Kyseinen henkilö jatkoi: "Minä sitten aina selitän, että ei se ole kuollut, tykkää vain makoilla ja lökötellä". Kuulemma ihmiset sitten vain naureskelevat, että "onpa hassu kala". Itse en tietenkään uskaltanut sanoa mitään.
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Valvoja: Moderaattorit
Minun kaverillani oli noin 30 litraisessa akvaariossa:aqua2002 kirjoitti:Asiakas halusi kaloja 30-litraiseen, jonkun monnin. Myyjä sitten, että ei siihen oikein mikään kala sovi. Asiakas intti inttämistään, että oli siinä aikaisemminkin ollut kaloja. ...selvästi myyjä oli kiusaantunut, kun ei halunnut sanoa suoraan, että ihan liian pieni akva.
Eihän kukaan tarkotuksella kuuntele, mutta...millia kirjoitti:Salakuuntelu ei ole kai hyvien tapojen mukaista, mutta kuuntelin kuitenkin.
Valitettavasti melkein aina kuulee tuollaista, jos lapsia vain sattuu olemaan liikkeessä.Marppa kirjoitti:Lapset kiljuvat "Äiti mä haluun tommosen ja tommosen!" ja äiti toteaa "Joo no otetaan ne
Tässäpä taas asia jota en käsitä. Miten haiseva ja likainen pönttö voi olla kaunis sisustuselementti? Omasta mielestäni kun vain hyvin hoidetus näköinen akvaario voi olla kaunis ja likaista en kehtaisi edes esillä pitää. Kyse on kai sitten siitä, että tavallinen ihminen ei erota hyvinhoidettua akvaariota huonosti hoidetusta ennenkuin näkee ne rinnakain. Eli ehkä se oma esimerkki toimisi taas parhaiten. Tai no... kauneushan on katsijan silmässä. (vrt. muoviset kuplia puhaltavat pääkallokoristeet akvaarion pohjalla.)Save kirjoitti:Tuntuu, että hyvin monet akvaarionomistajat pitävät akvaarioita vain sisustuselementteinä eikä kaloja ajatella ajattelevina ja tuntevina olentoina ollenkaan.
-Satu
No mutta siinäpä hyvä idea synttärilahjaksi ystävällesi. Riittävästi letkua ja pikaliitin hanaan. Korttiin kirjoitus "lahja rakkaan ystäväni selän säästämiseksi ja toivotukset myös akvaarion hyvinvoinnille"Save kirjoitti:Hänellä on aika iso allas ja ehdotin, että vedenvaihdot kävisivät kivuttomasti pitkän letkun avulla, joka liitetään kraanaan. Kerroin myös, miten systeemi toimii ja että veden vaihtoon menee vain noin puolisen tuntia. En kuitenkaan usko, että hän on letkuja hommannut. Tilanne sapettaa todella paljon, mutta en haluaisi kuitenkaan rikkoja välejämme.
-Satu