin kanssa samaa mieltä.
Ettei vain olisi ylläpidolla noussut **** päähän.
No ei asia mulle kuulu foorumihan on heidän.

Kuinkahan monta varoitusta tästäkin viestistä mahtoi tulla? :?
Didi
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Didi »

jupaiva kirjoitti:Olen Holzigin kanssa samaa mieltä.
Ettei vain olisi ylläpidolla noussut k*si päähän.
/sam:kin luulee olevansa jokin "iso herra".
No ei asia mulle kuulu foorumihan on heidän.

Kuinkahan monta varoitusta tästäkin viestistä mahtoi tulla? :?

Jos paikka ei miellytä niin ei täällä kukaan ketään pakota olemaan :D
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member

jupaiva kirjoitti:Kuinkahan monta varoitusta tästäkin viestistä mahtoi tulla? :?
Minä olisin antanut yhden.
didi kirjoitti:Jos paikka ei miellytä niin ei täällä kukaan ketään pakota olemaan
Mutta kun se ei ihan täysin pidä paikkaansa. Aikaansa seuraavan akvaristin on ihan oikeasti nykyään seurattava tätä forumia. Kunnia /samille siitä vaikka muussa toiminnassa olisikin mietittävää.

..Mutta kuten joku jo mainitsikin...kantani on tuotu julki koskien /samin tyyliä ja vaikka se minulle taas vaihteeksi maksoi muutamia varoituksia niin toivon taas hartaasti, että /samkin sekä muu ylläpito ottaa tästäkin episodista opikseen ja käyttäytyy jatkossa arvolleen suotavasti. Nämä ovat sellaisia asioita, että sitä ei meistä kukaan voi /samille pakosta opettaa.
Saara
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saara »

jupaiva kirjoitti:Kuinkahan monta varoitusta tästäkin viestistä mahtoi tulla? :?
Mielestäni oikeus ja kohtuus olisi, että saisit yllä olevasta viestistä yhden varoituksen (lisää?). Olisi mukavaa, jos kommentit administraattoreille ja moderaattoreille olisivat rakentavia. En suosittaisi ketään haukkumaan ketään toista, vaikka olenkin sitä mieltä, että yksi varoitus per herja riittää. Toivottavasti tähän ketjuun eivät enää kovin monet lisäile omia herjauksiaan... :? [}:)]
Holzig kirjoitti:Mutta kun se ei ihan täysin pidä paikkaansa. Aikaansa seuraavan akvaristin on ihan oikeasti nykyään seurattava tätä forumia.
Foorumia lienee mahdollista seurata ilman, että osallistuu kirjoittamiseen. :)
pemperton
Member
Member

Viesti Kirjoittaja pemperton »

Minä katson asialliseksi sulkea koko aiheen ja keskittyä olennaiseen. 8)
Silloin kaikilla olisi kivempaa.
468litrainen allas, 140litrainen, 98 litrainen.
Harrastuksena kiekot ja kasvit.Kalastus myöskin.
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member

Saara kirjoitti:Foorumia lienee mahdollista seurata ilman, että osallistuu kirjoittamiseen.
Siihenhän ylläpito on toiminnoillaan koko ajan tähdännytkin minun osaltani. Ei siinä sen kummempaa. Joitakin kirjoitteluni ärsyttää, joitain ei. Joidenkin mielestä paikka saattaisi jopa olla tylsä ilman minua, joidenkin mielestä ei. Ymmärrän, että ylläpito pitää minua piikkinä, koska sen lisäksi, että tarjoan aika auliisti tietojani myös usein aiheutan tunnepitoista keskustelua. Silti /samin pitäisi kyetä suodattamaan se ja kohtelemaan tasapuolisesti. Kun näin ei tapahdu niin minä en ole se, joka kääntää toisen posken vain siksi, että on soveliasta kumartaa.
Lukittu

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”