mikkokoo kirjoitti:
Kun Aquamedic 5000 shorty ja karvalakkimallinen Sander III ovat suurinpiirtein samanhintaisia, niin kumman itse valitsisit?
Tää on helppo

Nimittäin, vanhassa kämpässä pyöritin neljää purkkiani (vettä n. 1000L) ensin sanders kolmosella jossa oli 4 (!) ws-xxx, mikä se nyt olikaan, ilmapumppua, ja sen jälkeen vaihdoin 5000 shortyyn (se lyhyempi).
Omasta mielestäni shorty on ehdottomasti parempi, takaisin vaihtaminen ei tullut missään vaiheessa mieleenkään.
Vihje: kun ilmaletkun vetää limupullon sisään, ääni vaimenee todella paljon.
Toi sanders on niin hiton iso, että paine siellä putken pohjalla on tosi kova, jos esim. ilman syöttö katkeaa jossain vaiheessa, niin sitten kun pumput menevät takas päälle, ei ilma välttämättä tulekaan läpi hohkapuista. Joku mäntäpumppu on ihan must sen kanssa.
Ja mä kuulun niihin tyyppeihin, jotka ovat kerran alkaneet käyttää venturi vaahdottimia, enkä missään nimessä vaihtais takas. En yksinkertaisesti jaksa nysvätä ilman syötön säätämisen ja hohkapuiden vaihtojen kanssa.
mikkokoo kirjoitti:
Jos useita kertoja pienemmässä reaktiotilassa halutaan saada aikaan sama kontaktipinta-ala ja -aika niin minun maalaisjärkeni mukaan se vaatii melkoista ihmettä.
Vesi kiertää tossa shortyssa ihan toisella tavalla. Se menee monta kertaa ton venturin läpi, ennenkuin poistuu vaahdottimesta. Tai siis, tietenkin kiinni siitä paljon sä syötät sinne vettä...
Mulla tuli paljon enemmän moskaa ulos tosta shortysta kuin sanders kolmosesta, tosin, voi olla että mulla oli liian pienet ilmapumput siihen.
Yks miinus pointti pakko sanoa tosta shortysta, se lämmittää vettä jonkun verran, kun toi venturipumppu on aika tehokas.
mikkokoo kirjoitti:
Lisäksi saan kylmiä väreitä uuden needle wheel periaatteella toimivan vaahdottajan hankkimisesta Turboflotor 1000 kokemusten jälkeen
Hmm.. mikäs siinä mätti? Yhdellä tutulla on sellainen, se on ollut tosi tyytyväinen siihen...
mikkokoo kirjoitti:
(plus lukemalla tässä keskustelussa ilmenneitä muiden harrastajien kommentteja Aquamedicin vaahdottajien luotettavuudesta).
No mä oon käyttänyt niitä viimeaikoina.. mulla toimineet ihan ok, mitä nyt toi 750 jää joskus jumiin. Mutta toi shorty ei jäänyt koskaan.
Tosin, muut kokemukset on vahemmista hohkapuu vaahdottimista.